سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

تولید انبوه موتور کم مصرف در دستور کار ایران خودرو

  • کد خبر: ۶۷۱۹۵
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
تولید انبوه موتور کم مصرف در دستور کار ایران خودرو
مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، از تولید انبوه خانواده موتور‌های کم مصرف سه استوانه در سال آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رجبعلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، گفت: استفاده از خانواده موتور‌های کم مصرف سه استوانه، کاهش یک تا دو و نیم لیتری مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ازای هر دستگاه خودرو، نسبت به خودرو‌های کم مصرف ایران خودرو را به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: پس از رونمایی از اولین عضو خانواده موتور‌های کم مصرف سه استوانه در بهمن سال گذشته، دومین عضو این خانواده موتور ۱/۳ لیتری تنفس طبیعی است، که در اتاق آزمون ایپکو روشن شده و سال آینده با همکاری سازندگان دانش بنیان و سایر تامین کنندگان گروه صنعتی ایران خودرو به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و طبق برنامه، نمونه بعدی آن نیز به زودی آماده و مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تجهیز خطوط تولید خانواده موتور‌های کم مصرف سه استوانه، در سالن موتورسازی ایران خودرو در حال انجام است.

 

رجبعلی، طراحی خانواده موتور‌های کم مصرف سه استوانه را ثمره همت جهادی جوانان و نخبگان کشور دانست و با بیان این که این اقدام در راستای بهینه‌سازی موتور‌های درون‌سوز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کوچک‌سازی موتور‌ها و دستیابی به بازده حرارتی و توان لیتری بیشتر از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در سطح خودروسازان جهانی انجام می‌شود.

 

وی مهم‌ترین اثر این تغییرات را دستیابی به مصرف سوخت و مقدار انتشار گاز دی اکسیدکربن کمتر، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و منطقه‌ای دانست و گفت: کوچک سازی موتور می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف سوخت را سبب شود و این روند به همراه استفاده از برخی فناوری‌ها مانند پرخوران و تزریق مستقیم بنزین می‌تواند این اثر را افزایش دهد.

به گفته وی، طراحی موتور متناسب با جغرافیای ایران، استفاده از فناوری پرخوران، تزریق مستقیم سوخت، سرسیلندر یکپارچه با چند راهه دود و برقی سازی از جمله مزایای موتور کم مصرف سه استوانه است.

 

رجبعلی از به‌کارگیری سوخت گاز طبیعی در خانواده موتور کم مصرف سه استوانه خبر داد و گفت: گاز طبیعی نقش مهمی در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن دارد، لذا در این خانواده، سه نوع موتور مجهز به مجموعه سوخت‌رسانی گاز طبیعی طراحی و تولید خواهد شد.

وی زمان آغاز تولید انبوه خانواده موتور کم مصرف سه استوانه را سال آینده اعلام کرد و گفت: این خانواده موتور قابلیت نصب و استفاده بر روی خودرو‌های کلاس A تا کلاس SUV را دارد.

 

مدیرعامل ایپکو، کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و صرفه جویی یارانه سوخت بنزین تا حدود ۷۰۰ میلیون دلار به ازای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتور طی پنج سال را از نتایج مهم این طرح دانست و گفت: کمک به توسعه فناوری تولید در سازندگان داخلی، اشتغال زایی در زنجیره تامین خودروسازی، جلوگیری از فرار سرمایه‌های انسانی و امکان صادرات به سایر کشور‌ها از دیگر دستاورد‌های طراحی و تولید خانواده موتور کم مصرف سه استوانه برای صنعت خودروی کشور خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->