زمان‌بندی مرحله دوم پرداخت وام قرض‌الحسنه بازنشستگان اعلام شد + جزئیات سرقت‌های سریالی کلان از خانه تهرانی‌ها با همدستی دو برادر قتل خونین، پایان بازی دوستانه در گیم‌نت قتل همسر به بهانه اختلاف خانوادگی در کلاردشت صید پشه «آئدس آلبوپیکتوس» در مازندران سازمان غذاودارو: گواهی بهداشت صادرات مواد غذایی و آشامیدنی برخط صادر می‌شود هوشیاری خارق‌العاده یک کودک ۸ساله و دستگیری ۱۳ داعشی در قم مادران در دوران شیردهی مجاز به دریافت چه مقدار کالری هستند؟ قتل هولناک پسر جوان با ضربات چاقو در تهران | قاتل دستگیر شد گرگِ مسلحِ خوزستان در دام پلیس خراسان | اعترافات هولناک از جنایت‌های کلاشینکفی، در بازجویی شبکه سازمان‌یافته فساد در حوزه خرید تضمینی گندم متلاشی شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) کشف ۵۵ بسته هرویین از معده یک تبعه خارجی در تایباد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) رئیس دفتر رئیس جمهور: ارتقای کیفی آموزش و پرورش به گفتمان ملی تبدیل شده است دلیل افزایش آمار شهادت محیط‌بانان چیست؟ انهدام باند شرکت هرمی و دستگیری ۱۲ نفر از اعضای آن در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) یک فعال سیاسی: حدود ۱۰ سال از معطل ماندن لایحه مقابله با خشونت علیه زنان می‌گذرد همه عوامل مدارس غیردولتی باید متخصص باشند رئیس پلیس راهور فراجا: بیش از ۷۰ درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری است برخی از رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش حذف شد تأمین ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی از یک میلیارد دلار گذشت دوچرخه سواری باعث تقویت عضلات و بهبود تعادل افراد می‌شود نایب‌رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: لزوم تشکیل قرارگاه تاکسیرانی برای نظارت بر مسافرکشی در پایتخت تعهدات خیرین مدرسه‌ساز، مرز ۱۸ هزار همت را رد کرد توزیع ۴ میلیون واحد خون در کشور طی سال ۱۴۰۳ سکته‌های مغزی خفیف با خستگی طولانی‌مدت مرتبط هستند تهران در معرض طوفان تندری (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه ذخیره‌سازی آب در ارتفاعات جنوبی مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) آموزش در پیش دبستانی‌ها باید باعث کاهش شکاف آموزشی شود
سرخط خبرها

افشاگری وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش: وجود یک «شبکه قدرت» در بدنه وزارتخانه

  • کد خبر: ۷۷۵۴۹
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
افشاگری وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش: وجود یک «شبکه قدرت» در بدنه وزارتخانه
باغگلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه؛ به شدت نیازمند تعامل با مردم هستیم، درباره وجود یک "شبکه قدرت" در بدنه این وزارتخانه توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغ‌گلی؛ وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کمبود امکانات و هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان در شرایطی که کمبود شدید معلم وجود دارد، اظهار کرد: ماده ۲۸ برای استخدام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی ایجاد شد، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند به جای آنکه ترمی ۲۰ واحد طی کنند، ترمی ۱۰ واحد انتخاب کرده و به جای ۴ سال درسشان در ۶ سال تمام شود؛ در این صورت درس‌های کلیدی را که پایه هستند به آن‌ها ارائه می‌دهیم و سپس به مدارس اعزام شده تا تحت مدیریت و نظارت معلمان کارکشته فعالیت کنند و در کنار آن مسیر درس خواندن را ادامه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: برخی دروس مانند کارورزی را باید به مدرسه موکول کرد یعنی استاد مشاور در مدرسه با معلمان دیدار کند، هفته‌ای یک بار جلسه بگذارند و تجربیات را مطرح کنند؛ بنده دو سال این مسیر را پیش رفتم و روز‌های پنجشنبه که مدرسه تعطیل بود با معلمان جلسه داشتیم و با آنان درباره موضوعات تربیتی که قبلاً طرح شده بود، برای آن راهکار در نظر گرفته بودیم و تجربه‌ای که از اجرای آن داشتند، صحبت می‌کردیم.

باغگلی گفت: بنابراین در مرحله نخست می‌توان نیرو‌های در حال تحصیل را زودتر وارد مدارس کرد و در مرحله دوم افرادی که بیرون هستند را وارد کرد و عملکرد آنان به طور منظم مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر شایستگی‌های لازم را نداشتند هر جایی که باشند، حذف شوند همانند اینکه امروزه در حوزه پزشکی پذیرفتیم، اگر یک پزشک نتواند اعتبارنامه خود را در زمان‌های لازم به روز کند از سیستم حذف می‌شود.

 

مدیرانی که هیچ کاری نمی‌کنند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در پاسخ به این پرسش که در فضای مجازی در توصیف رفتار و اخلاق شما ۴ ویژگی نگران‌کننده شامل خودرایی، عجله، مدیریت دستوری و نگاه از بالا به پایین برجسته شده است، آیا این ویژگی‌ها را دارید؟ گفت: افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند از درون سیستم رانده شده‌اند؛ بی تعارف می‌گویم یک شبکه قدرت وجود دارد که اتفاقاً بخش قابل توجهی از لیدر‌های اصلی آن، مهره‌های بازنشسته آموزش و پرورشی هستند! این افراد خودشان سال‌ها در لایه‌های مختلف حضور داشتند، برخی در مشهد مدیرکل و برخی در حد معاون وزیر بودند یعنی سال‌ها در این سیستم حضور داشته و انگار به شعاری رسیده‌اند که "هیچ کار نمی‌توان کرد! پس چرا آقای باغگلی را بی‌جهت می‌فرستیم آنجا؟ حداقل خودمان و شبکه‌ای مثل خودمان می‌تواند باشد ما بهتر می‌دانیم که چگونه می‌توان هیچ کاری نکرد و درباره اینکه چگونه می‌شود هیچ کاری نکرد، برنامه‌ریزی کرد! "

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی با دوستان می‌گفتیم این هنر است که بتوان صد‌ها میلیارد پول را به گونه‌ای خرج کرد که هیچ شهروندی متوجه نشود کلی کار فرهنگی در سطح شهر انجام می‌دهیم، بنده دوره‌ای با سازمان فرهنگی مشهد کار می‌کردم و خیلی طرح انجام دادیم بنا به دلایلی یک سال با آن‌ها پروژه‌ای نداشتم؛ در شهر که می‌رفتم می‌دیدم وقتی ما بودیم کار انجام می‌شد و وقتی آمدیم بیرون دیگر هیچ کاری انجام نمی‌شد!

به شدت نیازمند تعامل با مردم هستیم

نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم درباره نحوه تعامل با مردم و بدنه آموزش و پرورش گفت: به شدت نیازمند این ارتباط هستیم ما باید تعاملات را سازماندهی و سازوکار بدهیم، بخشی از ارتباطات باید تبدیل به برنامه‌های دوطرفه شود و مثلا به یک برنامه مشابه خندوانه در آموزش و پرورش نیاز داریم یعنی جایی که مسئولان آموزش و پرورش حرف بزنند و والدین بازخورد نشان دهند تا تعامل اتفاق بیفتد؛ بنده حتما به سراغ مطالبه‌گری از دستگاه‌های دیگر برای ایفای ماموریت در حوزه تعلیم و تربیت کشور خواهم رفت.

 

انتشار برنامه مشروح، یک یا دو روز آینده

باغ‌گلی درباره زمان انتشار برنامه مشروح و تفصیلی خود برای وزارت آموزش و پرورش گفت: طی یک یا دو روز آینده برنامه را منتشر خواهیم کرد.

 

کوپن آموزشی را اجرا نمی‌کنم

وی درباره ایده‌اش برای اجرای طرح "کوپن یا پته آموزشی" (School Voucher) در آموزش و پرورش مطرح کرد: درباره صحبت‌هایم در آن فایل ویدئویی باید بگویم که در مقام کارشناس، ایده‌پردازی می‌کردم، مدارسی را که راهبری می‌کردم در این مدل نبردم، در مقام عمل باید ملاحظات و چالش‌های مهمی که احتمالاً با پیاده‌سازی این روش به وجود می‌آید، در نظر گرفت به عنوان مثال اتفاقی که در حوزه یارانه‌ها افتاد، می‌تواند در خصوص یارانه تحصیلی رخ دهد و با افزایش تورم، عدد یارانه ثابت بماند بنابراین در مقام وزارت این طرح را اجرا نخواهم کرد، آموزش و پرورش رایگان با کیفیت بر اساس قانون وظیفه ماست.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم درباره اصلاح ستاد حجیم و جزیره‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: چابک‌سازی یک ضرورت است و اگر اهمیت بیشتری به مدرسه بدهیم با شاخص‌هایی این کار شدنی است، والدین باید سهمی برای اظهارنظر درباره کیفیت آموزشی و تربیتی که دریافت می‌کنند، داشته باشند همچنین راه تقویت مدارس دولتی توجه به کیفیت آنهاست.

بیوگرافی حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، متولد سال ۱۳۵۷ و دارای دیپلم فنی وحرفه‌ای در رشته الکترونیک، کارشناسی علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) از دانشگاه فردوسی، کارشناسی ارشد علوم تربیتی (تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش) از دانشگاه تهران و دکترای علوم ‏تربیتی از دانشگاه فردوسی است.

وی استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد و از اردیبهشت ۱۳۹۷ مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی است؛ بنیاد فرهنگی رضوی زیرمجموعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و دارای ۱۹ مدرسه و ۷ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز است.

باغ گلی ۹ مقاله منتشر شده در نشریات علمی داخلی دارد و در سال ۱۳۸۹ در نگارش فصلی از کتاب نقدی بر روش‌های تربیت دینی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محمود سعیدی رضوانی همکاری داشته است.

باغ‌گلی پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۸۶ با عنوان «بررسی آراء و عملکرد متفکران تربیت دینی غیررسمی در ایران» تحت راهنمایی خانم دکتر شهین ایروانی در دانشگاه تهران و رساله مقطع دکترای خود را در سال ۱۳۹۲ با عنوان «مطالعه انتقادی تربیت معنوی در دنیای معاصر» تحت راهنمایی آقای دکتر بختیار شعبانی ورکی در دانشگاه فردوسی مشهد به انجام رسانیده است.

منبع: تسنیم


اینجا بخوانید: پیگیری «رتبه بندی معلمان» از سوی وزیر پیشنهادی دولت جدید (۲۳ مرداد ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->