بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محدودیت مصرف زولبیا و بامیه در شرایط شیوع بیماری کرونا

  • کد خبر: ۶۴۱۶۳
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
محدودیت مصرف زولبیا و بامیه در شرایط شیوع بیماری کرونا
یک کارشناس ارشد تغذیه مصرف زولبیا و بامیه را موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن دانست و توصیه کرد: افراد در ماه مبارک رمضان امسال که با شیوع کرونا همراه است، از مصرف این نوع خوراکی خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، طاهره نجفی، با اشاره به استمرار شیوع کرونا در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در روز‌های شیوع این بیماری باید از مصرف خوراکی‌هایی که موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود خودداری کرد که یکی از این مواد قند‌های ساده یا همان ساکاروز است.

وی با بیان اینکه زولبیا و بامیه در بسیاری خانه‌ها پای ثابت سفره‌های افطار است، گفت: این نوع خوراکی از نوع قند‌های ساده است، بنابراین مصرف آن می‌تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و توصیه می‌شود افراد بطور جد از مصرف این خوراکی اجتناب کنند.

نجفی گفت: مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قند‌های ساده موجود در آن موجب چاقی و اضافه وزن هم می‌شود که باز هم عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود.

این کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: چاقی یکی از فاکتور‌های خطری است که موجب تشدید علائم کرونا شده و مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد چاق بیشتر است، برای همین افراد باید از مصرف خوراکی‌هایی که می‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود، خودداری کنند.

نجفی گفت: در وعده افطار می‌توان به جای زولبیا و بامیه از خرما، کشمش و خوراکی‌های این‌چنینی استفاده کرد که علاوه بر اینکه مضر نبوده، برای سلامت بدن مفید هم هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->