سرخط خبرها
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد

یک پله ارتقای استان در رده‌بندی کشوری کنکور

  • کد خبر: ۷۵۱۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
یک پله ارتقای استان در رده‌بندی کشوری کنکور
جاوید
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته هم در رده‌بندی کشور در حوزه کنکور یک پله ارتقا داشتند. تعداد رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ هم نسبت به سال قبل نزدیک به ۳ برابر شد.

رضا صابری تولایی با اشاره به برنامه سال گذشته آموزش و پرورش برای تمرکز بر پایه دوازدهم گفت: این نتایج نشان دادند که تلاش‌های ما بر پایه دوازدهم مؤثر بوده است و هم درصد قبولی و هم میانگین نمرات امتحان نهایی را در استان ارتقا داده‌ایم. برنامه‌ای که امسال برای حوزه آموزش انتخاب کرده‌ایم ارتقای مدیریت آموزشگاهی و ارزشیابی مستمر است.

وی درخصوص دیگر‌برنامه‌های آغازشده در استان اظهار کرد: امسال شعار آموزش و پرورش با عنوان «امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی» مطرح شده است که محوریت آن آموزش مهارت در کنار کسب مدرک است. ما نیز ۲ برنامه ویژه را در حوزه متوسطه اول از سال گذشته در استان شروع کردیم؛ یکی طرح «ایران مهارت» و دیگری طرح «ویژه مدرسه» که در قالب تحقق اهداف همین شعار است تا دانش‌آموزان را به آموزش مهارت‌ها تشویق و ترغیب کنیم. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین دیگر افتخارآفرینی دانش‌آموزان را کسب رتبه‌های کشوری بیان کرد و افزود: بخش دیگر افتخارات ما این است که در بیشتر شاخص‌ها و مأموریت‌های آموزشی که در استان داشته‌ایم رتبه‌های اول کشور را از آن خود کرده‌ایم، مواردی همچون رتبه اول کشوری در المپیاد شایستگی‌محور، المپیاد فرش، مهارت‌های هنری و هنر‌های تجسمی که جزو شاخص‌های مهم استان بود.

صابری تولایی گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده است امیدواریم بتوانیم توفیقات سال گذشته را تکرار و شعار امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی را تحقق ببخشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->