مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

انتخابات در مسیر الکترونیکی شدن کامل

  • کد خبر: ۷۷۲۶
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
انتخابات در مسیر الکترونیکی شدن کامل
همایش استانداران کشور با حضور وزیر کشور در مشهد با محوریت برگزاری انتخابات برگزار شد
علیرضا ظهیری - مشهـــد در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته میزبان استانداران سراسر کشور بود تا نمایندگان عالی دولت در نقاط مختلف ایران چند ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر گرد هم جمع شوند و آخرین آمادگی‌های خود را برای این رویداد بزرگ را اعلام کنند. وزیر کشور نیز که چهارشنبه گذشته وارد مشهد شده بود، به عنوان مهم‌ترین میهمان این اجلاسیه سراسری به حساب می‌آمد و حرف‌های مهمی را در حاشیه آن به اطلاع خبرنگاران رساند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی به‌صورت باشکوه و در فضایی امن و سالم گفت: در جلسه با استانداران، ارزیابی خوبی از مجموعه عملکرد وزارت کشور و استانداری‌ها در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه کمتر از ۵ ماه دیگر انتخابات مهم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم، افزود: یکی از محور‌های اصلی جلسه استانداران در مشهد، موضوع انتخابات بود که امیدواریم این دوره انتخابات مجلس باشکوه و در فضایی امن، سالم و قانونی برگزار شود.
وزیر کشور درباره انتخابات پیش رو گفت: تأکید بنده به استانداران درباره انتخابات رعایت شرایط سالم، قانونی و امن است. وظیفه وزارت کشور هم این است که امنیت انتخابات را برقرار کند و شرایط سالم با محوریت قانون ایجاد شود.
وی در پاسخ به این نکته که برخی‌ها از وزارت کشور سهم‌خواهی درباره انتخابات دارند، گفت: از نظر ما حزب مجموعه‌ای از افراد است که با یک مرام مشخص و با مجوز قانونی فعالیت سیاسی می‌کنند.
رحمانی‌فضلی در رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات نیز بیان کرد: خوشبختانه اکنون بیش از ۸۵ درصد انتخابات الکترونیکی است. مهم‌ترین قسمتی که ما با آن مشکل داشتیم، بخش احراز هویت بوده که برخی با شناسنامه تقلبی یا با شناسنامه افرادی که سنشان قانونی نبوده یا فوت شده، رأی می‌دادند یا با یک شناسنامه چندین‌بار رأی می‌دادند که با استفاده از سامانه احراز هویت این مشکل در انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی کمتر رخ داد و با همراهی شورای نگهبان از این سامانه در انتخابات مجلس هم استفاده خواهد شد تا امکان تخلف در این حوزه به صفر برسد.

توافق با ۱۴۰ شهر برای اخذ رأی به‌صورت الکترونیک
وی افزود: با ۱۴۰ شهر به توافق اولیه رسیده‌ایم که از نظر اخذ و شمارش هم انتخابات الکترونیکی برگزار شود.
وزیر کشور درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات گفت: پول با هر منشأ نامعلوم و نامشخص وقتی وارد جریانات سیاسی انتخابات شود، می‌تواند مفسده ایجاد کند. ما برای اینکه جلو این کار را بگیریم، در دولت لایحه‌ای تدوین کردیم و به مجلس فرستادیم تا هر فردی که نامزد می‌شود، باید صورت‌های مالی مشخص داشته باشد، اما هنوز مجلس این لایحه را تصویب نکرده است.
وی افزود: اکنون قانون خاصی برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات در دست وزارت کشور نیست، اما دست ما هم بسته نیست. اگر فرد، گروه یا حزبی به جایی برسد که با پول‌هایی با منشأ نامعلوم و از منابع نامناسب وارد انتخابات شود و البته این پول‌ها منجر به تغییر رأی مردم شود، می‌توان با ارائه سند و مدرک آن‌ها را معرفی کرد و ما در محاکم پیگیری می‌کنیم.
رحمانی‌فضلی در بخش پایانی سخنان خود درباره انتخابات به نظارت استصوابی اشاره کرد و گفت: ما باید قانون را اجرا کنیم. البته در نحوه اجرا صحبت‌هایی وجود دارد، اما با شورای نگهبان در این‌باره همکاری جدی داریم و هدف بنده به عنوان وزیر کشور این بوده و هست که در هیچ نقطه‌ای و در هیچ مرحله‌ای حقی از کسی ضایع نشود و این مهم را پیگیری می‌کنم.
وی افزود: در شورای نگهبان هم اگر مدارک و مستنداتی باشد که از ضایع شدن حقی خبر دهد، آن‌ها هم پیگیری خواهند کرد. بنده در گذشته موارد متعددی را از این طریق پیگیری کردم که منجر به حل موضوع شده بود.
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران و فرمانداران وظیفه اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های دولت و نظام را برعهده دارند، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات امسال کشور در حوزه تحریم و مقابله با آن پذیرفتنی است و آمار‌هایی که از تورم، اشتغال و صادرات به دست آمده، نشان‌دهنده رشد بسیار مناسب کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ است که همه این اتفاقات در استان‌ها به انجام رسیده است.

مصوبات جدید برای پدیده
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پدیده نیز گفت: روزی که این پرونده به وزارت کشور واگذار شد، شرایطی خاص و اشکالات متعددی ازجمله تصرفات، فروش سهام، تراکم، بدهی زیاد و تعیین تکلیف نشدن سهام‌داران وجود داشت که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف در بخش استانی و ملی همه موارد مشکل‌دار قانونی این پرونده حل شد.
رحمانی‌فضلی افزود: خوشبختانه امروز پدیده فعالیت خود را شروع کرده است، اما در بخش نقدینگی و تعیین تکلیف برخی از سهام هنوز مشکلاتی وجود دارد که البته در جلسه اخیری که در سطح ملی برگزار شده است، مقرر شد تا یکی از بانک‌ها وظایف بیشتری را برعهده بگیرد تا بتواند این پروژه را تأمین مالی کند. به‌تازگی هم در جلسه هماهنگی اقتصادی مسئله پدیده مطرح شده و مصوباتی را هم داشته‌ایم که ابلاغ خواهد شد.
وی درباره مشکلات مربوط به حریم مشهد نیز گفت: بنده در این خصوص حضور ذهن و اطلاعی ندارم.
بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها هنر مدیران ارشد است
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، معاون سیاسی وزارت کشور نیز در همایش استانداران کشور گفت: امسال سال فرصت‌ها و چالش‌هاست. هنر مدیران ارشد در چنین شرایطی مدیریت چالش‌ها و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های موجود است.
جمال عرف ادامه داد: پس از موافقت وزیر کشور برای برگزاری همایش استانداران در مشهد مقدس، ساختار این همایش در قالب ۳کمیسیون تخصصی شامل «کمیسیون تخصصی سیاسی، انتخابات و اجتماعی»، «کمیسیون تخصصی امنیتی و مدیریت بحران» و «کمیسیون تخصصی توسعه و مدیریت منابع اقتصادی و عمرانی» مصوب شد.
وی با اشاره به اینکه استانداران مشارکت فعالی در این همایش دارند، تصریح کرد: همه استانداران نظرات خود را در کمیسیون‌های مربوط مطرح کردند. گاهی مباحث چالشی هم مطرح شد که نفس برگزاری کمیسیون همین است و حول محور‌های گوناگون در آن گفتگو و به چارچوب مشخصی منتهی می‌شود.
عرف تأکید کرد: امید است این همایش در شرایط پیچیده امروز و رو به جلوی جمهوری اسلامی ایران که ترکیبی از فرصت‌ها و تهدید‌ها در سطح بالاست، بتواند در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید قدم‌های استوار و رو به جلو بردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->