از بمب جدید تراکتور تا درخواست ستاره‌های پرسپولیسی از زنوزی گاریدو مهاجم می‌خواهد موافقت یحیی گل‌محمدی با بازگشت منشا مستند گزارشگر مشهدی به تصویر کشیده شد | صدای ماندگار کشتی بر پرده سینما مهدی عبدی: مثلث خط حمله پرسپولیس خطرناک می‌شود ۲۰۰ میلیون هزینه امتناع نکونام از حضور در نشست‌های خبری آرش رضاوند در پایین‌ترین سطح محبوبیت در استقلال رفتار عجیب و تکراری هواداران فوتبال ایران | گزینه خارجی استقلال منتفی شد؟ عمر خربین در راه تراکتور؟ استقلال مجمع مشورتی ندارد استقلال جرایم مربیان را نمی‌دهد اردوی استقلال در حوالی مرز ایران! سرگرمی جدید سرمربی سابق استقلال خداحافظی احساسی عبدالکریم حسن از هواداران پرسپولیس + عکس حضور طارمی در ترکیب اصلی اینتر در دیداری دوستانه تعداد کشتی‌گیران هر قاره در المپیک پاریس مشخص شد | حسن یزدانی نماد کشتی آسیا وضعیت مبهم بازیکنان پرسپولیس | گاریدو کی لیست مازاد می‌دهد؟ ۲ سهمیه خارجی پرسپولیس و سپاهان می‌سوزد؟ مذاکره مستقیم گاریدو با ستاره مراکشی
سرخط خبرها

دورخیز تنیس مشهد به سمت لیگ برتر| از چوب‌سنگ تا رعدپدافند!

  • کد خبر: ۷۹۷۸۲
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
دورخیز تنیس مشهد به سمت لیگ برتر| از چوب‌سنگ تا رعدپدافند!
دور دوم لیگ تنیس ایران آغاز شده و مشهد با ۲ تیم «چوب‌سنگ» و «رعد پدافند» در این مسابقات حضور دارد

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پیکار‌های لیگ تنیس ایران به دور دوم و مرحله حساسش رسیده است و از روز گذشته ۱۶ تیم در قالب ۴ گروه چهارتیمی با یکدیگر رقابت کردند؛ مسابقات بزرگی که شاید با این شکل برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود و مشهد هم با ۴ نماینده در این تورنمنت حاضر شده و عملکرد درخشان خراسانی‌ها حالا ۲ تیم از این ۴ تیم را به دور دوم آورده است.

 

مرحله‌ای که تیم‌های صعودکننده از هر گروه می‌توانند به لیگ‌برتر ۱۴۰۱ برسند و از این حیث برای باشگاه‌‎های حاضر در مسابقات اهمیت دارد که بتوانند خودشان را در لیگ بزرگ تنیس ایران موفق نشان دهند و پاداشش را بگیرند که صعود به لیگ‌برتر ۱۴۰۱ است. مشهد که در سال‌های گذشته معمولا در لیگ‌های تنیس جسته‌گریخته تیم‌داری کرده، امسال هم از ۲ شهریور کارش را در این مسابقات با ۵ تیم آغاز کرده است و حالا که به نیمه آخرین ماه تابستانی سال رسیدیم، ۲ تیم از این ۵ تیم توانستند جواز حضور در این مرحله حساس و سرنوشت‌ساز را بگیرند و به‌دنبال آن هستند گیم سرنوشت را «برک» کنند.

یک لیگ فشرده و جذاب

لیگ تنیس ایران با حضور ۴۸ تیم از ۲ شهریور در دهکده ورزشی چهارباغ البرز آغاز شده است و تا بیست ودوم همین ماه ادامه خواهد داشت. براساس برنامه ریزی فدراسیون تنیس، در دور اول گروهی این مسابقات تیم‌ها با یکدیگر روبه رو می‌شوند و درنهایت ۱۶ تیم جواز حضور در دور دوم را پیدا می‌کنند. در پایان این دور از مسابقات میان ۱۶ تیم قرعه کشی شد و تیم‌ها در ۴ گروه چهارتیمی قرار گرفتند. تیم‌های چوب سنگ و رعد پدافند، ۲ نماینده مشهد در دور دوم این مسابقات هستند. در دور اول و در میان ۴۸ تیم، خانه نو، همای شرق و آرمین استار هم از خراسان رضوی در مسابقات حاضر بودند که نتوانستند جواز حضور در مرحله بعد را کسب کنند. با وجود این حالا خراسان در جمع ۱۶ تیم ۲ نماینده مدعی دارد.

قرعه سخت برای مشهدی‌ها

تیم‌های چوب سنگ و رعد پدافند مشهد در مرحله دوم لیگ تنیس ایران به ترتیب در گروه اول و دوم قرار دارند؛ جایی که چوب سنگ با تیم‌های پوشاک وانسی، آکادمی تنیس البرز (الف) و بانک صادرات هم گروه است. نماینده مشهد به سرمربیگری فرخ اطمینان، درحالی باید در این پیکار‌ها حاضر شود که بانک صادرات و آکادمی تنیس البرز از تیم‌های مدعی مسابقات هستند. همچنین رعد پدافند مشهد با هدایت محسن طاهری در گروه دوم با مهرام، آکادمی تنیس طاهری (الف) و وولسرویسز ایران هم گروه است؛ گروهی که با حضور مهرام و آکادمی تنیس طاهری گروهی دشوار است و صعود از آن حکم طلا را دارد. تیم‌های اول و دوم هر گروه جواز حضور در لیگ برتر ۱۴۰۱ را به دست می‌آورند.

حضوری برای انگیزه

رئیس هیئت تنیس خراسان رضوی درباره حضور ۴ تیم از مشهد در لیگ تنیس ایران گفت: واقعیت این است که وظیفه ذاتی هیئت‌ها تیم داری نیست، ولی ما از هر تیمی که بیاید و بخواهد در مسابقات کشوری شرکت کند، استقبال می‌کنیم.
رضا تدین افزود: به نظر من حضور ۴ تیم از مشهد در مسابقات اتفاق خوبی است و می‌تواند موجب انگیزه برای جوانان باشد تا بیشتر به سمت تنیس بیایند. وی خاطرنشان کرد: وقتی جوان ما می‌بیند می‌تواند در قالب تیمی از شهرش در مقابل ستاره‌های تیم ملی تنیس در یک تورنمنت به این بزرگی رقابت کند، طبیعی است که به این کار ترغیب می‌شود و این امر درنهایت می‌تواند به پیشرفت و توسعه تنیس منجر شود.

اطمینان از آینده خوب تنیس شهر

فرخ اطمینان دبیر هیئت تنیس خراسان رضوی و سرمربی تیم چوب سنگ مشهد در این مسابقات است. او که از تنیسور‌های خوب استان در دوران بازی اش بوده است، حالا در اندیشه رساندن تیمش به جمع ۸ تیم برتر این مسابقات در وهله اول و بعد از آن رسیدن به سکو‌های بالاتر است.

 

اطمینان که با جذب ایمان حسینی، مهدی بهبودی و مصطفی حسینی تیمی خوب را روانه مسابقات کرده است، درباره این پیکار‌ها گفت: این اولین بار است که لیگ تنیس ایران به این شکل برگزار می‌شود و مسابقات از کیفیت مطلوبی برخوردار است. وی افزود: مشهد همواره در لیگ‌های تنیس کشور حاضر بوده و در مقاطع مختلف مقام‌های مختلفی را هم به دست آورده است. اطمینان یادآور شد: ما سابق بر این تیم‌های گچ رضا، گچ خراسان و... را در لیگ برتر داشتیم که به مقام‌هایی مثل سومی لیگ برتر و لیگ دسته یک رسیدند. مسابقات امسال به شکل تازه و با نام لیگ تنیس ایران برگزار می‌شود و امیدواریم خراسان بتواند بازهم در این پیکار‌ها بدرخشد.

 

دبیر هیئت تنیس خراسان رضوی با اشاره به عملکرد تیمش در دور نخست این پیکار‌ها گفت: ما در دور اول توانستیم با اقتدار بیشترین امتیاز را به دست بیاوریم و به مرحله دوم صعود کنیم. امیدواریم در این مرحله هم بچه‌ها خوش بدرخشند. فرخ اطمینان با اشاره به حضور مشهدی‌های ملی پوش در تیمش اظهار کرد: بهبودی و حسینی در تیم ما هستند و سیاوش شیردل هم که از ملی پوشان مشهدی و سرمایه‌های تنیس این شهر است، امسال برای تیم مهرام بازی می‌کند. گفتنی است مسابقات لیگ تنیس ایران جایزه ۳۰۰ میلیون تومانی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->