نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ پدیده مد و مدگرایی خوب است یا بد؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟
سرخط خبرها

هزینه‌های سرسام آور داروی کرونایی‌ها در مشهد

  • کد خبر: ۷۷۳۸۵
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
هزینه‌های سرسام آور داروی کرونایی‌ها در مشهد
کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد. اوج‌گیری دوباره کرونا در مشهد باعث افزایش تقاضا برای تست کرونا، دارو و هزینه‌های گزاف درمان شده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، شروع موج پنجم کرونا و سویه جدید این ویروس به‌نام دلتا تمام نقاط کشور را با شیوع و صعود نمودار این بیماری همراه کرده است. اگر به داروخانه‌های شهر مشهد که دارو‌های بیماران کرونایی در آن موجود است، سر بزنید، با صف‌های طولانی برای دریافت دارو مواجه می‌شوید.
به‌دلیل شلوغی اورژانس و بیمارستان‌ها بیشتر بیماران کرونایی در خانه پرستاری می‌شوند. در کنار پرستاری از بیمار که با درد و رنج و استرس همراه است، هزینه‌های گزاف درمان کرونا در موج پنجم ازجمله تست کرونا، سی‌تی‌اسکن و نسخه آزاد پزشک مشکلی به مشکلات اضافه کرده است.

 

 

داروی ۲ بیمار کرونایی‌ام ۱۰میلیون تومان شد

پس از پرس‌و‌جو از چند داروخانه شهر، همگی به‌اتفاق نشانی داروخانه امام‌رضا (ع) و هلال احمر را برای دریافت دارو‌های بیماران کرونایی دادند.
صف‌های طولانی و درهم‌تنیده اولین تصویر از وضع وخیم شهر از موج پنجم کروناست.
همراه ۲ بیمار بود؛ ۲ بیمار کرونایی که به‌دلیل نبود تخت و شلوغی بیمارستان در خانه پرستاری می‌شدند. از نبود دارو در بیشتر داروخانه‌های شهر گفت و اینکه در آخر داروخانه مرکزی امام‌رضا (ع) توانسته است دارویش را تأمین کند.


پیداکردن دارو و مراحل دریافت نسخه پزشک در کنار هزینه‌های زیاد درمان که درمجموع برای ۲ بیمارش حدود ۱۰میلیون تومان شده، او را کلا فه کرده بود. او می‌گوید خداراشکر توانستم با بیمه درمانی این هزینه را کمتر کنم، اما خدا به داد آن بیماری برسد که دفترچه ندارد.

 


دانشجوی مشهد بود و از خانواده دور. به‌دلیل درگیرشدن با این بیماری ۶۰درصد ریه‌اش هم درگیر شده بود. نسخه داروخانه را به من نشان داد. جمع هزینه درمانش با نسخه آزاد ۴میلیون تومان بود. او می‌گوید این مبلغ برای من دانشجو خیلی زیاد است.


مجبورم به‌دلیل این بیماری خوابگاه را ترک کنم و در خانه دوستم قرنطینه باشم. این تنها بخشی دیگر از هزینه درمانم است. برای سی‌تی‌اسکن ریه هزینه‌ای جدا می‌پردازم و کسی را هم ندارم. با درگیری ۶۰ درصد ریه خودم باید دنبال کار‌های درمانم باشم.

 

هزینه درمان کرونا برای قشر ضعیف جامعه زیاد است

به‌گزارش شهرآرانیوز یکی از مراجعه‌کنندگان به داروخانه امام‌رضا (ع) که نسخه دریافت دارو در دستش بود، می‌گوید: توان پرداخت هزینه درمان را ندارم، برای همین دارو را دریافت نکردم. به‌گفته این همراه بیمار، با همه هزینه‌های مختلف زندگی، پرداخت ۴میلیون تومان برای این بیماری که از قبل خبر نمی‌دهد، مبلغ زیادی است.

 

رمدسیویر داروی گران کرونایی‌ها

به‌گفته مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، مصرف رمدسیویر در تیرماه ۶۰۰ هزار عدد بوده و در ۲ هفته اول مردادماه به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد رسیده؛ یعنی نسبت به دوره مشابه در همان ماه ۸ برابر افزایش مصرف داشته است و هیچ شبکه‌ای نمی‌تواند این را برنامه‌ریزی کند. ذخیره داشتیم که مصرف شد. هم‌زمان واردات کردیم. واردات زمان می‌برد، تولید محدود است، ماده اولیه برای تولید محدود است و برنامه‌ریزی‌مان هم برای همین میزان تولید بود.


به‌گزارش شهرآرانیوز، شهروندان مشهدی در تماس‌های تلفنی از هزینه زیاد تزریق آمپول رمدسیویر هم شاکی بودند. انتقاد شهروندان از این بود که مراکز درمانی به آن‌ها صورت‌حسابی از خدماتی مانند ویزیت دکتر متخصص یا کنترل فشار خون ارائه می‌کنند، درحالی‌که بیماران این خدمات را دریافت نکرده‌اند، ولی ملزم به پرداخت صورت‌حساب شده‌اند. ضمن اینکه هزینه تزریق این آمپول روزبه‌روز تغییر می‌کند.


انجیدنی، دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دراین‌باره گفت: آمپول رمدسیویر داروی بیمارستانی است و فقط هم باید در بیمارستان تزریق شود، اما برای تسهیل شرایط و اینکه تراکم بیماران کم شود، مراکزی به‌عنوان کلینیک سرپایی تزریق رمدسیویر از موج چهارم کرونا راه‌اندازی شده است.

 


اکنون چند مرکز فعال در مشهد داریم که عبارت‌اند از: بیمارستان بنت‌الهدی و رضوی به‌صورت شبانه‌روزی، بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) ناجا، بیمارستان قلب جوادالائمه (ع)، بیمارستان ناظران و بیمارستان امام‌سجاد (ع).

 

افرایش تقاضا برای تست کرونا؛ چندبرابر‌شدن هزینه آن

با اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا، که به‌گفته کارشناسان این دوره از شیوع کرونا سخت‌ترین و سهمگین‌ترین موج کروناست، تقاضا برای تست کرونا را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بیشتر شده است.
مراکز بهداشت به‌دلیل رایگان‌بودن، شلوغی و مراجعه زیاد بخش چشمگیری از مردم را برای تست کرونا به مراکز خصوصی سوق می‌دهند. خبری از خلوتی این مراکز در کنار چندبرابرشدن هزینه تست نیست. هزینه تست کرونا حدود ۵۰۰هزار تومان است که برای خیلی از اقشار جامعه که میانگین ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، بسیار زیاد و تصورناپذیر است.


به‌گفته یکی از مراجعه‌کنندگان تست کرونا که ۲ روز است علائم دارد، هزینه تست باورکردنی نیست و از خیر تست گذشته است. او می‌گوید: با علائمی که دارم، مشخص است کرونا دارم و باید این هزینه را برای خرید دارو خرج کنم.


به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهرآرا گفته است: برخی از مردم قبل از آنکه واکسن تزریق کنند، برای دریافت تست مراجعه می‌کنند، درحالی‌که هیچ‌جای دنیا چنین کاری انجام نمی‌شود. اگر فرد در کنار بیمار کرونایی نباشد و علائمی نداشته باشد، ضرورتی ندارد قبل از تزریق واکسن تست کرونا بدهد. اگر هم مشمول این موارد می‌شود، بهتر است بعد از ۱۵ روز برای دریافت واکسن مراجعه کند؛ بنابراین نیازی به تست‌دادن قبل از تزریق واکسن نیست.


او ادامه می‌دهد: این اقدام مردم به‌نوبه خود سبب می‌شود که حق بسیاری از شهروندان که علامت بیماری دارند و به‌دلیل شلوغی نمی‌توانند تست دهند، از بین برود. همین امر باعث شده است هزینه دیگری برای تست کرونا به مراکز تحمیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->