تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

رقابت با مسی، من را بهتر کرد

  • کد خبر: ۷۹۱۶
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
رقابت با مسی، من را بهتر کرد
رونالدو: اگر دست خودم بود، فقط در مسابقات مهم بازی می‌کردم
ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید اگر حق انتخاب داشت، فقط در بازی‌های مهم لیگ قهرمانان اروپا و تیم ملی کشورش حضور پیدا می‌کرد؛ چون این بازی‌ها بیش از همه به او انگیزه می‌دهند. کریستیانو رونالدو در مصاحبه‌ای که به‌تازگی به نشریه فرانس‌فوتبال انجام داده است، درمورد مسائل مختلفی ازجمله رقابت دیرینه‌اش با لیونل مسی و دلیل موفقیت و طولانی‌بودن روز‌های اوجش در فوتبال صحبت کرد.

از گل‌زنی در دقایق پایانی متعجبم
اسطوره پرتغالی یوونتوسی‌ها درباره اینکه بسیاری از گل‌های خود را در ۱۵ دقیقه پایانی بازی‌ها به‌ثمر می‌رساند، گفت: بله، فکر می‌کنم همین‌طور است. این بدان‌معناست که من تا پایان ۹۰ دقیقه دست از تلاش نمی‌کشم و اینکه من فقط از نظر ذهنی آمادگی گل‌زنی ندارم؛ بلکه بدن و شرایط فیزیکی‌ام هم این اجازه را به من می‌دهد که تا آخرین دقیقه بازی گل‌زنی کنم. بااین‌حال باید اعتراف کنم که خودم هم از زدن گل‌های زیاد در این مقطع از بازی تعجب می‌کنم، البته به‌طور‌کلی من در نیمه دوم بازی‌ها بیشتر از نیمه اول گل می‌زنم.

رقابت سالم با مسی باعث شد بازیکن بهتری شوم
رونالدو درباره رقابتش با لیونل مسی هم گفت: خیلی از مردم می‌گویند که من و مسی به یکدیگر برای بهترشدن انگیزه می‌دهیم. رقابت ما در زمانی که من در اسپانیا بودم، به بهترشدن ما کمک فراوانی کرد و دراین‌باره هیچ شکی نیست. در رئال‌مادرید من حضور او را بیشتر احساس می‌کردم، بیشتر از زمانی که در منچستریونایتد بودم. از یک مقطع به بعد، من و مسی یک رقابت سالم داشتیم و هر یک از ما به نماد تیم‌های باشگاهی‌مان تبدیل شدیم. فکر می‌کنم که او اخیرا گفته دلش برای رقابت با من تنگ شده است، بااین‌حال من برای حفظ انگیزه‌ام به رقابت با دیگران وابسته نیستم. من همیشه می‌خواهم که در بالاترین سطح بازی کنم.

اگر از بزرگان منچستر چیزی یاد نگیرید، احمقید!
رونالدو درباره زمان بازیگری‌اش زیرنظر فرگوسن و تبدیل‌شدنش به یک گل‌زن قهار گفت: پیشرفت در منچستریونایتد؟ من از مغز خود استفاده کردم. اگر باهوش باشید، می‌توانید از بازیکنانی که بهتر از شما هستند، الگوبرداری کنید و من چنین‌کاری را درمورد رودفان نیستلروی، رایان گیگز، پل اسکولز، ریو فردیناند و... انجام دادم. اگر شما از چنین‌بازیکنانی یاد نگیرید، دیگر خرفت هستید. من به آن‌ها نگاه کرده و سعی می‌کردم مانند چنین‌ستاره‌هایی بازی کنم. هدف شما نباید تقلید از دیگربازیکنان باشد، بلکه باید بتوانید بهترین صفات بازیکنان بزرگ را ببینید و با شخصیت خود تطبیق دهید و این همان کاری است که من استعداد آن را داشتم. سرآلکس فرگوسن هم به من چیز‌های زیادی آموخت و من در روز‌های حضور در ترکیب منچستریونایتد متوجه شدم که نه‌تن‌ها می‌توانم دریبل بزنم و پاس بدهم، بلکه توانایی گل‌زنی دارم. من می‌خواستم یک بازیکن کامل و بدون ضعف باشم. من می‌توانستم با پای راست، پای چپ و سر گل بزنم، من بازیکنی قوی و سریع هستم. اگر شما این صفات، اخلاقی حرفه‌ای و شیوه زندگی خوبی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید در سی‌وچهارونیم‌سالگی نیز همین‌گونه بازی کنید.

اگر دست خودم بود، فقط در مسابقات مهم بازی می‌کردم
ستاره پرتغالی یوونتوس افزود: اگر دست خودم بود، تنها در بازی‌های مهم بازی می‌کردم، در بازی‌های مهم تیم ملی و لیگ قهرمانان؛ چون این‌نوع بازی‌ها به من انگیزه می‌دهند و در آن‌ها همیشه پای چیز‌های مهمی در میان است، بازی‌هایی که خیلی سخت هستند و فشار در آن‌ها بالاست. بااین‌حال شما باید حرفه‌ای باشید و هر روز آمادگی ایفای نقش یک نماینده خوب برای خانواده و باشگاهی را که به شما حقوق می‌دهد، داشته باشید.

استعداد بدون تلاش، هیچ ارزشی ندارد
دارنده ۵ توپ طلا درباره راز موفقیت و طولانی‌بودن دوران اوجش هم گفت: راز طولانی موفقیت شما به‌عنوان یک بازیکن، باهوش‌بودن است. استعداد مهم است و درواقع اول از همه شما باید بازیکن بااستعدادی باشید؛ وگرنه چیز‌های زیادی به دست نخواهید آورد. بااین‌حال استعداد هم بدون تلاش و پشتکار بی‌فایده است. من بدون داشتن فرهنگ سخت‌کوشی، هرگز به جایگاهی که الان دارم، نمی‌رسیدم. ستاره یوونتوسی‌ها درباره شکستن رکورد بهترین گل‌زن تاریخ هم گفت: خب این می‌تواند یک هدف باشد، چون فاصله‌ام با نفر اول خیلی زیاد نیست؛ اما شکستن رکورد نباید تبدیل به دغدغه شود. هر چیزی که در زندگی‌ام به دست آورده‌ام، به‌طورطبیعی بوده و وسواسی برای آن به خرج نداده‌ام؛ یعنی دستاوردهایم، در نتیجه تلاش‌هایم بوده است. اگر برای دستیابی به یک هدف متمرکز باشید، این هدف مدام ذهنتان را درگیر می‌کند.

بهترین گلم را به یوونتوس زدم
رونالدو در پایان گفت: همیشه شنیدن حرف‌های مردمی که از شما تعریف‌وتمجید می‌کنند، خوشایند است. امروز من به چیز‌هایی که آن‌ها می‌گویند، گوش می‌دهم؛ اما وقتی که دوران بازیگری‌ام به پایان برسد، دیگر برایم مهم نیست، چون رابطه‌ام با همه‌چیز قطع می‌شود. کاپیتان تیم ملی پرتغال درباره بهترین گلی که در تمام دوران بازیگری‌اش زده است نیز گفت: رسیدن به آمار ۷۰۰ گل زده واقعا افتخارآمیز است. بازیکنان کمی توانسته‌اند به چنین‌آماری دست یابند. اگر بخواهم یکی از گل‌هایم را انتخاب کنم، باید از گلی که با ضربه برگردان به یوونتوس زدم، نام ببرم. سال‌ها بود که می‌خواستم چنین‌گلی به ثمر برسانم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->