حضور تماشاگران دوباره در سالن‌های ورزشی ممنوع شد!| ادامه رقابت های والیبال بدون تماشاگر ترین های هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال درخشش برادران یخچالی؛ یکی در آلمان و دیگری در ایران نتیجه بازی هندبال ایران و کویت+ ویدئو| جهانی شدیم! پورعلیفرد رئیس سازمان لیگ والیبال می‌شود؟ | ساداتی: پورعلیفرد هم والیبالی است و هم مدیر! هفته بیستم لیگ والیبال به کام قعرنشینان | پیکان و شهرداری ارومیه را چه می‌شود؟ شرط هوادار برای بازی با استقلال اعلام شد| اول با پیکان بازی کنید! کامیابی نیا به جای نورالهی به اردوی تیم ملی رفت| حمله کرونا به ملی پوشان مهدی عبدی: حواسمان به پرسپولیس است، نه استقلال بازی استقلال و هوادار لغو شد قاب خاطره | نمایی از شروع یکی از مسابقات فوتبال جوانان باشگاه‌های مشهد در دهه ۶۰ ساعت بازی هندبال تیم ملی ایران و کویت در جام ملت های آسیا شادی شهرخودرو از تساوی مقابل آلومینیوم اراک حرکت عجیب اسکوچیچ در خصوص انتشار لیست تیم ملی درخشش امیر عابدزاده در لیگ اسپانیا+ ویدئو واکنش آزادی به قرار گرفتن در لیست مازاد استقلال: برمی گردم و خیلی‌ها را پشیمان می‌کنم توافق نانوشته رئال و بارسا گرگان نمک به زخم اکسون پاشید/ عقاب‌ها اوج گرفتند
خبر فوری

لالیگا روی خط فناوری با Mediacoach

  • کد خبر: ۷۵۲۳۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
لالیگا روی خط فناوری با Mediacoach
Mediacoach ابزاری برای تحلیل و بررسی داده‌های فوتبالی است که لالیگا از این فصل می خواهد از آن استفاده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، لالیگا از یک فناوری به نام Mediacoach استفاده می‌کند که باعث شده این لیگ به این لحاظ نسبت به سایر لیگ‌ها متمایز شود. در داخل و خارج از زمین، یک بازی فوتبال توسط برخی داده‌ها و اطلاعات ارزیابی می شود. مربیان و تحلیلگرانی که به‌دنبال ایجاد بینش تاکتیکی در کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند تا چیز‌هایی را که قبلا خیلی به آن پرداخته نمی‌شد، به آن‌ها نشان دهند؛ موضوعی که درک از یک مسابقه فوتبال و لذت تماشای آن را برای بینندگان افزایش می‌دهد. در‌واقع Mediacoach ابزاری برای تحلیل و بررسی داده‌های فوتبالی است که توسط لالیگا ایجاد شده است؛ ابزاری که با استفاده از پیچیده‌ترین سیستم‌های عامل ساخته شده است و می‌تواند اطلاعات زیادی از‌جمله هزاران داده از هر بازیکن را ارائه دهد.

 

در‌واقع لالیگا تصمیم گرفت که این ابزار بالقوه را در اختیار تمام باشگاه‌های حاضر در مسابقات و همچنین شرکت‌های پخش تلویزیونی بازی‌ها قرار دهد که به آن‌ها فرصت جدید را برای درک مسابقات فوتبال می‌دهد و از‌طرف‌دیگر به رشد جهانی رقابت‌های لالیگا نیز کمک می‌کند. سیلوستر جوس، مدیر‌Mediacoach، به‌تازگی در یک سخنرانی درباره این اتفاق مهم که در لالیگا رقم خورده است، گفت: همه باشگاه‌ها به اطلاعات مشابه دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تیم مقابل را بر اساس مسابقات قبلی در لالیگا تجزیه و تحلیل کنند. این موضوع برای لیگ بسیار خاص است؛ زیرا هر باشگاهی ابزار مشابهی دارد.

 

با این راه‌حل، شرایطی مساوی را در اختیار همه قرار می‌دهیم. یک نمونه جذاب از تأثیر این اتفاق را می‌توان در باشگاه گرانادا مشاهده کرد؛ تیمی که فقط در عرض ۲ سال توانست در نیمه اول جدول لالیگا قرار بگیرد و تا یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا نیز پیش برود. در‌واقع آنالیزور این باشگاه نیز به تأثیر Mediacoach در این پیشرفت اذعان کرده بود. او گفت: موفقیت گرانادا تاحدودی از حضور در لالیگا و استفاده از Mediacoach نشئت می‌گیرد. در لیگ‌های دیگر این فناوری در‌دسترس نیست و به شما این امکان را می‌دهد که با‌وجود کیفیت حریف، شانس خود را افزایش دهید. ما ۲ ماه پیش در‌برابر بارسلونا به پیروزی رسیدیم و بخشی از دلیل این برد به‌خاطر همین موضوع و استفاده از این داده‌ها بود.

 

رویکرد دموکراتیک لالیگا به‌این‌معناست که این داده‌ها را در اختیار تمام تیم‌ها قرار می‌دهد تا از فرصت‌های برابر برای پیشرفت در داخل و خارج از زمین استفاده کنید. همچنین آیتور کارانکا، مربی سابق رئال‌مادرید، که سابقه حضور در سطح اول و دوم فوتبال انگلیس را در کارنامه دارد به تمجید از Mediacoach پرداخته و می‌گوید: هنگامی که من در انگلیس کار می‌کردم، کیفیت منابع اطلاعاتی یکسان نبود. در‌واقع امروز نیز چنین‌تفاوتی کاملا مشهود است؛ اما یکی از کار‌هایی که لالیگا به‌خوبی انجام می‌دهد، این است که داده‌ها را به شکل یکسان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد. بهترین راه برای نشان‌دادن این موضوع به بازیکنان خود که می‌توانند حریفان بزرگ را شکست دهند، ارائه ضعف‌های رقباست.


از‌طرف‌دیگر داده‌های Mediacoach به مربیان کمک می‌کند تا از مصدومیت‌های احتمالی بازیکنانشان جلوگیری کنند. بدین‌معنا که این داده‌ها شرایط فیزیکی بازیکنان را در اختیار مربی قرار می‌دهند. فابیو نوادا، تحلیلگر‌Mediacoach، با مثالی این موضوع را توضیح می‌دهد: اگر بازیکنی در اختیار دارید که بعد از یک مصدومیت طولانی دوباره به میادین باز‌گشته است، احتمالا از دقیقه‌۶۰ به بعد او را بازی خواهید داد؛ اما با استفاده از این داده‌ها می‌توانید بدون هیچ نگرانی، وضعیت او را بررسی کرده و از مصدومیت دوباره‌اش جلوگیری کنید. این اطلاعات به باشگاه‌ها کمک می‌کند که خطر آسیب‌دیدگی بازیکنانشان کاهش پیدا کند و همچنین به خود بازیکنان نیز کمک می‌کند که عملکردی با کیفیت عالی ارائه دهند.


اما یکی دیگر از کار‌های منحصر‌به‌فردی که لالیگا انجام داده، این بوده که داده‌های Mediacoach را در هنگام پخش بازی زنده در اختیار بیننده قرار داده است. از طرفی این یک مزیت راهبردی برای لالیگا نسبت به سایر لیگ‌ها نیز محسوب می‌شود. جوس در‌این‌باره گفت: بهترین راه برای ارائه اطلاعات به بینندگان، نشان‌دادن داده‌ها در هنگام پخش یک مسابقه فوتبال است؛ جایی که ما با استفاده از طرح‌های گرافیکی به بینندگان در راه درک بهتر یک بازی فوتبال کمک می‌کنیم. داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل‌ها بخش مهمی از فوتبال هستند و قطعا ما در فصول آینده در قسمت ارائه آن‌ها در مسابقات زنده کیفیت بهتری را ارائه خواهیم داد. این فناوری به شکلی بی‌پایان پیشرفت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}