سرخط خبرها
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تأکید کرد

آزمون‌های هوش را تأیید نمی‌کنیم

  • کد خبر: ۷۵۱۵
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
آزمون‌های هوش را تأیید نمی‌کنیم
حشمتی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: به عقیده ما فرایند عملکرد مؤسساتی که با برگزاری آزمون هوش به دنبال یافتن دانش‌آموزان باهوش هستند، برخلاف سند بنیادین تحول است و ما آن را تأیید نمی‌کنیم.

ابوالحسن حقیقی در گفتگو با مدرسه زندگی تأکید کرد: سند تحول بنیادین، سند بسیار مهم آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری بر اجرای صحیح آن و کمک دستگاه‌های دیگر تأکید کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ۴ رکن اصلی سند تحول بنیادین شامل: دانش‌آموز، معلم، مدیر و اولیا هستند که در رویکرد‌های سند تحول به آن اشاره شده است. همچنین اولویت‌ها عبارت‌اند از: کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی که توصیه شده است ارکان اصلی به کمک این ۲ بیایند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در مسیر تحقق کیفیت و عدالت آموزشی هر ابزاری که باعث شود از مسیر آن خارج شویم ما را به بیراهه خواهد کشاند. از سوی دیگر در آن سند از چرخش‌های تحول‌آفرین یاد شده است که یکی از آن‌ها چرخش از رقابت به سمت رفاقت است.

حقیقی با اشاره به اینکه آزمون‌های هوش که توسط برخی مؤسسات اجرا می‌شود به نوعی دانش‌آموز و خانواده را از مسیر اصلی آموزش خارج می‌کند، افزود: به همین دلیل از خانواده‌ها تقاضا می‌کنیم تحت‌تأثیر تبلیغات مؤسسات سودجو قرار نگیرند. وی یادآورشد: توصیه می‌کنیم پدر و مادر‌ها با ارتباط بیشتر با ارکان تعلیم و تربیت، به سمت تربیت کودک با کفایت گام بردارند، کودکی که بدون استرس و فشار مؤسسات و خانواده، مراحل رشد طبیعی خود را طی می‌کند. کودک باید در مدرسه و با هم‌سن‌و‌سالان خود تحصیل، بازی و رشد کند. در غیر‌این‌صورت برای کودک مشکلاتی در آینده ایجاد می‌شود که برای پدر و مادر‌ها تصورپذیر نیست.
این مقام مسئول بااعلام اینکه تنها ۲ درصد از افراد جامعه تیزهوش هستند، گفت: نیازی نیست مؤسسات خاص برای پیداکردن این ۲ درصد تلاش کنند، بلکه افرادتیزهوش در مدارس و از سوی بنیاد نخبگان با همکاری آموزش و پرورش شناسایی می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->