سونامی رسانهای، عصر ما را با شتاب خیرهکنندهای بهسوی «قرن شیشهای» پیش میبرد. رسانهها مرزها و دیوارها را درمینوردند و همه لحظهها آبستن اخبار، اطلاعات و رویدادهای تازه است. زمان و مکان دیگر مانعی برای دیدن ستارهها در کهکشان رسانهای نیست و شهروندخبرنگاران با شکار لحظههای تکرارنشدنی، آنها را ماندگار میکنند. حتی لحظاتی پس از دیدار معاون رئیسجمهور آمریکا و رئیسجمهور کرهجنوبی، کمابیش همه مردم جهان متوجه میشوند که «کاملاهریس» دستهایش را پس از دستدادن با رئیسجمهور با لباسش تمیز میکند!
بزرگترین و کوچکترین رویدادها از چشم مردم دور نمیماند و گویی همه در اتاقهای شیشهای زندگی میکنند.
در چنین اوضاعی که فضای رسانهها را رویدادهای بزرگ و تلسکوپی پر میکنند، حوادث میکروسکوپی و کوچک برای مردم از جاذبه روزافزونی برخوردار شده است و نقش رسانههای محلی هر روز پررنگتر میشود.
«شهرآرا» برای پاسخ به این جذابیت روبهرشد پدید آمد تا در عصر رسانههای جهانی و ملی، جهانی بیندیشد و محلی بنویسد.
۱۲ سال پیش که در ایرانشهر مشهد، شهرآرا متولد شد، تلاش کرد برای مدیران شهری برآمده از رأی مردم، اتاق شیشهای باشد و اهداف، برنامهها و فعالیتهای مدیریت شهری برای تحقق خواستههای مردم را شفاف برای شهروندان بازگو و تبیین کند و برای مردم نیز آینهای تمامنما باشد تا مشکلات، مطالبات و البته دیدگاههای مردم و نخبگان را شفاف بازتاب دهد.
دراینمیان، شهرآرا تلاش کرد همراه با پیشرفت رسانهای «قرن شیشهای» از فناوریهای نوین رسانهای نیز بهره گیرد و اگرچه در قالب روزنامه انتشار یافت، ضمن وفاداری به مخاطبان روزنامهخوانش، سعی کرد ظرفیت فضایمجازی را نیز برای همگرایی و همافزایی در مدیریت شهر به خدمت بگیرد.
روزنامه پایتخت معنوی ایران، شکرنعمت بارگاه منور امامرضا (ع) را در خدمت شایسته به زائران این آستان مقدس میداند و در خدمت مجاوران و زائران رضوی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
سوم خرداد که برای ملت بزرگ ایران روز حماسه و مقاومت و یادآور پیروزی غرورآفرین مدافعان وطن در آزادسازی خرمشهر عزیز است، برای اهالی شهرآرا روز تجدید میثاق عاشقانه برای خدمت به مردم و قدرشناسی از ایثارگران این سرزمین است.