۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرایند صدور کارت دیجیتال برای سفر به خارج از کشور چگونه است؟

  • کد خبر: ۷۹۹۴۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
فرایند صدور کارت دیجیتال برای سفر به خارج از کشور چگونه است؟
ن دسته از افرادی که هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند، پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی خود را که شامل کدملی، شماره همراه (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)، نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه است، ثبت و تایید کنند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ از آنجا که واکسیناسیون همگانی تنها راه حل کنونی برای رهایی از ویروس کرونا در جامعه است، دولت‌ها برای اینکه بتوانند از محدودیت‌های ناشی از قرنطینه در سطح‌های مختلف بکاهند، به فکر صدور مجوز ازجمله گذرنامه واکسیناسیون و کارت بین المللی واکسن برای افرادی افتادند که واکسینه شده اند. کشور ما هم بعد از اینکه توانست تعداد افراد واکسینه شده کامل را به میزان پذیرفته شده‌ای برساند، تصمیم به صدور کارت دیجیتال واکسن گرفت. اکنون امکان صدور کارت دیجیتال واکسن برای سفر به خارج از کشور فراهم شده است و به زودی کارت داخلی هم آماده عرضه می‌شود.

 

علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در گفتگو با همشهری، درباره فرایند صدور کارت دیجیتال برای کسانی که در دو هفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را دارند، گفته است: «آن دسته از افرادی که هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند، پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی خود را که شامل کدملی، شماره همراه (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)، نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه است، ثبت و تایید کنند.»

 

به گفته او، «آن‌ها پس از این کار یک پیامک دریافت می‌کنند که آدرس شماره کارت برای آن‌ها ارسال شده است. اگر افراد روی این لینک کلیک کنند، یک صفحه برای آن‌ها نمایش داده می‌شود که درواقع همان کارت واکسن دیجیتال است.» اطلاعات کارت دیجیتال واکسن شامل مشخصات هویتی افراد و اطلاعات واکسن تزریق شده است. این کارت همچنین دارای یک «کد» است که هرکس کیوآرکد را با گوشی خود اسکن کند، همان صفحه (کارت دیجیتال) روی گوشی او نمایش داده می‌شد.


همچنین این امکان فراهم شده است که متقاضیان با کلیک روی دکمه پی دی اف، نسخه‌ای از کارت دیجیتال واکسن را به صورت فایل پی دی اف دراختیار داشته باشند. سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت مزیت فایل پی دی اف را دسترسی سریع به کارت می‌داند؛ زیرا در گیت‌های بررسی گذرنامه، مامور مربوط می‌تواند کیوآرکد را از همین فایل پی دی اف اسکن کند تا به صفحه اصلی کارت دسترسی یابد، بنابراین امکان جعل کارت دیجیتال واکسن وجود ندارد.


با این حال، ضرورت وجود کارتی مشابه کارت دیجیتال بین المللی برای کاربرد‌های داخلی هم احساس می‌شود. درصورتی که چنین کارتی برای استفاده شهروندان عرضه شود، می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های داخلی را حذف کند یا حداقل کاهش دهد. آن طور که اعلام شده است، زیرساخت‌های فنی برای صدور کارت دیجیتال داخلی واکسن فراهم شده است و تا چند روز دیگر از این کارت رونمایی خواهد شد.


از سوی دیگر قرار بود واکسیناسیون دانشجویان تا آخر تابستان به اتمام برسد و کلاس‌های حضوری برگزار شود، اما معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته است که «برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها اکنون منتفی است.

 

طبق توافق وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مرداد انجام شد و فقط بخشی از آن باقی مانده است که هم اکنون درحال انجام است.» براساس اعلام علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان شروع واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریور است و از نظر وزارت علوم، در این زمینه وقفه‌ای ایجاد نشده است، با این حال به دلیل اینکه واکسیناسیون دانشجویان تا مهر کامل نمی‌شود، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش‌ها حضوری نخواهد بود. وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود که کلاس‌های دانشگاه‌ها برای دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل به دلیل تکمیل مقطع تحصیلی، پایان نامه و رساله، حضوری برگزار می‌شود.


باتوجه به اینکه محموله‌های واکسن خارجی به ایران رسیده است و برنامه وزارت بهداشت، تکمیل واکسیناسیون تا پایان دهه فجر است، تهران تصمیم گرفته است مراکز واکسیناسیون کرونا را به صورت بیست وچهارساعته فعال کند. زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، از تلقیح ۵ میلیون و۶۱۱هزار دز واکسن در استان تهران خبر داده و گفته است: از این تعداد، یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر دز دوم را هم دریافت کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->