خاموشی‌های دوساعته در بخش خانگی و عمومی اجتناب‌ناپذیر است | تلاش برای به‌حداقل‌رساندن خاموشی‌ها قیمت دینار عراق رشد کرد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت گوشت مرغ خروج سنگین پول حقیقی در روز مثبت بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ تیر ۱۴۰۴) ثبت‌نام خودرو دیگر مشتری ندارد | کاهش ۶۰۰ هزار نفری متقاضیان لاتاری خودرو نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | دلار در کانال ۸۷ هزار تومان دوبرابرشدن بار مصرف برق روزانه در مشهد طی تابستان آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | کاهش نسبی در بازار رمزارز‌ها قیمت امروز بلیت پرواز مشهد به نجف چقدر است؟ (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | بررسی جنجال ۸۰ درصدی قیمت بلیت اربعین گمرک دوغارون با حداکثر ظرفیت درحال انجام فعالیت‌های اقتصادی است نهاد‌های سرمایه‌داری دست از تضعیف حقوق کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور بردارند هشدار خروج تدریجی لبنیات از سفره مردم | دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی و تأثیر آن بر مصرف‌کنندگان استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان برای راه‌اندازی ناحیه بین‌المللی نوآوری شرط جدید برای پرداخت بیمه بیکاری (۲۲ تیر ۱۴۰۴) ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو | یک نماینده مجلس: قیمت خودرو‌ها باید به نرخ قبلی خود برگردد طلا بخریم یا سکه؟ | بهترین روش سرمایه گذاری در بازار طلا چیست؟ قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد (۲۲ تیرماه ۱۴۰۴) + جدول عرضه اوراق اختیار فروش تبعی ۲۷ نماد بورسی از فردا (۲۳ تیر ۱۴۰۴) آغاز پرداخت وام تعمیر و بازسازی مناطق جنگ‌زده به خانوارها و کسب‌وکارها قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) | خیار و گوجه‌فرنگی کمتر از ۱۰ هزار تومان قیمت تخم‌مرغ در خراسان رضوی ارزان شد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان سنتی در تهران | قیمت‌ها مصوب است؟ فروش اقساطی، بازار خودرو را از رکود نجات می‌دهد؟ صادرات حبوبات تا اطلاع ثانوی ممنوع شد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس فردا (یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۴۰۴) اطلاعیه سازمان امور مالیاتی: مهریه از مالیات معاف است شورای جهانی طلا: روزهای اوج بازار طلا به پایان نزدیک می‌شود کاهش نرخ بیکاری به ۷.۳ درصد در بهار ۱۴۰۴ قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | رکود سنگین و ثبات نسبی نرخ‌ها
سرخط خبرها

موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟

  • کد خبر: ۷۳۸۷۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟
رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته گفت که کابین آسانسور‌های جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های اخیر استان‌های مختلف با قطعی گسترده برق مواجه شدند و به نظر می‌رسد گیر افتادن در آسانسور به هنگام قطعی برق به یکی از نگرانی‌های مردم تبدیل شده است.

در این رابطه محمدرضا زهره وندی گفت: آسانسور‌های جدید سیستمی به نام یو پی اس دارند که اگر در زمان قطعی برق آسانسور بین دو طبقه مانده باشد، به طور اتوماتیک کابین را به نزدیکترین طبقه هدایت می‌کند. این سیستم فقط مربوط به قطع برق است و در صورت خراب شدن آسانسور این کارکرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امکان اضافه کردن این سیستم به تابلو‌های آسانسور قدیمی وجود داشته باشد نیز باید این اقدام انجام شود، اظهار کرد: این سیستم با باتری کار می‌کند که طول عمر مشخصی دارد. اگر در حین سرویس به این موضوع توجه نشده باشد که باتری عوض شود یا مدیران ساختمان به این دلیل که در گذشته نیازی به این سیستم نبوده هزینه تعویض باتری را پرداخت نکردند، ممکن است آسانسور‌های جدید نیز با مشکل مواجه شده باشند که این موارد به شرکت آسانسور و مدیران ساختمان برمیگردد.

زهره وندی در پاسخ به اینکه اگر سیستم یاد شده به هر دلیلی کار نکند یا وجود نداشته باشد و فرد به دلیل قطعی برق در کابین گیر بیفتد باید با کجا تماس بگیرد؟ گفت: معمولاً نحوه خروج سرنشین از یک دستورالعمل پیروی می‌کند و برای تمام آسانسور‌های استاندارد تابلویی درباره نحوه خروج سرنشین از آسانسور به هنگام قطعی برق و خرابی در موتورخانه آسانسور نصب شده است و معمولاً به فردی در ساختمان هم آموزش داده شده است. اما اگر به هر دلیل فردی که آموزش دیده در ساختمان حضور نداشته باشد یا گروه سنی افراد ساختمان بالا باشد و نتوانند اقدامی انجام دهند، باید با آتش‌نشانی تماس بگیرند.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران افزود: این آمار که در هفته‌های گذشته در پی افزایش قطعی برق درخواست کمک چقدر بوده و چقدر افزایش داشته باید از آتش نشانی پیگیری شود که چه تعداد درخواست برای خروج سرنشین از کابین به واسطه قطعی برق داشتند. اما با توجه به اینکه در خیلی از ساختمان‌ها خود افراد می‌توانند افراد محبوس شده را خارج کنند، تعداد کل افراد محبوس شده در کابین به دلیل قطعی برق بیشتر از رقمی خواهد بود که آتش نشانی ارائه می‌دهد.

آیا برای خارج کردن فرد محبوس، برق ساختمان باید قطع شود؟

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای خروج فرد محبوس در کابین باید برق کل ساختمان قطع شود یا نه؟ تصریح کرد: این موضوع برای آسانسور‌هایی است که قدیمی است، استاندارد نیست یا سرویس درست نداشته است. اما معمولا وقتی در آسانسور باز می‌شود تمام سیستم‌های دیگر آسانسور عملکرد ندارند، چرا که در یکی از ایمنی‌های حساس آسانسور است؛ بنابراین اگر با وصل شدن ناگهانی برق، آسانسور شروع به حرکت کند یعنی ایراد داشته و خراب است.

زهره وند در پایان گفت: مدیران ساختمان حتماً با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و عضو سندیکای آسانسور کار کنند چرا که آموزش و کنترل آن‌ها از سوی انجمن انجام می‌شود. همچنین مسئولیت آسانسور‌ها در ساختمان‌ها برای اینکه با شرکت‌های مجاز طرف قرارداد باشند صرفاً با مالکان و مدیران ساختمان است و اگر حادثه‌ای رخ دهد آن‌ها باید پاسخگو باشند.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->