آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: قطره «نفازولین» تاثیری در درمان کرونا ندارد

  • کد خبر: ۷۸۱۴۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
دانشگاه علوم پزشکی مشهد: قطره «نفازولین» تاثیری در درمان کرونا ندارد
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قطره نفازولین چشمی نه تنها هیچ خاصیتی برای درمان کرونا ندارد بلکه مصرف زیاد آن خطرناک هم هست.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی روحبخش افزود: طی روز‌های اخیر در فضای مجازی قطره نفازولین به عنوان داروی کرونا معرفی شده است و متاسفانه تمایل به مصرف این دارو در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که نه تنها این دارو هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کووید ۱۹ ندارند بلکه استفاده زیاد آن خطراتی را نیز به همراه دارد.
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روش‌های درمان کرونا طبق پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و از سوی اساتید گروه‌های تخصصی اعمال می‌شود بنابراین هر روش غیر علمی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد نباید مورد توجه و یا استفاده مردم قرار گیرد، زیرا این احتمال وجود دارد که نه تنها باعث درمان بیماری نشود بلکه شرایط سخت تری را برای بیماران کرونایی ایجاد کند.
روحبخش ادامه داد: قطره نفازولین که متاسفانه به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد یک داروی ضد احتقان است و هیچ تاثیری برای درمان کرونا ندارد از همین رو سازمان غذا و دارو نیز هشدار‌های لازم را در خصوص مصرف این دارو به خصوص در بیماران کرونایی اعلام کرده است.
وی با تاکید بر این که توجه به این شایعات باعث سرگردانی بیمار در روند درمان می‌شود و می‌تواند بیماری را وخیم‌تر کند افزود: استفاده زیاد از این دارو در مخاط بینی باعث افزایش فشار خون می‌شود که این اتفاق برای بیماران کرونایی می‌تواند زمینه ساز وخامت حال آن‌ها باشد.

آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش‌های پیش روی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

ظبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۳۰ مرداد ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ تن رسید.

در این مدت ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۶۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. تاکنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->