اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

امروز؛ هوای مشهد برای گروه های حساس نا سالم است

  • کد خبر: ۸۰۱۱۴
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
امروز؛ هوای مشهد برای گروه های حساس نا سالم است
هوای مشهد برای پنجمین روز متوالی آلوده است و در حال حاضر کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر شاخص کیفیت هوای امروز مشهد با عدد ۱۲۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌ها ۱۲۲ و برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است. کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۲۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه سمزقند با شاخص ۱۵۲ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه‌ سجاد با شاخص ۸۳ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط قابل قبول قرار دارد. 

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌ لشکر با شاخص ۱۴۰، خیام شمالی با شاخص ۱۳۵، ماشین ابزار با شاخص ۱۳۷، سرافرازان با شاخص ۱۳۳، الهیه با شاخص ۱۳۰، خیام جنوبی با شاخص ۱۳۰، تقی‌آباد با شاخص ۱۲۵، امامیه با شاخص ۱۳۲، شهر با شاخص ۱۲۵ و ایستگاه آوینی با شاخص ۱۳۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. 

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه‌های نخریسی با شاخص ۹۰ و چمن با شاخص ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.‌

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌شود که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود. اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.

کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.

همچنین هنگامی که شاخص قهوه‌ای رنگ شود و به بالاتر از عدد ۳۰۰ برسد کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

 

منبع ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->