در زمستان هم کولر خودرو را روشن کنید! حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا را ارزان می‌کند؟ زمان واریز یارانه نقدی آذرماه اعلام شد | مبلغ یارانه تغییر کرد؟ آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن قبض مشترکان پرمصرف گاز چگونه محاسبه می شود؟ سونامی تورم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیحات وزیر صمت درباره دلایل افزایش قیمت خودرو + فیلم ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ + جدول آغاز توزیع هوشمند لبنیات با قیمت مصوب «BMW» از اصلی‌ترین مشکل خودروهای برقی می گوید قطع درگاه‌های الکترونیکی بانک‌های سپه و قوامین اختلال در سامانه پرداخت الکترونیک پمپ بنزین‌ها فرش‌های قاچاق در بازار جولان می‌دهند؛ متولیان فرش دست‌باف در خواب هستند! شاخص کل بورس امروز (۱۷ آذرماه ۱۴۰۰) | رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس فروش فوق‌العاده سایپا به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) با قیمت جدید از ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ + جدول قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز چهارشنبه (۱۷ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول فروش فوری محصولات ایران‌خودرو به صورت هفتگی با قیمت‌های جدید (۱۷ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول
خبر فوری

کاهش سوانح جاده ای بودجه می خواهد

  • کد خبر: ۷۲۵۹۷
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کاهش سوانح جاده ای بودجه می خواهد
رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری گفت: افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است

به گزارش شهرآرانیوز، احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری-  با اشاره به حادثه اخیر اگفت: گرچه اتوبوس خبرنگاران برای شبکه حمل و نقل برون شهری نبوده است و بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی برای خود این وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار می‌گیرند اما مشکل اصلی در این زمینه که سبب حادثه‌ساز شدن اتوبوس‌ها می‌شود به زیر ساخت‌هایی مانند جاده‌های ناایمن و ناوگان فرسوده و حتی راننده بر می‌گردد.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است و تحقق چنین وعده‌هایی بودجه و اعتبار می‌خواهد.

 

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری ادامه داد: در شرایطی که خرید یک اتوبوس از شرکت‌های داخلی که در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده به حدود ۵ میلیارد تومان رسیده است چگونه یک راننده توان مالی نوسازی ناوگان خود را دارد و در شرایطی که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری (اتوبوس) در ایران ۱۳ سال است مسلما بروز چنین حوادثی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عامری با بیان اینکه استاندارد کشورهای اروپایی برای نوسازی اتوبوس پنج سال است، گفت: در سال‌های اخیر پیشنهاد دادیم که در ابتدا سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری را به ۱۰ سال کاهش دهیم و سپس به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم اما این اتفاق هم نیافتاد. از سوی دیگر کمبود قطعات و لوازم مورد نیاز نیز در بروز مشکلات در این زمینه و بروز سوانح جاده‌ای بی‌تاثیر نیست.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}