افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تا قبل از ۱۲ تیرماه؛ دستگاه‌های سیم کارت خور را فعال کنید

  • کد خبر: ۷۲۴۵۵
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تا قبل از ۱۲ تیرماه؛ دستگاه‌های سیم کارت خور را فعال کنید
رجیستری ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیرماه کلید می‌خورد و تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، باید رجیستر شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، رجیستری ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیرماه کلید می‌خورد و تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، باید رجیستر شوند، به همین دلیل لازم است اگر افرادی که این دستگاه‌ها را دارند، تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شود.

اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خور مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کند و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شود.

 

طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می‌شود. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برند‌های گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.



با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم‌کارت‌خور، مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد. در این راستا پیمان قره‌داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای موبایل‌واره‌ها از دوازدهم تیرماه خبر داد.



وی با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در سال ۹۶ گفت: در مرحله اول اجرای این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۹۷ مشمول رجیستری شدند و با تصمیم کمیته راهبری طرح رجیستری، ساعت‌های هوشمند از دوازدهم تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیرماه مشمول رجیستری می‌شوند.



مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش تجهیزات دارای سیم‌کارت قاچاق به جای تجهیزات قانونی اجرا می‌شود و براساس مصوبه کمیته راهبری طرح رجیستری، گمرک جمهوری اسلامی ایران بایستی اطلاعات تجهیزات دارای سیم‌کارت همراه مسافران را در حین ورود به کشور ثبت کند.



قره‌داغی درباره تجهیزات دارای سیم‌کارت که تاکنون فعال بوده‌اند، تصریح کرد: تمامی تجهیزاتی که تا پیش از اجرای طرح رجیستری فعال باشند، مشمول این طرح نخواهند شد. اما تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال می‌شوند بایستی رجیستر شوند.



بنابراین، اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خور مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کند و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شود.



توصیه می‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها موکول نشود، زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->