روش کارکردن بالابر شیشه خودرو چگونه است؟ با تاریخچه مرسدس بنز SL آشنا شوید + تصاویر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ چگونه محاسبه می‌شود؟ امکان سقوط مجدد بیت کوین وجود دارد؟ دوج چارجر ۲۰۲۲ SRT Hellcat رونمایی شد + مشخصات و تصاویر ارزش سهام عدالت امروز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول پیش فروش یکساله محصولات ایران خودرو از پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ + جدول و لینک ثبت نام سفره را برای کارگران نه رنگین، بلکه پهن کنید | چانه‌زنی بر سر دستمزد بی‌فایده است افزایش شدید قیمت خودرو در بازار امروز (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) + پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شد! قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول عیدی کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) قیمت ارز‌های دیجیتال امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ | نوسان قیمت بیت کوین در کانال ۵۰ هزار دلار برای تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ چه ملاک‌هایی باید درنظر گرفته شود؟ (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی با ۲۰ سال سابقه چگونه است؟ (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به اقشار آسیب‌پذیر اختصاص می‌یابد (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) خودرو پراید دوباره گران شد + جدیدترین قیمت‌ها در بازار امروز (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) ارزش سهام عدالت ۲۰ میلیونی به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) به رتبه‌بندی معلمان توجه ویژه‌ای شود (۱۶ آذرماه ۱۴۰۰)
خبر فوری

چرا لاستیک خودرو در بازار چند نرخی عرضه می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۳۰۷۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
چرا لاستیک خودرو در بازار چند نرخی عرضه می‌شود؟
سخنگوی انجمن صنعت تایر در خصوص علت چند نرخی بودن قیمت تایر‌های سبک و سنگین در بازار توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ، با اشاره به مشکلاتی که در بازار ارز به وجود آمده و گرانی‌های پی در پی آن، گفت: از اواخر سال ۹۸ برای واردات تایر توسط تولیدکنندگان به صنعت تایر کشور ارز تخصیص داده نشد و از اول سال ۹۹ به صنعت تایر اعلام شد که به علت مشکلات ارزی، ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده نمی‌شود و ارز نیمایی جای آن را می‌گیرد و تا ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ به صنعت تایر فرصت داده شد اگر محموله‌ای با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، از گمرک ترخیص کند و از ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ چنانچه کالایی وارد می‌شد باید تفاوت ارزی برای ترخیص به گمرک پرداخت می‌شد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها اقدام به خرید تایر نکرده بودند که همین عامل مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: به ۲ تا ۳ شرکت که هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتند مهلت بیشتری داده شد تا بتوانند کالایی را که هنوز خریداری نکردند بخرند و وارد کنند، یعنی ارز به آن‌ها تخصیص داده شد، اما تایری وارد نکرده بودند و به آن‌ها تا اواخر سال ۹۹ اجازه دادند تا بتوانند تایر را خریداری و با همان نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند و با ثبت در سامانه جامع تجارت و نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع شود.

تنها ادامه داد: این اتفاق افتاد و این شرکت‌ها تا اواخر سال گذشته اقدام به خرید تایر کردند و این کالا‌ها را هم ترخیص کردند و در سامانه هم ثبت شد و بر همان اساس نیز به بازار توزیع کردند، اما این شرایط باعث شد تایر در بازار چند نرخی شود.

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: یعنی از یک طرف تایر‌هایی در بازار وجود دارد که با نرخ ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و هنوز جذب بازار نشده و تمام آن‌ها به فروش نرفته اند. یک سری هم برخی از واردکنندگان تایر با ارز نیمایی وارد کردند، اما قطعا نمی‌خواهند با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی آن را بفروشند. یک سری هم تولیدات داخلی است که مواد اولیه آن‌ها با ارز نیمایی وارد شده و با سبک و سیاقی که در داخل قیمت گذاری شده به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: تفاوت قیمت لاستیک با جمع آوری تایر‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند، برطرف می‌شود و اینگونه چند نرخی از بین می‌رود؛ البته ممکن است این مشکل برطرف هم نشود چرا که کالا‌های وارداتی یک نرخ داشته و تایر‌های تولید داخل نرخ دیگری دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}