آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) نشست شورای معادن خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا چه زمانی است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۳) پیامک سازمان مالیاتی؛ مهلت اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود مالیات سالیانه خودرو مشمول چه افرادی می‌شود؟
سرخط خبرها

آیا «سهام عدالت» را می‌توان در خارج از بورس خرید و فروش کرد؟

  • کد خبر: ۷۹۸۳۲
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
آیا «سهام عدالت» را می‌توان در خارج از بورس خرید و فروش کرد؟
یک مقام مسئول گفت: بخشی از مردم علاقه‌مند هستند که سهام عدالت خودشان را به خانواده یا افراد مد نظر خود واگذار نمایند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت  در رابطه با این پرسش که آیا امکان انتقال سهام عدالت خارج از بورس وجود دارد؟ اظهار کرد: بخشی از مردم علاقه‌مند هستند که سهام عدالت خودشان را به خانواده یا افراد مد نظر خود واگذار نمایند. به طور مثال پدری تمام یا بخشی از سهام عدالت خود را به فرزند یا فرزندانش واگذار کند. اما باید گفت، این موضوع در فرآیند فعلی سهام عدالت در هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در فرآیند فعلی، سهام عدالت تنها از طریق بازار سرمایه معامله می‌شود که البته روش مستقیم معاملات آن نیز متوقف است. در بورس هیچ گاه خریدار و فروشنده با هماهنگی یکدیگر نمی‌توانند معامله‌ای را انجام دهند، بلکه باید فروشنده سفارش فروش خود را وارد سامانه کارگزاری کند و در آنجا اولین فردی که با آن قیمت، سفارش خرید خود را ثبت کند، مالک آن سهم یا سهام عدالت می‌شود. موردی که در کل قابل هماهنگی از قبل نیست.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌توانست برخی از این نیاز‌ها و خواسته مردم را فراهم سازد تثبیت جایگاه تعاونی‌های شهرستانی، به عنوان محل خرید و فروش سهام عدالت بود. تا این ظرفیت برای مردم فراهم شود که سهام خود را به فردی که علاقه‌مند هستند واگذار کنند.

او در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت ممنوع است. اما بر خلاف قانون بازار سرمایه در قانون تعاونی‌ها مردم می‌توانند سهام عدالت خود را به فرد مورد نظر خودشان در قالب نقل و انتقال سهام واگذار کنند.

حیدری در آخر بیان کرد: امید است که با تثبیت جایگاه بخش تعاون در حوزه سهام عدالت این چالش‌ها نیز برای سهامداران مرتفع شود. این موضوع هم اکنون در حال پیگیری است، اما در حال حاضر امکان انتقال سهام عدالت به فرد دلخواه فراهم نیست و افراد فقط می‌توانند به هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم تنها از طریق بازار سرمایه سفارش فروش دهند. البته فروش به روش مستقیم نیز فعلا متوقف شده است و تنها فروش به شکل روش غیر مستقیم در برخی از استان‌ها در حال انجام است. در کل معامله یا واگذاری سهام عدالت خارج از بورس و بازار سرمایه به هیچ وجه امکان پذیر و قانونی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->