سرخط خبرها
با حضور مسئولان استان، زنگ عاطفه‌ها در مشهد به صدا درآمد

صدای عاطفه‌ها

  • کد خبر: ۶۸۰۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
صدای عاطفه‌ها
همیشه شروع مدرسه‌ها همراه با شادی و شعف نیست، مخصوصا زمانی که دانش‌آموزان از حداقل امکانات رفتن به مدرسه محروم باشند.
جاوید
 
 زنگ عاطفه‌ها فرصتی برای یادآوری کمک به فرزندانی است که در راه علم مانده‌اند. زنگ عاطفه‌ها، امسال نیز مانند سال‌های گذشته چند روز پس از آغاز سال تحصیلی و با حضور علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان، قاسم‌علی خدابنده، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان، و حبیب‌ا... آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در دبیرستان دخترانه شهدای نیروی انتظامی مشهد نواخته شد.

استاندار خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: جشن عاطفه‌ها از دستاورد‌های نظام آموزش و پرورش است و خوشبختانه پوشش دانش‌آموزی ما در سراسر کشور بالای ۹۰ درصد است که قبل از انقلاب این میزان حدود ۳۰ درصد بود. همچنین پیش از انقلاب کمتر از ۴۰ درصد جامعه با‌سواد بودند و امروز آمار باسوادان بیش از ۹۰ درصد است.
علیرضا رزم‌حسینی تأکید کرد: برنامه‌های استانداری برای ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می‌شود و امیدواریم بتوانیم با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و کمک مردم آن را در جامعه نهادینه کنیم. اکنون حدود ۳۰ درصد مراکز آموزشی کل کشور با کمک خیران بازسازی می‌شود.
وی افزود: پیش از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو و ۲۰۰ مؤسسه آموزش عالی و دانشگاه در کشور وجود داشت و امروز بیش از ۲۵۰۰ مؤسسه آموزش عالی و ۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

کمک ۱۰ میلیونی یک خیر به مدرسه
زنگ عاطفه‌ها توسط یکی از خیران که از بازنشستگان آموزش و پرورش است، به صدا درآمد. مروج یکی از خیرانی است که با آموزش و پرورش همکاری‌های زیادی دارد و در این مراسم هم ۱۰۰ میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرد. وی که به همراه همسرش که فرهنگی بازنشسته ناحیه تبادکان است، در مراسم حضور داشت و گفت: ترجیح می‌دهیم دارایی خود را با دیگران تقسیم کنیم و مدرسه بهترین مکان تقسیم این دارایی است.
 
صدای عاطفه‌ها

نیمی از مدارس ساخته‌شده کمک خیران بوده است
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در سند تحول بنیادین به تربیت اخلاقی و تربیت اجتماعی تأکید ویژه‌ای شده است. انفاق، بخشش، احسان و نیکوکاری و سخاوت، همگی فضیلت‌های اخلاقی‌ای هستند که باید در جامعه ترویج پیدا کنند. باید تلاش کنیم در آموزش و پرورش این فرهنگ را نهادینه کنیم. از طرفی همه ما یک مسئولیت اجتماعی داریم که باید برای ایفای آن انجام وظیفه کنیم. دانش‌آموزان هم باید با این نقش اجتماعی‌شان آشنا شوند تا اگر در جامعه یک نفر نیازمند بود به او کمک کنند.

قاسم‌علی خدابنده با اشاره به کمک‌های مردمی سال گذشته افزود: سال ۹۷ در جشن عاطفه‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان کمک خیران جمع‌آوری و در مناطق محروم صرف تحصیل، لوازم تحریر، پوشاک و خوراک دانش‌آموزان شد. امیدواریم امسال این رقم افزایش داشته باشد.

وی اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان را بالغ بر ۴۰۰۰ نفر بیان کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز بعد از انقلاب با کمک‌های مالی یا در اختیار گذاشتن اراضی و املاک خود کمک زیادی به نظام آموزش و پرورش کردند. امسال در شروع سال تحصیلی ۱۲۰۴ کلاس درس را افتتاح کردیم که ۶۰۲ کلاس آن توسط خیران ساخته شده بود یعنی ۵۰ درصد با احسان و نیکوکاری احداث شده است که شاید برای اولین بار بوده باشد.
خدابنده همچنین خاطرنشان کرد: امسال آمار دانش‌آموزان در کشور ۴ درصد افزایش پیدا کرده و حدود ۳۰ درصد از مدارسی که در گذشته ساخته شده است رو به تخریب هستند و نیاز به بازسازی دارند. حضور خیران در راستای بازسازی و تجهیز امکانات مدارس به‌خصوص تجهیزات هنرستان‌ها می‌تواند کمک ویژه‌ای
باشد.

وی در خصوص مدارس معین تأکید کرد: سال گذشته برخی از مدارس استان به عنوان معین مدارس مناطق کمتر توسعه‌یافته انتخاب شدند و از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی به این مدارس یاری رساندند. همچنین سال گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان استان معین با جمع‌آوری حدود ۳۰ میلیارد ریال در بازسازی فضا‌های آموزشی آسیب‌دیده و کمک به سانحه‌دیدگان سیل استان گلستان
نقش‌آفرینی کرد.

۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم در این مراسم اظهار کرد: کمیته امداد منظومه‌ای از توانمندسازی خانواده‌هاست که از تأمین مسکن تا اشتغال و از مسائل فرهنگی، تحصیلی و مشاوره تا سالمندی را در برمی‌گیرد. ما در کمیته امداد وظیفه داریم افراد خیر را به نیازمندان وصل کنیم. اکنون ۲۰۰ مرکز نیکوکاری مردمی در استان برای کمک به نیازمندان شکل گرفته است و ما نقش نظارتی داریم تا کمک‌های مردمی به انحراف کشیده نشود. حبیب‌الله آسوده بیشترین نیاز را در حوزه مسکن و اجاره‌خانه دانست و افزود: به دلیل افزایش اجاره‌بها مردم تحت فشار مضاعف قرار گرفته‌اند. همچنین لوازم تحریر یکی دیگر از نیازمندی‌های خانواده‌هاست و از خیران دعوت می‌کنیم در این حوزه به ما یاری برسانند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰۰ دانشجو و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز داریم که خدمات تحصیلی دریافت می‌کنند. همچنین ۱۲ هزار یتیم داریم که هر کدام یک یا چند حامی دارند. بخشی دیگر دانش‌آموزانی هستند که سرپرست ناتوان دارند و به دنبال این هستیم که برای آنان خیر جذب کنیم.
 
 
دانش آموزان؛ همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک
 
همچنین در سالن تالار شهر، همایش فرهنگ یاران ترافیک و همیاران پلیس با حضور ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان، فرماندهان نظامی و انتظامی و آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به برقرارکنندگان امنیت عمومی گفت: هم اکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک زیادی بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در استان در حال اجرا و اقدام است. از جمله این برنامه‌ها همیاران پلیس هستند که در دوره آموزش ابتدایی، دوره متوسطه اول و متوسطه دوم درحال اجرا و فرهنگ سازی ترافیک است. دکتر قاسمعلی خدابنده افزود: در حال حاضر ۲۹۵هزارنفر از دانش آموزان و همکارانمان در این قالب همکاری می‌کنند. علاوه براین‌ها تعاملات بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای فرهنگ سازی و آشنایی اولیا، همکاران و دانش آموزان با قوانین و مقررات ترافیکی در حال پیگیری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->