تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

شدت خطر سکته مغزی در بیماران کرونایی بالاست

  • کد خبر: ۶۹۵۴۷
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
شدت خطر سکته مغزی در بیماران کرونایی بالاست
نتایج یک مطالعه نشان می دهد بیماران کووید ۱۹ با ریسک بالا سکته مغزی شدید روبرو هستند و همچنین خطر کلی سکته در بیماران جوان تر بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک مطالعه نشان می دهد بیماران کووید ۱۹ با ریسک بالا سکته مغزی شدید روبرو هستند و همچنین خطر کلی سکته در بیماران جوان تر بیشتر است.

به نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه پنسیلوانیا داده‌های ۴۳۲ بیمار کرونایی را در ۱۷ کشور که مبتلا به سکته مغزی شده بودند تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که احتمال انسداد عروق بزرگ در این بیماران، بیشتر از بیماران سکته مغزی در جمعیت عمومی است.

سکته مغزی ناشی از انسداد یکی از شریان‌های اصلی مغز، به طور معمول علائم شدیدتری ایجاد می‌کند. تقریباً ۴۵٪ از سکته‌های مغزی در بیماران کرونایی از نوع انسداد عروق بزرگ خونی هستند، در حالی که در ۲۴٪ تا ۳۸٪ سکته‌های ایسکمیک در جمعیت عمومی انسداد عروق بزرگ رخ می‌دهد.

بیش از یک سوم بیماران کرونایی مبتلا به سکته مغزی کمتر از ۵۵ سال و تقریباً نیمی از آنها کمتر از ۶۵ سال بودند. در جمعیت عمومی، ۱۳٪ سکته‌های مغزی در افراد زیر ۵۵ سال و ۲۱٪ در افراد زیر ۶۵ سال رخ می‌دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که سکته‌های مغزی با شدت کمتر، معمولاً تشخیص داده نمی‌شوند. بیشترین سکته‌های مغزی در بیماران بسیار بدحال رخ داده است.

دکتر «رامین زند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یک یافته مهم است، زیرا یک سکته مغزی جزئی ممکن است یک عامل خطر مهم برای سکته مغزی شدیدتر در آینده باشد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->