دولخانی رئیس جدید هیات سوارکاری شد نتیجه بازی ترکیه و هلند+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها رقیب انگلیس شدند ویدیو ضربات پنالتی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴ نتیجه بازی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| باز هم جان به لب شدند! پخش زنده بازی هلند و ترکیه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست استقلال به زودی معرفی می‌شود عالیشاه و کنعانی مخالف بازگشت دو ستاره به پرسپولیس بازیکنان بی‌قرارداد حاضر به تمرین با استقلال نشدند! عبدی: خودم را اثبات می‌کنم ۸ بازی خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان گزینه پرسپولیس، سرمربی استقلال شد! نحسی میزبانی یورو برای دومین بار آلمان را گرفت همدردی استراماچونی با آلمانی‌ها: همه پنالتی شما را دیدند غیر از داور پخش زنده بازی انگلیس و سوئیس در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین طارمی و اینترمیلان از چهارشنبه جدی می‌شود ملی‌پوشان ایرانی تماشاگر فینال جام ملت‌ها گولسیانی مهمان تلویزیون گرجستان شد گاریدو: منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم کاپیتان در راه بازگشت به اصفهان علیپور ۷۰۰ هزار دلار می‌خواهد!
سرخط خبرها

نمایش امیدوارکننده دختران فوتبالیست ایرانی در رقابت با ازبکستان

  • کد خبر: ۷۸۴۹۲
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
نمایش امیدوارکننده دختران فوتبالیست ایرانی در رقابت با ازبکستان
تیم‌ملی فوتبال فردا در دومین بازی دوستانه به نبرد با ازبکستان می‌رود

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در دیداری دوستانه مقابل ازبکستان، بازی را به حریفش واگذار کرد.
۲ تیم خرداد در دیداری دوستانه در کشور بلاروس به‌مصاف هم رفته بودند و در آن مسابقه که پس از ۲ سال تعطیلی تیم‌ملی فوتبال زنان ایران برگزار شده بود، ازبک‌ها موفق شده بودند با ۵ گل به پیروزی برسند؛ اما اردوی دوستانه در تاشکند این‌بار برای آماده‌سازی بهتر حضور در مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا بود. ترکیب اولیه با نظر مریم ایراندوست، با حضور زهرا خواجوی، ملیکا متولی، غزاله بنی‌طالبی، زهرا سربالی، افسانه چترنور، شبنم بهشت، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، فاطمه عادلی و گلنوش خسروی چینش شد.

شروع بهتر ایران

برخلاف بازی قبلی، این‌بار شاگردان مریم ایراندوست بهتر توانستند ابتدای مسابقه کار را آغاز کنند و با برنامه‌تر نسبت به مسابقه گذشته به میدان پا گذاشتند؛ اما روی یک غفلت و اشتباه عجیب از زهرا خواجوی در دقیقه ۱۳، کاراچیک موفق شد گل اول بازی را برای ازبکستان به ثمر برساند. پس از این گل شرایط بازی متعادل‌تر شد و ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران از لاک دفاعی خارج شدند و در تکاپو برای خلق موقعیت بودند.

 

روی یک کار تیمی زیبا و از میان ۲ مدافع میانی تیم‌ملی، ازبک‌ها خطرناک ظاهر شدند و فاصله چندانی تا به‌ثمررساندن گل دوم نداشتند، اما واکنش تماشایی زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم‌ملی ایران، در دقیقه ۴۱ باعث شد بازی در نیمه نخست با همان یک‌گل به پایان برسد؛ البته پیش از پایان نیمه، شاگردان ایراندوست روی یک ضربه کرنر فرصت گل‌زنی داشتند که با بدشانسی و عملکرد خوب دفاع حریف از دست رفت.

تلاش برای گل‌زنی در نیمه دوم

با شروع نیمه دوم، رفته‌رفته موقعیت‌های جدی‌تری از سوی ملی‌پوشان ایران روی دروازه ازبکستان خلق می‌شد؛ در طرف مقابل هم ازبک‌ها روی کار‌های تیمی و پاس‌کاری‌های متعدد در تلاش بودند گل دوم را وارد دروازه ایران کنند. اتفاقی که سرانجام رخ داد و در دقیقه ۵۵ روی یک انتقال سریع توپ از دفاع به حمله موفق شدند گل دوم را وارد دروازه خواجوی کنند تا کسب پیروزی در این مسابقه دوستانه دور از دسترس شاگردان ایراندوست قرار بگیرد.

 

پس از این گل در دقیقه ۶۶ بار دیگر کار تیمی بازیکنان تیم‌ملی ازبکستان روی دروازه ایران خطرساز شد، اما این‌بار زهرا خواجوی ضربه فنی مهاجم ازبک‌ها را با یک دست به زیبایی مهار کرد تا بازی همچنان ۲ بر ۰ به سود ازبکستان باقی بماند. برای تغییر تاکتیک و استفاده از سرعت بازیکنان جوانی مانند نگین زندی و البته تجربه بازیکنانی مثل یاسمن فرمانی، مریم ایراندوست در حوالی دقیقه ۷۰ تغییراتی را در ترکیب تیم انجام داد و فرمانی و زندی را به ترکیب اضافه کرد.

 

خستگی خط دفاعی ازبکستان و سرعت زیاد زندی و البته خلاقیت خط میانی ایران با حضور هاجر دباغی باعث شد در دقایق پایانی چند فرار از پشت خط دفاعی ازبکستان انجام شود و در دقیقه ۹۰ نیز فرصت ایدئال گل‌زنی برای ایران روی خروج ناموفق دروازه‌بان ازبکستان به وجود آمد، اما ضربه نگین زندی با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه ازبکستان برخورد کرد تا بازی برای ایران بدون گل پایان یابد و ازبکستان دومین‌بار متوالی در فاصله ۲ ماه موفق به شکست تیم‌ملی ایران این‌بار با نتیجه ۲ بر ۰ شود.

فردا بازی دوم دوستانه

در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا تیم‌ملی فوتبال زنان ازبکستان در جایگاه ۴۳ و تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در جایگاه ۷۲ است. ۲ تیم در دومین و آخرین بازی دوستانه در اردوی تاشکند، فردا در ورزشگاه بنیادکار به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیداری که باتوجه‌به افزوده‌شدن بر تجربیات ملی‌پوشان فوتبال ایران می‌تواند پایان بهتری در آستانه برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا داشته باشد.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان:
بهتر شده‌ایم، اما هنوز نقاط ضعفی داریم

مریم ایراندوست می‌گوید شرایط تیم‌ملی فوتبال زنان از نظر فنی نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده است، اما هنوز نقاط ضعفی وجود دارد. سرمربی تیم‌ملی پس از شکست در بازی اول دوستانه برابر تیم ازبکستان گفت: باتوجه‌به شرایط سختی که اکنون حاکم است و به‌دلیل همه‌گیری کرونا، خیلی از کشور‌ها حاضر به برگزاری دیدار دوستانه نبودند. با تلاش‌های بسیاری که مسئولان فدراسیون فوتبال انجام دادند، اردوی تدارکاتی مناسبی را در ازبکستان پشت‌سر می‌گذاریم که جا دارد از همه عزیزانی که ما را حمایت می‌کنند، تشکر کنم.

 

او در ادامه درباره اولین دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان گفت: پس از انجام بازی تماس‌هایی از سوی دوستان فوتبالی گرفته شد که از نظر فنی اعلام کردند شرایط تیم و بازیکنان چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ جسمانی نسبت به ۳ ماه گذشته فرق کرده است. البته نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید در ۲ اردوی پیش‌رویمان و قبل از اعزام مجدد به ازبکستان رفع کنیم. ایراندوست ادامه داد: قطعا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با صعودمان جواب محبت‌های فدراسیون و نگاه برابری را بدهیم که هیچ‌چیز برای تیم‌ملی فوتبال زنان کم نگذاشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->