ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله از هفته آینده در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۲۹۶۸
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله از هفته آینده در خراسان رضوی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ محموله جدید واکسن کرونا در مجموع به میزان ۱۱۰ هزار دوز به این دانشگاه وارد شده‌است. با اجازه وزارت بهداشت از هفته آینده واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله به بالا در خراسان رضوی آغاز می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۶۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای این استان بستری و تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: روز گذشته ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری شدند در حالی که این تعداد در هفته چهارم خرداد ماه امسال به طور میانگین روزانه ۱۸۲ نفر بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد فوت شدگان روزانه ناشی از کرونا را در این استان ۹ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۲ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.

 


وی افزود: روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا از احتمال گسترش و آغاز موج پنجم شیوع این ویروس خبر می دهد بطوریکه کشورهای همجوار و استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و تهران از این نظر شرایط خوبی ندارند.

 


قلیان اول ادامه داد: از سوی دیگر تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی هفته های اخیر به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته و نتیجه آزمایش پی.سی.آر ۲۸ درصد آنها مثبت بوده است در حالی که این میزان در هفته چهارم خرداد ماه ۲۴ درصد بود.
وی گفت: هم اکنون میزان مثبت شدن نتیجه آزمایش پی.سی.آر بیماران بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی ۳۶ درصد است.

 

پیدایش رد پای ویروس کرونای هندی در شهرهای خراسان رضوی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رد پای ویروس کرونای هندی موسوم به دلتا طی هفته اخیر در خراسان رضوی مشاهده شده بطوریکه نمونه های مثبت این سویه ویروس کرونا در شهرهای مشهد، سرخس، تایباد و قوچان گزارش شده است.

 


وی ادامه داد: شواهد حاکی از آن است که این ویروس در خراسان رضوی در حال چرخش است.
قلیان اول، شایعترین علایم کرونای هندی را شامل سردرد، آبریزش از بینی و تب اعلام کرد و گفت: بیشتر علایم آن شبیه سرماخوردگی بوده و گمراه کننده است.

 


وی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی ها و استقبال از واکسیناسیون برای گروههای هدف را از راهکارهای مقابله با کرونا برشمرد.

 

اختصاص ۱۱۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ورود ۲ محموله جدید واکسن کرونا در مجموع به میزان ۱۱۰ هزار دوز به این دانشگاه افزود: هم اکنون ۶۷ درصد افراد بیش از ۷۰ ساله در مناطق زیرپوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 


وی ادامه داد: میانگین سنی مرگ و میرهای ناشی از کرونا بطور میانگین ۶۲ سالگی است و با پوشش فراگیر واکسیناسیون می توان میزان مرگها را کاهش داد.

 


قلیان اول گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده و اجازه وزارت بهداشت از هفته آینده واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله به بالا در خراسان رضوی آغاز می شود.

 


وی افزود: هم اکنون دوز دوم واکسن کرونا برای تمام افرادی که دوز اول را از هر نوع واکسن کرونا دریافت کرده اند، مهیا است و کمبودی از این بابت نداریم.

 

خودروهای دارای پلاک غیربومی در شهرها تردد دارند

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات کنترلی و پیشگیری از موج پنجم شیوع کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: در مرز دوغارون که تعداد مسافران ورودی از این طریق به ۸۰۰ نفر رسیده است، حساسیت ها برای انجام آزمایش سریع کرونا بیشتر شده  است.

 


وی گفت: طبق  بررسی ها روزانه هفت تا ۱۰ نفر از مسافران در مرز دوغارون به دلیل ابتلا به کرونا برگشت داده می شوند.

 

قلیان اول افزود: هم اکنون خودروهای غیربومی که برخی از آنها مربوط به استان سیستان و بلوچستان هستند در شهرهایی مانند مشهد، گلبهار و سرخس تردد دارند.

 

وی ادامه داد: خودروهای غیربومی اجازه ورود به مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی را ندارند و در صورت ورود به مناطق دارای وضعیت نارنجی و زرد نیز اعمال قانون می‌شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت و کنترل سفرها تنها راهکار ماست بطوریکه برای افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنها طی ۱۴ روز گذشته مثبت شده است، بلیت صادر نمی شود.
وی با بیان اینکه تب سنجی های دستی ارزش تشخیصی دقیق با شرایط دمای محیط را ندارد افزود: تب سنج‌های حرارتی دقت بیشتر دارند و اکنون ۲ دستگاه از این نوع در مرز دوغارون و پایانه شماره سه فرودگاه مشهد برای ورود مسافران خارجی راه‌اندازی شده است.

 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسیده است.

 

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. 

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->