نرخ احیای قلبی ۷۰ درصد در اورژانس حرم مطهر رضوی، رکوردی جهانی در دارالشفاء امام مهربانی‌ها مراسم استقبال از مدال‌آوران مشهدی مسابقات جهانی دانش‌آموزی زیست‌شناسی و هوش مصنوعی برگزار شد + ویدئو محل برگزاری فشن‌شوی قانون‌شکن پلمب شد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ۵ استان در پی پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) دانش‌آموزان خراسان رضوی متقاضی تحصیل در هنرستان‌ چرا جنگل‌های ارسباران تا کنون ثبت جهانی نشده‌اند؟ مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: فقط از تیم‌های رسمی المپیادی حمایت و پشتیبانی مالی می‌شود + فیلم نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد روش‌های مقابله با اضطراب جدایی کلاس اولی‌ها اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) ۱۱ درصد از زنان سرپرست‌خانوار به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند | اجرای طرح غربالگری سلامت برای بانوان سرپرست‌خانوار خراسان رضوی آیا سالاد جایگزین شام می‌شود؟ توزیع بیش از ۸ هزار بسته ورزشی مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | بارش پراکنده و وزش باد با احتمال رعدوبرق در برخی مناطق کشور صدور بیش از ۵ میلیون کارت هوشمند ملی در خراسان رضوی | چرا کارت‌های ملی با تأخیر به دست مردم می‌رسد؟ بحران کمبود پرستار و افت کیفیت مراقبت در آینده نزدیک | دستورالعمل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از اساس مشکل دارد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط سه رکن اصلی پیشگیری از «آلزایمر» کدام‌اند؟ چه کسانی مشمول عفو معیاری می‌شوند؟ متهم به قتل همسر در بازسازی صحنه جنایت: همسرم مقصر بود! حریق کشتی حامل پناهندگان سودانی ۵۰ کشته بر جای گذاشت تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویی تا پایان مهر ۱۴۰۴ نیاز حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز به کتاب‌های بریل | ۲۲ هزار جلد تأمین شده است گلایه شهروندان مشهد از فضای غیراستاندارد و چالش‌های نقل مکان پایگاه‌های بهداشت | کوچ اجباری بهداشت! دادستان کل کشور: هوش مصنوعی در راستای حاکمیت قانون استفاده شود بازنشستگان نگران نباشند؛ حقوق و مزایای بازنشستگان با ادغام صندوق‌ها تغییر نمی‌کند نقدی بر رویکرد تقلیل‌گرایانه به آموزش‌و‌پرورش کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، یکی از محور‌های اصلی برنامه هفتم توسعه است
سرخط خبرها

پشت پرده توطئه مجازی علیه دبیر ریاضی

  • کد خبر: ۶۶۵۴۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
پشت پرده توطئه مجازی علیه دبیر ریاضی
عامل مزاحمت‌های سایبری در کلاس آنلاین، ۲ دانش آموز پایه نهمی بودند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ مرد جوان به مرکز فرماندهی پلیس فتای شهرستان سبزوار مراجعه کرد و بعد از طرح شکایت خود به اتاق کارشناس فضای مجازی هدایت شد. مرد جوان که خود را معلم پایه نهم آموزش وپرورش معرفی کرد در اظهاراتش به افسر تحقیق پلیس فتا گفت: معلم ریاضی هستم. یکی از دانش آموزانم که هویتش برایم ناآشناست از چندی پیش در جلسه آنلاین یکی از کلاس هایم حضور می‌یابد و در فرایند تدریس اخلال ایجاد می‌کند و ضمن هتاکی و فحاشی مطالب غیر اخلاقی را به من نسبت می‌دهد. چند مرتبه با او درگیری لفظی پیدا کرده ام، اما او با فحاشی در مقابل دیگر دانش آموزان آبرویم را برده و بعد هم کلاس را ترک کرده است.

با طرح شکایت این مرد جوان تحقیقات پرونده برای روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا در دستور کار اداره فضای مجازی فرماندهی پلیس فتای شهرستان سبزوار قرار گرفت.
تحقیقات این پرونده از سوی مأموران آغاز شده بود که کارشناسان پلیس سرانجام موفق به ردزنی شماره‌ای شدند که فرد هتاک با هویت یکی از دانش آموزان وارد کلاس شده و اقدام به عمل مجرمانه کرده بود.


شناسایی دانش آموز هتاک در تهران

نقطه ردگیری شده از این خط یکی از مناطق شهر تهران را نشان می‌داد که مالک سیم کارت نیز مردی میان سال بود. موضوع بلافاصله با دادسرا مطرح و با نیابت قضایی صادره مأموران رسیدگی کننده به این پرونده به تهران رفتند.
مالک سیم کارتی که با آن برای شاکی پرونده ایجاد مزاحمت شده بود به مرکز پلیس فتای تهران احضار شد. این فرد پس از اطلاع از شرح کامل پرونده درباره موضوع رخ داده اظهار بی اطلاعی کرد، اما در ادامه تحقیقات و بررسی تلفن همراه این مرد مشخص شد فرزند نوجوان او دانش آموز پایه نهم است و به وسیله گوشی تلفن همراهش در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند.
با به دست آمدن این سرنخ فرضیه نقش داشتن این پسر ۱۵ ساله مطرح و او به پلیس فتا احضار شد.


وارد کلاس آنلاین دوست مجازی ام شدم

پسر نوجوان ابتدا حقیقت ماجرا را انکار می‌کرد، اما بعد از رویارویی با مستندات پرونده به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و راز اقدام مجرمانه خود را برملا کرد. این نوجوان ۱۵ ساله ضمن ابراز پشیمانی از اقدام مجرمانه خود گفت: در بستر یکی از بازی‌های آنلاین با پسری هم سن وسال خودم که اهل و ساکن سبزوار است آشنا شدم. او مدام در مورد یکی از معلمانش صحبت می‌کرد و می‌گفت سخت گیر است و او و هم کلاسی هایش را اذیت می‌کند. او از من خواست تا به عنوان دانش آموز و با هویت جعلی وارد کلاسشان شوم و به معلمشان هتاکی و مطالب غیر اخلاقی را علیه او منتشر کنم.

با برملا شدن این ماجرا مأموران بلافاصله بعد از شناسایی دانش آموز پایه نهم سبزواری، او را به مرکز فرماندهی پلیس این شهرستان احضار کردند. این پسر نوجوان که دید حقیقت اقدام مجرمانه او و دوست مجازی اش برای قانون برملا شده است به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اظهار پشیمانی از معلم ریاضی خود درخواست بخشش کرد.


همه اقدامات در فضای مجازی ثبت می‌شود

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی درباره دیگر ابعاد این پرونده گفت: ۲ متهم شناسایی شده که از اقدام مجرمانه خود سخت پشیمان بودند و از شاکی طلب بخشش داشتند پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ جوان جهانشیری افزود: بیشتر در این گونه پرونده‌ها افراد خاطی با این خیال که هویتشان در فضای مجازی مخفی می‌ماند و هیچ ردی از آن‌ها باقی نخواهد ماند مرتکب چنین رفتار مجرمانه‌ای می‌شوند؛ که البته تأکید می‌کنم در صورت احراز جرم و طرح شکایت افراد از متخلفان مجازی، نه تنها ردزنی متهمان برای قانون کار ساده‌ای است بلکه اگر افراد با هویت جعلی هم در فضای سایبری فعالیت داشته باشند هویت اصلی آن‌ها به راحتی شناسایی می‌شود.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: از کاربران فضای مجازی درخواست می‌کنم از انتشار مطالب کذب و غیر واقعی درباره اشخاص حقیقی و حقوقی در بستر فضای مجازی خودداری کنند، زیرا در صورت شکایت فرد، قانون بدون هیچ مماشاتی با آن‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.
سرهنگ جهانشیری در پایان از والدین خواست با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت برخط با نظارت صحیح بر اعمال فرزندان خود در فضای مجازی آداب حضور در کلاس‌های آنلاین را به آن‌ها بیاموزند تا کرامت معلم و جایگاه دانش آموزی حفظ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->