بیش از ۴ هزار واحد مسکن ارزان‌قیمت در حاشیه شهر مشهد ساخته می‌شود ریزش ساختمان بر اثر گودبرداری غیر اصولی در خیابان عبدالمطلب مشهد در جلسه اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس‌جمهور منتخب چه موضوعاتی مطرح شد؟ «حاج حسین آقا ملک» به‌روایت چهره‌های شاخص مشهدی صرفه‌جویی ۳۰ میلیاردی اتوبوسرانی مشهد با مهندسی معکوس قطعات هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت (۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا تعطیلی ۴ ساعته اصناف مشهد اجرایی شد؟ | روایت شهرآرانیوز از اولین روز خاموشی اصناف + فیلم فعالیت قرارگاه خدمات سفر ویژه ایام اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد + فیلم به مناسبت سالگرد درگذشت حاج حسین ملک؛ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد برگزار شد بوستان کرامت؛ جاذبه‌‌‌‌ای تفریحی و گردشگری در مشهد مقدس عقد تفاهم‌نامه چهارجانبه تأمین آب فضای سبز شهری مشهد از طریق پساب شهروند خبرنگار | درخواست راه‌اندازی مجدد سامانه پیام کوتاه اتوبوس‌رانی مشهد + پاسخ انبار ضایعاتی‌ها عامل افزایش جمعیت موش‌ها در مفتح شرقی مشهد گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها مشهد، پیشرو در استفاده از آب‌های خاکستری ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار کوثر و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا ادارات مشهد امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از چهلم تا چهل  و هشتم

  • کد خبر: ۷۱۸۴
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
از چهلم تا چهل  و هشتم
هم زمان با روز‌های پایانی ماه صفر، دستگاه‌های خدمات رسان برنامه‌های مختلفی را برای پذیرایی از زائران رضوی تدارک دیده اند

ملیحه فلاح - «فمعکم معکم لا مع عدوکم»؛ امسال این شعار محوری برای برنامه‌های دهه آخر صفر در بارگاه امام هشتم (ع) انتخاب شده است تا زائران این حریم با سرلوحه قرار دادن سبک زندگی اسلامی و شیعی بر محور ولایت پذیری یک صدا جمله «همراه با امام در برابر مستکبران» را فریاد بزنند. در آستانه دهه آخر صفر که از اربعین حسینی آغاز می‌شود و تا شهادت خورشید خراسان، امام رضا (ع)، ادامه دارد، مشهد آماده پذیرایی از زائران این بارگاه نورانی می‌شود. یکی از مهم‌ترین میزبان‌ها در این دهه آستان قدس رضوی است که با برپایی برنامه‌های مختلف شرایط را برای تکریم از زائران و مجاوران و استفاده معنوی از این آستان آماده می‌کند.
در همین راستا روز گذشته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری خود به منظور اعلام برنامه‌های این معاونت در این ایام و هم زمان با رحلت پیامبر گران قدر اسلام (ص) و شهادت نوه بزرگوارشان، امام حسن مجتبی (ع)، و همچنین، ولی نعمتمان، حضرت امام رضا (ع)، از برپایی بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در این ایام از حضور بیش از ۴۰ سخنران مطرح و ۴۰ مداح و مرثیه سرای شاخص کشوری بهره خواهیم برد. حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد از برپایی اجتماع بزرگ اربعین در روز ۲۷ مهرماه در رواق امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: اجتماع دیگری نیز در روز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت نوه بزرگوارشان، امام حسن مجتبی (ع) بعد از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.
شریعتی نژاد به برپایی ۴ اجتماع در شب و روز شهادت امام رضا (ع) هم اشاره و اظهار کرد: اجتماع آذری زبان‌ها در شب شهادت امام رضا (ع) در رواق امام خمینی (ره)، اجتماع آذری زبان‌های کشور‌های ترکیه و آذربایجان در صبح روز شهادت در رواق دارالرحمه، اجتماع زائران پیاده اهل سنت در صبح شهادت در رواق شیخ طوسی و اجتماع عزاداران رضوی در روز شهادت امام رضا (ع) در صحن جامع رضوی بعد از نماز ظهر و عصر برپا خواهد شد.
وی به آیین‌های اصلی حرم در ایام شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: مراسم خطبه خوانی در شب شهادت خورشید خراسان و برگزاری مراسم شام غریبان با حضور خدام، زائران و مجاوران با حرکت از سازمان مرکزی آستان قدس در چهارراه شهدا تا صحن انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی ازجمله این برنامه هاست.


شهر سیاه پوش روز چهلم
در آستانه چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) دستگاه‌های مختلف شهری و استانی در مشهد الرضا (ع) آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران آستان ملکوتی امام رئوف هستند و گوشه به گوشه شهر به همت شهرداری مشهد برای اربعین سید و سالار شهیدان سیاه پوش و آماده عزاداری شده است. رضا دانای سیج، مدیر اجتماعی و امور مناطق معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری، در این باره با اشاره به اینکه فضاآرایی شهر به مناسبت این روز در مناطق مختلف شهر انجام شده است، به شهرآرا گفت: شهرداری مشهد مجوز‌های لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی را صادر کرده و در این راستا حامی عزاداران و برنامه‌های مذهبی پیش بینی شده در این روز بوده است. معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز از تأمین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر خبر داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌ا... کاظمی در جلسه هماهنگی ستاد دهه آخر صفر حوزه حمل‌ونقل و ترافیک افزود: همچنین در دهه آخر صفر ۱۰۰ دستگاه ون درون‌شهری برای خدمات‌رسانی و انتقال زائران داخل شهر مشهد تعبیه خواهد شد.
وی به محدودیت‌های ترافیکی هم اشاره کرد و افزود: ۴ روز انتهایی ماه صفر با محدودیت‌های ترافیکی مواجه خواهیم بود که محل و مدت زمان آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سیدمهدی حسینی پویا، مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی، نیز درباره سرویس دهی به زائران در روز اربعین بیان کرد: با توجه به اینکه زائران زیادی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، سازمان اتوبوس رانی در این روز ۳۲۰ دستگاه اتوبوس را در خطوط منتهی و عبوری به حرم مطهر رضوی به منظور جابه جایی زائران پیش بینی کرده است. سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور مشهد، نیز از اجرای طرح محدودیت ترافیکی ویژه اربعین از بعدازظهر جمعه این هفته تا بعدازظهر شنبه هفته آینده خبر داده است. همچنین به گفته حمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی، پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) و ثامن در مشهد از ساعت ۸ الی ۱۳ روز اربعین میزبان اهداکنندگان خون است. سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن، نیز به آماده سازی ۵۲۰۰ جای پارک در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای ایام پایانی ماه صفر اشاره
کرده است. نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز از آغاز ثبت‌نام پویش «شهروند میهمان‌نواز حریم رضوی» برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->