سرخط خبرها
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد

ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم

  • کد خبر: ۱۱۹۰۸
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
ثبت‌نام ۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح از ابتدای سال تحصیلی آغازشده و ثبت‌نام با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان والدین آن‌ها همچنان ادامه دارد.
تکتم جاوید- علی مهدوی‌خواه در آغاز هفته قرآن، عترت و نماز درگفت و گو با خبرنگار شهرآرا اضافه کرد: چند سالی است که آموزش و پرورش به واسطه اهمیت و جایگاه فعالیت‌های قرآنی و نماز، هفته‌ایی را به این نام از ۲۳ تا ۲۹ آذرماه تعیین کرده و این هفته بهانه‌ای است تا مدارس و ادارات آموزش و پرورش را با فعالیت‌های قرآنی و نماز آشناتر کنیم.

وی با اشاره به رویکرد‌های کلی آموزش و پرورش در این هفته تاکیدکرد: ما سه رویکرد کلی را هدف برنامه‌های خود قرار داده‌ایم که شامل فراگیری فعالیت‌های قرآنی و نماز، مشارکتی‌بودن و سوم بحث اثربخشی فعالیتهاست که با نگاه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این مباحث را پیگیری خواهیم کرد.

وی یکی از فعالیت‌های شاخص آموزش و پرورش در حوزه قرآن، عترت و نماز را طرح حفظ جزء ۳۰ در مدارس عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام این طرح از آغاز سال جاری تحصیلی در همه مقاطع و به ویژه دوره اول و دوم ابتدایی انجام گرفته و پیش‌بینی این بود که حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان درآن شرکت کنند که تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و ۱۰۰ هزارنفر دانش‌آموز در آن نام‌نویسی کرده و همچنان درحال ثبت نام هستند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان تاکیدکرد: مسئولیت آموزش و حفظ این دانش‌آموزان برعهده معلمان‌شان بوده که در کنار دیگر وظایف درسی روزانه، به شکل خداپسندانه مسئولیت کمک به دانش‌آموزان جهت حفظ قرآن را نیز برعهده گرفتند که به منظور قدرددانی از فعالیت این معلمان، در هفته جاری از حدود ۶ هزارنفر از این معلمان تجلیل و تقدیر خواهیم کرد.

مهدوی‌خواه یادآورشد: برای تسهیل در حفظ، جزء سی‌ام را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم که در گام اول سوره ناس تا زلزال تعیین و دانش‌آموزان آن را حفظ کرده‌اند. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرح می‌توانند به سامانه iranparvareshi.ir یا آدرس تلگرام hefzjoz۳۰ @ مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکید ما در حوزه قرآن، نخبه‌پروری و نخبه‌گرایی نیست، خاطرنشان کرد: ما در آموزش‌های قرآن به دنبال کمیت نیستیم بلکه کیفیت برای ما مهم است و اینکه هرچقدر می‌توانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را پای سفره قرآن بنشانیم.

این مقام مسئول درخصوص دیگر برنامه در حال اجرا در بین دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر مسابقات مرحله شهرستانی قرآن، عترت و نماز در حال برگزاری است و همه ادارات و مدارس درتدارک آن هستند. برگزیدگان این مسابقات به مرحله استانی و سپس مرحله کشوری که در تیرماه برگزار می‌شود، اعزام خواهندشد.

شعار‌های هفته قرآن و عترت و نماز در سال ۹۸
*شنبه ۲۳ آذرماه با عنوان قرآن، عترت و نماز، کانون امید به آینده: با هدف تقویت و برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوع انتظار مهدویت و امام‌شناسی.

* یکشنبه ۲۴ آذرماه با عنوان مدرسه صالح و دانش‌آموز انقلابی: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

* دوشنبه ۲۵ آذرماه به نام تمدن اسلامی، جامعه مهدوی: برگزاری جشن‌های عبادت، جشن تکلیف و دیدار با مراجع و علمای دینی توجه بیشتری دارند.

*سه‌شنبه ۲۶ آذرماه به نام گام دوم انقلاب، پیروی از ولایت: اعزام اساتید و داوران قرآن عترت و نماز و مبلغان دینی به مناطق محروم براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب.

*چهارشنبه ۲۷ آذرماه با عنوان نگاه انقلابی، روحیه جهادی: برگزاری محافل قرآنی و تجلیل از حافظان جزء ۳۰ و برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در مدارس هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی.

*پنجشنبه ۲۸ آذرماه ماه با عنوان: مشارکت مردمی، مسئولیت قرآنی: تقدیر از خیران و واقفان عرصه قرآن، عترت و نماز و حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان را در گلزار شهدا.

*جمعه ۲۹ آذرماه به عنوان نماز و معنویت، خانواده و تربیت: حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای آنان در صفوف نماز جمعه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->