کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

درباره سریال‌های فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ

  • کد خبر: ۷۶۲۰۳
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
درباره سریال‌های فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ
فیلیمو قدیمی‌ترین پلتفرم شبکه نمایش خانگی است. در این مطلب سریال‌های پیش روی نمایش فیلیمو را در روز‌های باقی مانده از تابستان معرفی می‌کنیم.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز - این روز‌ها دنیای تصویر طوری دگرگون شده است که اگر چند سال پیش کسی برایمان این روز‌ها را پیش گویی‌ می‌کرد تعجب می‌کردیم. در یکی دو سال گذشته صدا و سیما و تولیداتش آن قدر کم فروغ شده اند که نسل جدید کم کم یادشان می‌رود زمانی «زیر تیغ»، «آشپزباشی»، «در چشم باد»، «ساختمان پزشکان»، «مختارنامه»، «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره» و... را در ژانر‌های مختلف در تلویزیون پخش می‌کردند و همه ستاره ها، از شهاب حسینی و پرویز پرستویی گرفته تا علی نصیریان و از سحر دولتشاهی و فاطمه معتمدآریا گرفته تا لعیا زنگنه، در تلویزیون بازی می‌کردند. در حالی که آسمان این روز‌های صدا و سیما نه تنها در بازیگری که در فیلم نامه و کارگردانی، یک ستاره هم ندارد، اقبال عمومی به سمت جایی رفته است که تازه همین ۵، ۶ سال پیش اولین نسخه‌اش در دنیای تصویر ایران ظهور کرد: «VOD» ها!

فیلیمو قدیمی‌ترین پلتفرم شبکه نمایش خانگی است. در تعطیلی تابستان و قرنطینه‌های خانگی که انتظار می‌رفت شبکه‌های کابلی انحصاری ما در سازمان صدا‌و‌سیما بیشتر از همیشه و با کار‌های جدید و جذاب مردم را سرگرم خودشان کنند، صدا و سیما روی به پخش سریال‌های درجه چندم تکراری آورده است، درحالی که فیلیمو و رقبایش چندین سریال خوب برای نمایش در تابستان ۱۴۰۰ آماده کرده اند و هرروز خبر‌های داغی از پیوستن بازیگر‌های نام آشنا و مطرح به یکی از این سریال‌ها رسانه‌ای می‌شود. در این مطلب سریال‌های پیش روی نمایش فیلیمو را در روز‌های باقی مانده از تابستان معرفی می‌کنیم.


«قهوه تلخ» تکرار می‌شود؟

 

درباره طوفان سریالی فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ

 

کمتر سریال تاریخی‌ای در کشورمان ساخته شده است که جاشنی طنز داشته باشد. مشهورترین و محبوب‌ترین نمونه چنین سریالی «قهوه تلخ» مهران مدیری است که هنوز که هنوز است سکانس‌های آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود. حالا حامد محمدی دست به کار سختی زده و پا جای پای آقای طنز ایران گذاشته است. «قبله عالم» اولین سریال حامد محمدی در نمایش خانگی است که به دوران قاجار و ناصرالدین شاه می‌پردازد. حامد کمیلی نقش شاه را در این مجموعه بازی می‌کند.

 

این سریال متفاوت یکی از چهار سریال تاریخی است که قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی پخش شود. قسمت اول این سریال هم دیروز منتشر شد و به نظر می‌رسد برآیند نظرات کاربران درباره آن مثبت باشد. به جز کمیلی چند بازیگر خوب کمدی کشورمان مثل سام درخشانی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، پژمان بازغی و سروش صحت در قبله عالم بازی می‌کنند. در مقابل این سریال نماوا هم یک طنز تاریخی مشابه در راه پخش در تابستان دارد.


سیروس مقدم در «جزیره»

 

درباره طوفان سریالی فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ

 

«جزیره» سریال بعدی فیلیمو است که در تابستان امسال منتشر می‌شود. کارگردان «جزیره» مرد اول سریال صدا و سیما، سیروس مقدم، است؛ کارگردانی که آثار تلویزیونی اش به دلیل تعددشان به سختی قابل یادآوری هستند. آمدن مقدم به جبهه مقدم شبکه نمایش خانگی یکی دیگر از زنگ‌های خطر برای صدا و سیماست. مقدم بیشتر داستانش را در جزیره کیش دنبال می‌کند و به دنبال یک درام خاص رفته است.

 

در خلاصه داستان این سریال آماده است که زنی خبرنگار و جسور در رابطه عشقی اش با مردی ثروتمند شکست می‌خورد و حالا به دنبال ماجراجویی در تجارت با معشوقش است. بازیگران مطرحی همراه با مقدم به جزیره آمده اند که محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، غزل شاکری، امیر کاظمی، حمیدرضا پگاه برخی از آن‌ها هستند.


خالق سریال محبوب «شهرزاد» برمی گردد

 

درباره طوفان سریالی فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ

 

بدون شک کنار این همه سریال مطرح، حساب «جیران» را با احترام باید جدا کرد. حسن فتحی که با شهرزادش انواع و اقسام رکورد فروش آخرین نمایش خانگی سنتی ایران را زده بود، در حالی که تصور می‌شود اول با «مست عشق» و شمس و مولانا سر و صدا به پا کند، با درگیری «مست عشق» به حاشیه‌های مختلف پخش و تولید، با سریال تاریخی دیگری برگشته است؛ سریالی که از سال ۹۸ تولیدش آغاز شده است و به احتمال زیاد همین تابستان پخش می‌شود. گفته می‌شود جیران پرخرج‌ترین کار در بین تولیدات اخیر شبکه‌های اینترنتی است. جیران هم به دوران ناصرالدین شاه قاجار برمی گردد، اما بر خلاف «قبله عالم» طنز نیست و یک عاشقانه شاهانه است.

 

در «جیران» بهرام رادان نقش ناصرالدین شاه را بازی می‌کند و جیران (پریناز ایزدیار) معشوقه شاه خواهد بود. علاوه بر این دو ستاره، امیر جعفری، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، رعنا آزادی ور، گلاره عباسی، غزل شاکری، مهدی پاکدل، نهال دشتی و هومن برق نورد هم در آخرین ساخته فتحی ایفای نقش می‌کنند. «جیران» قطعا شلوغ ترین، مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه سریالی در چند سال اخیر خواهد بود.


کارگردان که سه تا شد...

 

درباره طوفان سریالی فیلیمو در تابستان ۱۴۰۰ | تابستان داغ با سریال‌های داغ

 

«میدان سرخ» تولید دیگر فیلیمو است. این سریال ابتدا قرار بود زمستان پارسال پخش شود، اما به صورت مداوم دچار حاشیه و اتفاقات عجیب شد تا آخر تابستان آماده پخش شود. «میدان سرخ» ابتدا جلوی دوربین ابراهیم ابراهیمیان رفت. بعد از کش و قوس زیاد ابراهیمیان کنار رفت و بهرام بهرامیان جایگزینش شد و در نهایت با ابتلای بهرامیان به کرونای سخت، کمال تبریزی در حال جلو بردن کار است. گفته می‌شود میدان سرخ در ژانر اکشن ساخته شده است که کمتر سریال ایرانی‌ای را خصوصا در سال‌های اخیر در این سبک دیده ایم. اما معلوم نیست با این همه تغییر در کادر کارگردانی این سریال چه از آب درآید. «میدان سرخ» هم کم ستاره ندارد. حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، علی مصفا، امیرحسین آرمان، کاظم سیاحی، رضا یزدانی و ستاره اسکندری از بازیگران این سریال هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->