پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

کدام وسیله برقی خانگی بیشترین مصرف برق را دارد؟ + جدول

  • کد خبر: ۷۰۶۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کدام وسیله برقی خانگی بیشترین مصرف برق را دارد؟ + جدول
کولر گازی، لباسشویی و ظرفشویی وسیله‌های بزرگ خانگی هستند که نسبت به دیگر لوازم خانگی بیشترین مصرف برق را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های گذشته افزایش مصرف برق به دنبال افزایش ناگهانی چند درجه‌ای دمای هوا سبب شده تا برخی از مشترکان برق ساعاتی از شبانه روز را بدون دسترسی به برق بگذرانند.

مسئولان وزارت نیرو و توانیر همواره از مشترکان خواسته‌اند تا با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی بیشتر از اعمال خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند، اما بدون شک لازم است تا افراد برای تصمیم‌گیری راجع به استفاده کمتر از لوازم خانگی پرمصرف، آن وسایلی را که در خانه بیشترین انرژی را در منزل مصرف می‌کنند، شناسایی کنند.

گفتنی است، شما می‌توانید مقدار وات اغلب لوازم خانگی را در پائین یا پشت آن‌ها یا بر روی پلاک برنجی آن‌ها نگاه کنید. مقدار وات نوشته شده حداکثر مقدار برقی است که دستگاه شما دریافت می‌کند. چون تعداد زیادی از لوازم خانگی دارای دامنه تنظیم‌های مختلف هستند (مثلاً ولوم رادیو) مقدار واقعی برق مصرفی به درجه تنظیم مورد استفاده آن بستگی دارد. در صورتی که مقدار وات روی دستگاه نوشته نشده باشد، شما می‌توانید با پیدا کردن جریان (به آمپر) و ضرب کردن آن در ولتاژ مصرف شده توسط دستگاه مقدار وات را تعیین کنید.

لوازم برقی پرمصرف کدام‌اند؟

مصرف انرژی وسایل برقی تا حد زیادی به نوع لوازم خانگی، برند و همین‌طور اندازه آن بستگی دارد. به‌علاوه میزان مصرف افراد هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

نکته قابل توجه آن است که مشترکان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را بسنجند و با آگاهی بیشتر و نگاه مسئولانه از برق استفاده کنند. به طور کلی دستگاه‌های متفاوت برقی دارای توان مصرفی متفاوتی هستند، که معمولا به عنوان "مصرف دستگاه" شناخته می‌شود.

در پایان برای آگاهی از میزان مصرف برق وسایل خانگی مختلف می‌توانید تصویر نوشته زیر را ببینید؛ این اینفوگرافی طراحی شده میزان مصرف برق دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

کدام وسیله برقی خانگی بیشترین مصرف برق را دارد؟ + جدول

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->