سرخط خبرها

هوشمند سازی پلاک منازل

  • کد خبر: ۷۰۵۲
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
هوشمند سازی پلاک منازل
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دیدار از اداره پست مرکزی گفت

صفائی
دبیر شهرآرا محله

شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، و علی شیرازی، شهردار منطقه ۸، به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی پست، در اداره کل پست حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از بخش‌ها و واحد‌های مختلف این اداره خداقوتی به کارکنان این مرکز گفتند.

مشهد شهر هوشمند
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک روز جهانی پست، به خادمان این حوزه گفت: از صفات اصلی پست امانت‌داری است.
گستردگی خدمات و سپردن کار‌های بیشتر به پست نشان از انجام صحیح خدمات در کنار اعتماد جامعه به پست دارد که باید همچنان حفظ و تقویت شود.
شهناز رمارم با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در سازمان‌ها، از اقدامات صورت گرفته در پست در راستای این امر تقدیر کرد و ارائه خدمات الکترونیکی پستی را یکی از مصادیق بارز آن بیان کرد.
وی با اشاره به اهمیت پست و فعالیت‌های این سازمان گفت: به‌دنبال این هستیم تا شعار «مشهد شهر هوشمند» را عملیاتی کنیم و برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و این‌کار ممکن نیست مگر به همت تمام سازمان‌های متولی. رمارم با اشاره به اهمیت اجرایی‌شدن G-NAF (پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور کشور) و بارکد QR ادامه داد: در شورای شهر مشهد ما هم به دنبال این هستیم پلاک‌ها بارکد QR و هر ساختمان کد شناسه مشخصی داشته باشند تا سازمان‌های خدمتگزار در ارائه خدماتشان دچار مشکل نشوند. به‌طور مثال به آتش‌نشانی اطلاع می‌دهند مکانی دچار حریق شده برخی آدرس‌ها دقیق نیست و پیداکردن آن زمان‌بر خواهد بود، اما زمانی‌که G-NAF فعال شود و پلاک‌ها بارکد QR داشته باشند پیداکردن آدرس‌ها دیگر مشکلی ندارد. عضو شورای شهر مشهد یادآور شد: اداره پست مرکزی برای تسریع امور می‌تواند نامه‌ای به شورای شهرستان مشهد بزند تا پیگیر این موضوع شویم و به پیوست مصوبات قانونی تمام دستگاه‌های متولی را ملزم به اجرای G-NAF کنیم. رمارم افزود: با توجه به سیاست‌های جدید پست در کشور، استفاده از این شبکه خدمت‌رسان می‌تواند در سالم‌سازی محیط اداری و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و درنهایت افزایش بهره‌وری نقش بسزایی داشته باشد.

تعامل سازنده برای مردم
شهردار منطقه ۸ هم با اشاره به نقش و حضور مؤثر اداره پست در توسعه خدمات عمومی گفت: این شبکه عظیم با کاهش فاصله‌ها و استفاده بهینه از زمان به‌عنوان عاملی زیربنایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نقش بسزایی دارد و همواره در ارائه خدمات عمومی به هم‌وطنان بازویی قوی برای سازمان‌ها بوده است.
علی شیرازی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد ارتباط و تعامل کاری مؤثری داشته باشیم تا کار‌های مردمی را تسریع ببخشیم و رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشیم.

پلاک‌هایی با بارکد QR
مسئول کدگذاری اداره پست مرکزی در این دیدار گفت: شرکت ملی پست به‌عنوان متولی پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور کشور (G-NAF) معرفی شده است.
G-NAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی نشانی‌های معتبر، دوباره‌کاری‌ها و خطا‌های مرتبط با نشانی‌های جعلی و باطل را حذف کرده یا کاهش می‌دهد. این پروژه امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد.
حمید آهنی ادامه داد: هر یک از نشانی‌ها با دقت زیاد اعتبارسنجی شده و شامل جزئیاتی همچون نام محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک است. به عبارتی نشانی‌ها شامل نوعی از اطلاعات است که یک مکان را از دیگر مکان‌ها متمایز می‌کند.
وی تأکید کرد: پایگاه G-NAF ارائه‌دهنده یک منبع غنی اطلاعات از نشانی است که نظیر آن در کشور وجود ندارد و به‌طور مستقل اعتبار هر نشانی را می‌آزماید.
نشانی ثبت‌شده در پایگاه G-NAF شامل تقسیمات کشوری، نام محله، نام معبر (خیابان/کوچه/بن بست ...) پلاک و مختصات ملک (یا همان ژئوکد) برای نشانی است که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی مانند نام افراد را شامل نمی‌شود. مسئول کدگذاری اداره پست مرکزی با اشاره به پلاک‌های استاندارد گفت: تلاش داریم تا با کمک سازمان‌های متولی از این پلاک‌ها استفاده کنیم. این پلاک‌ها بارکد QR دارند که در آن‌ها کد نوسازی، کدپستی، کدملی و... ثبت شده است. وی با اشاره به این موضوع که همچنان به دنبال اجرای این پروژه هستند و هنوز نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند توضیح داد: دلیل معطلی ما در جمع‌بندی اطلاعات به‌دلیل نبود همکاری لازم بین سازمان‌هاست که داده‌هایشان یکی نشده است.
آهنی با اشاره به قوانین مصوب شده گفت: طبق مصوبات قانونی شهرداری‌ها باید هر ماه در نامه‌ای نام مکان‌هایی که تغییر پیدا می‌کند به اداره پست اطلاع دهند تا آن‌ها در مسیریابی و رساندن مرسولات پستی دچار مشکل نشوند، اما این اتفاق انجام نمی‌شود. وی افزود: در حال حاضر برای نوشتن آدرس استاندارد ۳ گزینه معبر آخر، پلاک و کدپستی ۵ رقمی را می‌نویسند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->