«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

توضیح معاون فنی گمرک درباره رجیستری تلفن همراه به روش جدید

  • کد خبر: ۷۸۸۷۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
  • ۱
توضیح معاون فنی گمرک درباره رجیستری تلفن همراه به روش جدید
جمال ارونقی گفت: فرآیند رجیستری در ورودی‌های کشور برای گوشی‌هایی که لوکس نیستند و مورد مصرف شخصی دارند حذف می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در پاسخ به جزئیات حذف رجیستری تلفن‌های همراه اظهار کرد: یکسری نارضایتی‌هایی در خصوص رجیستری تلفن‌های همراه از طرف مسافرانی که وارد کشور می‌شدند، گزارش شده است.

 

او ادامه داد: این گزارش‌ها حاکی از این است که اکثر پرواز‌هایی که از کشور‌های خارجی بر می‌گردند، معمولا نصف شب وارد کشور می‌شوند. مسافران نیز در آن زمان یا از فرآیند رجیستری اطلاعی ندارند یا به دلیل خستگی، تابلو‌هایی که برای اطلاع رسانی در آنجا نصب شده را نمی‌بینند. این افراد به کشور وارد می‌شوند و گوشی خود را رجیستر نمی‌کردند. سپس بعد از یک ماه شاهد عدم فعالیت تلفن همراه خود بودند.

 

او افزود: مورد بعدی مربوط به قطعی سیستم‌هایی است که با سامانه رجیستری مرتبط بود؛ در نتیجه اطلاعات به صورت دیر هنگام ارسال می‌شد.

 

معاون فنی گمرک بیان کرد: زمانی که اطلاعات مربوط به تلفن همراه را در سیستم گمرک اطلاعات ثبت می‌کنیم، حتما باید اطلاعات مربوط به گذرنامه نیز به طور آنلاین در سامانه ثبت شود، سامانه شخص را مسافر تشخیص داده و فرآیند ادامه پیدا کند.

 

در طول یکسال صرفا رجیستری یک گوشی امکان پذیر است

جمال ارونقی تصریح کرد: با در نظر گرفتن جمیع جهات و اینکه شخص مسافر در طول یکسال فقط می‌تواند یک دستگاه تلفن همراه را رجیستر کند، وزیر اقتصاد روز گذشته طی بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) دستور دادند که ظرف این هفته کارگروهی تشکیل شود و با همکاری سایر سازمان‌ها مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صمت و وزارت ارتباطات تصمیمی گرفته شود تا این فرآیند‌ها در مبدا ورودی حذف شوند.

 

او افزود: البته برای گوشی‌هایی که لوکس نیستند و مورد مصرف شخصی دارند، این فرآیند حذف شود. زمانی که حذف شد، صاحبان گوشی‌های مسافری در داخل کشور به صورت آنلاین نسبت به رجیستری تلفن همراه خود اقدام کنند. یعنی نیازی به کنترل اولیه گمرک و ورود اطلاعات آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

جمال ارونقی در پایان اشاره کرد: دستور تشکیل کارگروه دیروز صادر شده این کارگروه با محوریت گمرک تشکیل می‌شود. نتیجه به استحضار وزیر اقتصاد می‌رسد و در صورت تائید او اجرایی می‌شود. به نظر من این هفته تعیین تکلیف می‌شود.

 

دستور خاندوزی برای تشکیل کارگروه رجیستری

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نورا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
تیتر چیزی نوشته شده و متن چیزی دیگر،زهی زه بر این همه تخصص و تجربه!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->