سرخط خبرها

احتمال زودتر آغاز شدن سال تحصیلی آینده

  • کد خبر: ۲۳۹۶۷
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
احتمال زودتر آغاز شدن سال تحصیلی آینده
معاون آموزش ابتدایی گفت: همراهی والدین در فرایند آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع بخشی از بازخورد از فرایند یادگیری را می‌توان بازخوردی از رفتار والدین در این زمینه نیز دانست.
به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این پرسش که در حوزه آموزش مجازی و حتی پیگیری‌های آموزش‌های تلویزیونی توسط معلمان شاهد هستیم دوگانگی زیادی وجود دارد و برخی معلمان بسیار پیگیر و در برخی موارد در کل ایام نوروز فعالیت آموزشی مدارس و پیگیری معلمان قطع شده بود، بیان کرد: آموزش تلویزیونی با همراهی والدین بازخورد‌های بسیار خوبی به ما داده است و بیشتر انتظار ما در خصوص آموزش تلویزیونی و پیگیری یادگیری از این طریق با خانواده هاست. مدت زمانی که در اختیار آموزش ابتدایی در مدرسه تلویزیونی قرار گرفت با توجه به شرایطی بود که رسانه ملی داشت که ما در طول روز برای هر مقطع دو باکس در اختیار داشتیم که با توجه به این مساله که دانش آموزان بیش از این ساعت را پای آموزش تلویزیونی نمی‌مانند به نظرمان زمان کافی بود، اما درباره بحث آموزش مجازی مدارس به صورت مجزا باید این را بگویم که در هر صورت شرایطی که به وجود آمد آنقدر جدید بود که مشابه آن را تجربه نکرده بودیم و صفر تا صد شرایط بکر بود. این دوگانگی هم ممکن است ایجاد شده باشد، اما با توجه به گزارش‌هایی که از خانواده‌ها گرفتیم استقبال از آموزش تلویزیونی بسیار خوب بود و به جز مناطق دوردست و شهر‌های کوچک همه از این فرصت استفاده کرده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بستر آموزش در شبکه اجتماعی شاد فراهم شده و معلمان باید در زمان باقیمانده این اطمینان را به دست بیاورند که آموزش‌های کافی داده شده است. این را هم اضافه کنم که همراهی والدین واقعاً در فرایند آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع بخشی از بازخورد از فرایند یادگیری را می‌توان بازخوردی از رفتار والدین نیز دانست.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این پرسش که نگرانی اصلی خانواده‌ها این است که با توجه به نبود نظارت کافی و همچنین ارزشیابی کیفی-توصیفی در مقطع ابتدایی فرزندان شأن با یک ارزشیابی خوب و یا بسیار خوب به مقطع بعدی بروند، اما یادگیری به معنای واقعی رخ نداده باشد و چالش برانگیز شود بیان کرد: در حال حاضر در شورای عالی آموزش و پرورش نشست‌های مختلفی برگزار شده و در کمیسیون‌ها این را بررسی کرده ایم که چه اقداماتی انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود که در هر مقطع یادگیری حاصل شده است. خصوصاً برای پایه اول دبستان و مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن که مهارت‌های پایه است بسیار مصر هستیم اطمینان حاصل کنیم بچه‌ها بدون مشکل به پایه بعد می‌روند. قطعاً با توجه به شرایط سعی می‌کنیم این مساله را جبران کنیم، سناریو‌های مختلفی طراحی شده است مثل اینکه سال تحصیلی آینده زودتر شروع شود و یا زمانی برای مرور سال تحصیلی قبلی ایجاد شود یا ارزیابی‌ها بر چه اصولی استوار باشد. همه این‌ها نشان می‌دهد برای ما صرف قبول شدن بچه‌ها در یک پایه تحصیلی مهم نیست بلکه برای ما مهم این است که مهارت‌ها و یادگیری دروس به خوبی اتفاق افتاده باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی بر چه مبنایی صورت خواهد گرفت، گفت: ارزشیابی را بر اساس محتوا‌های آموزشی که در همین بستر‌هایی که ذکر کردم رخ داده خواهیم داشت و درباره جزئیات چگونگی این ارزیابی به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب خواهیم رساند. خود فعالیت دانش آموزان در بستر شبکه شاد می‌تواند یکی از فاکتور‌های ارزیابی کیفی توصیفی باشد.

وی در پاسخ به پرسش آخر که طرح شهاب که از سال گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده بود آیا در همین آموزش‌ها پیگیری شده است، گفت: ما آموزش معلمان را در بستر فضای مجازی داشتیم و برای آن‌ها که برای اولین بار مشمول این طرح می‌شدند کلاس‌هایی برگزار کردیم و برای همین در واقع آنچه قرار بود در خصوص این طرح اجرا شود پیگیری شده است، اما کم و کیف آن را مرکز ملی استعداد‌های درخشان می‌تواند بیشتر توضیح دهد.

منبع: انتخاب
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->