آمریکا: در انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی لبنان دخالتی نداشتیم پوتین امضای موافقت‌نامه جامع راهبردی ایران و روسیه راپذیرفت تل‌آویو: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل حمایت از تروریسم است حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا در فلسطین اشغالی تیم بسیج جامعه پزشکی ایران وارد لبنان شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ایران حمله علیه سفیر خود در لبنان را پیگیری می‌کند تیم ۸ نفره چشم‌پزشکان ایرانی عازم لبنان شدند هزینه اتباع افغانستانی در ایران سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار است ۹۵ نفر از مصدومان حادثه تروریستی لبنان به ایران منتقل شدند حبیب عباسی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری شد شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان نشست برگزار می‌کند اعترافات جالب عزت الله ضرغامی در خصوص دوران مسئولیتش در سازمان میراث فرهنگی حماس حملات تروریستی رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد لبنان شکایت جنایتهای رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت می‌برد فائزه هاشمی از زندان آزاد شد دبیر کل سازمان ملل: وسایل غیرنظامی نباید تبدیل به سلاح شود آمریکا ۱۲ ایرانی را تحریم کرد + جزئیات (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) احضار سفیر روسیه در پی اخراج ۶ دیپلمات انگلیس حکیم اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان را به شدت محکوم کرد سازمان ملل طرح تحریم صادرات سلاح به رژیم اسرائیل را تصویب کرد
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا: باید در رابطه با پناهندگان همکاری خود را با همسایگان افغانستان افزایش دهیم

  • کد خبر: ۷۹۲۰۷
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
اتحادیه اروپا: باید در رابطه با پناهندگان همکاری خود را با همسایگان افغانستان افزایش دهیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی بر ضرورت افزایش همکاری کشورهای اروپایی با کشورهای همسایه افغانستان تاکید کرد که در پی به قدرت رسیدن طالبان با موج پناهندگان افغان مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی بر ضرورت افزایش همکاری کشورهای اروپایی با کشورهای همسایه افغانستان تاکید کرد که در پی به قدرت رسیدن طالبان با موج پناهندگان افغان مواجه هستند.

 

به گزارش نشریه ایتالیایی اکونومیا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از یک گفت‌وگو با این نشریه در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد اتحادیه اروپا به ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و حتی ایران پول پرداخت خواهد کرد تا مهاجران افغان را که ما[اروپا] نمی خواهیم، در کشورشان نگه دارند، گفت: آنچه حقیقت دارد این است که در زمینه مسائل مربوط به افغانستان ما مجبور خواهیم بود همکاری با کشورهای همسایه را افزایش دهیم. ما باید به آن ها در مواجهه با اولین موج پناهندگان کمک کنیم. این طور نیست افغان هایی که اول از کشور فرار می کنند، به رم برسند، بلکه شاید برسند به تاشکند. باید به کشورهایی که در خط مقدم قرار دارند، کمک کرد.

 

بورل در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این کشورها نیز مانند ترکیه که از طرف اروپا حمایت مالی شد تا پناهندگان سوری را نگه دارد، حمایت مالی خواهند شد یا نه، بیان کرد: ظرفیت جذب اروپا حدی دارد و بدون همکاری بالا کاری از پیش نمی رود. کشورهای همسایه زودتر و بیشتر از اروپا درگیر خواهند شد. بنابراین، بله، این به معنای کمک مالی به این کشورها نیز هست، همان طور که برای ترکیه هم این کار را کردیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->