کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرمانداری مشهد برای انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کرد

  • کد خبر: ۸۶۸۳
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
فرمانداری مشهد برای انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کرد
فرماندار مشهد با اشاره به آمادگی فرمانداری برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، گفت: این آمادگی را به صورت مکتوب هم به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: امسال دوره‌های آموزشی فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در چندین هفته در مشهد برگزار شد که ما هم سعی کردیم از این دوره‌ها استفاده کافی را ببریم.
به گفته وی، در دهه آخر صفر ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار زائر وارد مشهد شدند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر پیاده از ۴ محور اصلی، ۵۶۱ هزار نفر با وسایل نقلیه عمومی، ۲۵۲ هزار نفر از طریق خطوط ریلی با ۵۴۷ واگن قطار، ۱۵۲ هزار نفر با بیش از هزار پرواز و ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر با خودرو‌های شخصی وارد مشهد شدند.

فرماندار مشهد با اشاره به آمار هیأت‌های عزادار، خاطرنشان کرد: ۴ هزار هیأت از سراسر کشور، هزار و ۳۰۰ هیأت از مشهد در این مدت ۱۰ روز به عزاداری پرداختند و در مجموع نیز ۲۶۰ ایستگاه صلواتی بین جاده‌ای، ۶۰۰ ایستگاه صلواتی به همراه بازرسان اداره صمت به صورت سه شیفت در خدمت زائران بودند که از این بازرسی‌ها نزدیک به ۶۰ میلیون تومان به زائران بازگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در روز‌های آخر صفر برای پخت‌های ۲۴ ساعته نان، آرد‌های فوق العاده‌ای در اختیار خبازان قرار گرفت، افزود: ۱۲۴ اکیپ بهداشتی برای نظارت بر آشپزخانه‌ها از ابتدای ماه محرم کار خود را شروع کردند ضمن اینکه برای برقراری روند بهتر درمان اورژانس‌های ۳۵ بیمارستان و دو پایگاه اهدای خون به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زائران بودند.

هاشمی با اشاره به توزیع کالا‌های اساسی برای رفاه بهتر مردم، یادآورشد: ۲ هزار و ۴۲۶ تن برنج، ۸۰۹ تن گوشت قرمز، هزار و ۲۱۳ تن شکر و دیگر کالا‌های اساسی را در دهه آخر صفر توزیع کردیم تا مردم با مشکلات کمتری رو به رو شوند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در فرمانداری پنج اولویت اصلی را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما بحث کشوری انتخابات، بحث استانی مثلث اقتصادی، طرح شهری نجات و کشف رود و دهه آخر صفر است که یکی از آن‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در خصوص مثلث توسعه اقتصادی بعد از اینکه در شهرستان حضور داشتم لیست پروژه‌ها دیده شد با اینکه ۵۶ درصد جمعیت استان در مشهد قرار دارد، اما برای ۶ پروژه نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که آن را به ۲۶۶ پروژه با رقم ۴۱ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۳ هزار نفر رساندیم و تفاهم نامه‌های آن‌ها نیز امضا شد.

 

۶۷ محله حاشیه شهر و کم برخوردار در مشهد وجود دارد

 

هاشمی با اشاره به برگزاری ۱۴ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و تصویب ۷۰ مصوبه در این ستاد، تصریح کرد: کمیته پیگیری مصوبات را تشکیل دادیم، بازدید از واحد‌های صنعتی را داریم و بعد از هر بازدید مدیران مرتبط دیدار‌های چهره به چهره‌ای با فعالان اقتصادی شهر داشته اند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های تثبیت اشتغال بازدیدی به همراه مدیران شهرستان از کارخانه‌ای با ۲ هزار و ۷۰۰ کارگر داشتیم که در آستانه تعطیلی بودند، این کارخانه بدهی چند میلیاردی به اداره برق داشت که مصوب شد به صورت اقساط آن‌ها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه ۶۷ محله حاشیه شهر و کم برخوردار در مشهد وجود دارد، اذعان کرد: طرح نجات قرار است در ۸ محله مهرآباد، پورسینا، شهیدقربانی، سیس آباد، دروی، زرکش، امام هادی (ع) و اسماعیل آباد اجرا شود که از چند مدت قبل نیز ۲۰ دفتر تسهیل گری از طرف فرمانداری و چهار دفتر توسط استانداری کار خود را شروع کردند.

هاشمی با اشاره به اهمیت امنیت، افزود: اگر بخواهیم قدر امنیت را بدانیم باید به کشور‌های دیگر نگاه کنیم، در بحث انتخابات مباحث قانونی تفسیر نمی‌شود و اگر بخواهیم اعتماد را حفظ کنیم باید قانون انتخابات را مدیریت کنیم.

فرماندار مشهد، یادآورشد: سه رکن اصلی هیأت‌های اجرایی، هیأت نظارت و امنیت انتخابات در مناطق ۱۹ گانه مشهد مشخص شده اند، از ۱۰ آذرماه روز ثبت نام کاندیدا‌ها شروع می‌شود، در دوره‌های گذشته شهر مشهد به ۱۵ منطقه تقسیم می‌شد، اما در این دوره برای کاهش دغدغه‌های گذشته شهر را به ۱۹ منطقه تقسیم کرده‌ایم.

وی به آمادگی فرمانداری مشهد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک اشاره و بیان کرد: این آمادگی را به صورت مکتوب هم به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم، امسال دوره‌های آموزشی فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در چندین هفته در مشهد برگزار شد که ما هم سعی کردیم از این دوره‌ها استفاده کافی را ببریم.

 

انتخابات، ناموس سیاسی ماست


هاشمی با اشاره به مشکل رأی ریزی بیش از حد ظرفیت در برخی از صندوق‌ها، تصریح کرد: برخی از شعب هزار ۵۰۰ رأی داشتند در صورتی که به صورت عرف باید ۷۰۰ تا ۸۰۰ رأی داشته باشند به همین جهت در این دوره پیش بینی افزایش صندوق‌ها تا ۷.۷ درصد را داشته‌ایم.
فرماندار مشهد افزود: انتخابات ناموس سیاسی ما است، آخرت خود را برای دنیای کسی به فروش نخواهم گذاشت، با حمایت رسانه‌ها در اسفند ماه شاهد انتخاباتی با شکوه هستیم، رأی مردم امانت است و این اطمینان را می‌دهیم از رأی حفاظت و پاسداری کنیم.
وی با اشاره به تمهیدات ویژه فرمانداری برای جلوگیری از برخی مشکلات، خاطرنشان کرد: پیش بینی تعرفه به اندازه کافی شده، هیچ نگرانی برای توزیع تعرفه نداریم.


«چَلوها» چالش امنیتی مشهد

 

هاشمی یکی از چالش‌های امنیتی این شهر را «چلوها» دانست و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای امنیت کشور مراحل اجرا و ساماندهی را شروع کرده‌ایم به همین جهت با همکاری اداره کل اتباع کار شناسایی و ساماندهی آن‌ها را آغاز کرده ایم.
فرماندار مشهد با اشاره به برکناری معاون سیاسی فرمانداری مشهد و برخی از شائبه‌ها پیرامون این موضوع ابراز کرد: من هیچ نامه‌ای را برای عدم همکاری با وی را نزده‌ام، اما سیاست کاری وزیر کشور این است از نیرو‌های خود وزارت استفاده شود تا اینکه از نیرو‌های مأموریت یافته استفاده شود.
وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم برخی از آقایان تخلف انتخاباتی کنند، هیأت بازرسی و انتخاباتی داریم، در حال رصد فعالیت و نشست‌ها هستیم چرا که همه باید قانون را ملاک کار خود قرار دهند.
هاشمی یکی از چالش‌های مشهد را عدم استقلال اداره‌های شهر از اداره کل‌ها دانست و یادآورشد: مشهد حتی برخی از ادارات را در خود ندارد برای مثال اداره صمت را در شهرستان نداریم، مدیرکل قول داده این موضوع پیگیری شود چرا که مشهد باید استثنا باشد پیگیری می‌کنیم برخی از دستگاه‌ها را مستقل کنیم تا استقلال دستگاه‌های شهرستان حفظ شود.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->