۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد
سرخط خبرها

خدمت تاکسیرانان مشهد به بیماران کرونایی داوطلبانه است | واکنش به حاشیه‌های یک «استوری»

  • کد خبر: ۷۸۹۶۳
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
خدمت تاکسیرانان مشهد به بیماران کرونایی داوطلبانه است | واکنش به حاشیه‌های یک «استوری»
ماجرا از یک استوری شروع شد؛ از صفحه‌ای اینستاگرامی که مدعی بود شبکه تاکسی‌های بیسیم (۱۳۳ و ۱۸۳۰) در مشهد به بیماران کرونایی خدمت ارائه نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماجرا از یک استوری شروع شد؛ از صفحه‌ای اینستاگرامی که مدعی بود شبکه تاکسی‌های بیسیم (۱۳۳ و ۱۸۳۰) در مشهد به بیماران کرونایی خدمت ارائه نمی‌کند. در این استوری آمده بود که با این شبکه‌ها تماس گرفته شده است و حاضر نشده‌اند بیمار کرونایی را به مقصد یکی از بیمارستان‌های شهر برسانند.


با علم به خطراتی که ارتباط مستقیم با بیمار کرونایی آن هم سویه دلتا دارد، متعجبانه چند سؤال را در ذهن مرور می‌کنیم. با فرض اینکه ادعای یادشده درست باشد، آیا رانندگانی که از سوار‌کردن بیمار کرونایی خودداری می‌کنند، در‌صورت ابتلای خود یا عزیزانشان، دوست دارند با رفتار مشابهی رو به رو شوند؟ آیا بهای صداقت در اظهار بیماری، باید محرومیت از دریافت خدمات باشد؟ و آیا انتشار این دست خبرها، باعث افزایش پنهان کردن بیماری از‌سوی مبتلایان نمی‌شود؟
به‌جای پیگیری ماجرا از صاحب صفحه، ترجیح دادیم در نقش بیمار کرونایی ظاهر شویم و صحت و سقم موضوع را به‌صورت مستقیم بررسی کنیم.

کج‌سلیقگی بود، تعمیم ندهید

متاسفأنه تماس با ۱۳۳، همان پاسخی را در پی داشت که ادعا شده بود. اپراتور می‌گوید راننده‌ها حاضر نمی‌شوند بیمار کرونایی را سوار کنند. چنان قاطع صحبت می‌کند که جایی برای چانه‌زدن نمی‌ماند. تماس با اپراتور‌۱۸۳۰ پاسخ منطقی‌تری به همراه دارد: مسئله‌ای نیست. از‌طریق بی‌سیم، شرایط شما را به راننده‌ها اعلام می‌کنیم. برخی از آن‌ها قبول می‌کنند. نشانی‌تان را بگویید.


برای اطلاع از موضع سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد در‌قبال این موضوع، در‌حالی با جانشین مدیر روابط عمومی سازمان تماس می‌گیریم که خاطره خدمات داوطلبانه برخی تاکسی‌رانان در روز‌های کرونایی اخیر را مرور می‌کنیم؛ کار‌هایی مثل کمک به آمبولانس‌ها برای حمل متوفیان کرونایی و انتقال آن‌ها به آرامستان‌های شهر. مصطفی هادی‌زاده به شهرآرا می‌گوید: ما به‌عنوان سازمان تاکسی‌رانی برای اینکه تاکسی‌ها به بیماران کرونایی، خدمات بدهند یا ندهند، هیچ بخشنامه‌ای صادر نکرده‌ایم.


او با بیان اینکه نمی‌توان تاکسی‌ران را به ارائه خدمت ملزم کرد، به داوطلبانه‌بودن جنس کار اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: طرح‌هایی مثل «تاکسی آسمانی» که برای خدمت به نیازمندان حاشیه شهر بود و در ایام کرونا با توزیع بسته‌های معیشتی و انتقال بیماران کرونایی، رونق مضاعفی گرفت یا کمک به انتقال پیکر متوفیان کرونا به آرامستان‌های شهر، دو نمونه از این کار‌های داوطلبانه است. او اضافه می‌کند: سوی دیگر این نپذیرفتن‌های احتمالی برای جابه‌جایی مسافران بیمار، مجهز نبودن تاکسی‌رانان به امکانات لازم است. به بیان دیگر، اینکه برای سوار‌کردن و ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی، تجهیزات محافظتی ندارند؛ همچنین امکانات لازم برای ضدعفونی‌کردن خودرو، پس از پیاده‌کردن بیمار کرونایی و آماده‌کردن تاکسی برای سوار شدن سایر شهروندان.


هادی‌زاده پاسخ اپراتور‌ها را به مردم، کج‌سلیقگی توصیف می‌کند و می‌گوید: در تماس با شبکه‌های بیسیم تأکید شد که باید شرایط متقاضی سفر، پشت بیسیم اعلام شود و اگر راننده‌ای برای سوار‌کردن مسافر مبتلا به کرونا داوطلب شد، منعی برای ارائه خدمت وجود ندارد.


جانشین مدیر روابط عمومی سازمان تاکسی‌رانی مشهد با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار تاکسی‌ران و کمک‌تاکسی‌ران در مشهد و فعالیت بی‌تعطیلی این قشر از ابتدای کرونا تاکنون تأکید می‌کند: در شرایط موج کنونی کرونا، تعداد متوفیان کرونا از این قشر زحمتکش، معادل همه متوفیان کرونایی شبکه تاکسی‌رانی مشهد از ابتدای شیوع بیماری بوده است و نباید به‌خاطر یک کج‌سلیقگی، تمامی زحمات این قشر زیر سؤال برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->