واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

پایانی برای شروعی تازه

  • کد خبر: ۶۷۶۱
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
پایانی برای شروعی تازه
سریال انتخاب هیئت‌مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان با همه حواشی تمام شد
زوزنی| برووبیای عصر پنجشنبه در مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌رضا (ع) حکایت از این داشت که قرار است بالاخره تکلیف انتخابات هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های تجسمی استان خراسان رضوی مشخص شود. هنرمندان تجسمی استان که اغلب آن‌ها مشهدی بودند، بعد از دریافت برگه رأی، لابه‌لای میز‌های رأی‌نویسی درحال گشت‌وگذار بودند و با همکارانشان گپ‌وگفت می‌کردند. عده‌ای که فهرست داشتند، از روی آن مشغول ثبت آرائشان بودند و دیگران هم که برای حضور حداکثری به مجتمع امام‌رضا (ع) آمده بودند، همان‌جا به جمع‌بندی می‌رسیدند. بالاخره انتخابات اولین هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های تجسمی استان با حضور ۲۸۵ نفر (آرای ماخوذه) بعد از چندماه کشمکش و حاشیه برگزار شد. در این انتخابات، علی‌اکبر صحاف‌مقدم، نماینده دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا محمدی، معاون امور هنری‌و‌سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و جواد استادی، رئیس اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان مشهد، حضور
داشتند.
در انتخابات یادشده، هزارو ۵۵ هنرمند استان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۲۱۰ نفر اصالتا و ۷۵ نفر وکالتا برای انتخابات در این مجمع شرکت کردند. با وجود تعیین‌تکلیف هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های تجسمی، هنوز مخالفان این انتخابات بر دلایل خود پافشاری می‌کنند و به نظرشان این انتخابات غیرقانونی است.
 
اولین هیئت‌مدیره
بعد از گذشت چند سال از تاسیس انجمن هنر‌های تجسمی که به‌صورت هیئت موسس اداره می‌شد، این اولین‌باری است که امور هنر‌های تجسمی در استان به دستِ خود هنرمندان درقالب هیئت‌مدیره سپرده می‌شود؛ هیئت‌مدیره‌ای که ازمیان هنرمندان نقاش، گرافیست، خوش‌نویس، عکاس، نگارگر، تصویرساز، مجسمه‌ساز، سفالگر، کاریکاتور و هنر‌های جدید انتخاب شدند. به این ترتیب بعد از گذشت بیش از چهار ساعت فرایند اخذ و شمارش آرا در سالن شهید ابراهیم اصغرزاده مجتمع امام‌رضا (ع)، مسعود رستگار با ۱۷۱ رأی، مهدی اشراقی با ۱۴۰ رأی، حسین قائمی با ۱۰۴ رأی، مهدی زابل‌عباسی با ۱۴۲ رأی، مریم میرصدرایی با ۱۲۱ رأی، لاله خرازیان با ۱۸۲ رأی، امین قوی‌اندام با ۱۱۲ رأی، حسین فقیه‌شجاعی با ۱۱۶ رأی، قدیر وقاری با ۱۰۶ رأی و طاهره واحدیان با ۹۸ رأی موفق شدند به اولین هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های تجسمی راه پیدا کنند. همچنین محمدحسین ماموریان با ۹۴ رأی و اسماعیل رزاقی با ۹۰ رأی به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند. لیلی قهرمان و شیوا شاه‌طاهری هم بازرسان اصلی اول و دوم شدند و همچنین فرنوش هادوی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

حاشیه جدی انتخابات
این انتخابات ساده از حاشیه به‌دور نبود؛ حاشیه‌هایی که نشان از تمرین دموکراسی در نمونه و مقیاس کوچکی از جامعه داشت. این انتخابات که در دور نخست به حد نصاب نرسید و به دور دوم کشیده شده بود، برای همه آن‌هایی که عصر پنجشنبه در مجتمع امام‌رضا (ع) حضور داشتند، کاملا جدی و حیثیتی بود. اداره ارشاد که به هر طریقی سعی می‌کرد به شرکت‌کنندگان اطمینان بدهد انتخابات هیئت‌مدیره فرمایشی نیست، یک صندوق رأی شیشه‌ای تهیه کرده بود که آرای داخل آن به‌راحتی دیده می‌شد، حتی برای اطمینان بیشتر صندوق رأی را به همه نشان دادند تا ببینند که رأی از قبل، داخل آن ریخته نشده است. درحالی‌که محمدی پیش‌تر در جریان نشست خبری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی گفته بود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاغذ، فراخوان جشنواره را درقالب بروشور کاغذی به‌صورت محدود و برای ارسال به شهرستان‌ها چاپ کرده‌ایم، اما چند‌ده‌عدد از این بروشورها- در روی میز سالن تحویل برگه رأی به شرکت‌کنندگان، قرار داده شده بود. هر کاندیدا هنگام شمارش، تابلو‌ی ثبت آرا را با دقت زیر نظر داشت که مبادا رأیی جا‌به‌جا شود، حتی یکی‌دوبار به افرادی که آرا را می‌شمردند و ثبت می‌کردند، تذکر داده شد. کاندیدا‌هایی که امید به پیروزی داشتند، تا آخر کارِ شمارش آرا در سالن حضور داشتند و آن‌هایی که امیدی به پیروزی نداشتند، سالن را ترک کردند. برخی حضار که برای شرکت در انتخابات این مجمع از شهر‌های دیگر به مشهد آمده بودند، از شرایط و شیوه کاندیداتوری ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند و نکته جالب توجه این بود که بعضی کاندیدا‌ها حتی خودشان هم برای شرکت در انتخابات حضور نیافته بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->