زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا روزنامه خراسان شمالی تعطیل شد؟

  • کد خبر: ۸۰۱۵۷
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
چرا روزنامه خراسان شمالی تعطیل شد؟
روزنامه خراسان شمالی از ۲۹ تیرماه ۸۴ به‌صورت مستمر منتشر می‌شد و آخرین شماره آن در ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ به چاپ رسید.

به گزارش شهرآرانیوز - رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی در باره تعطیلی این روزنامه در گفتگو با ایرنا گفته است: هیئت امنای روزنامه خراسان به علت کاهش درآمدهای روزنامه تصمیم به تعطیلی روزنامه محلی در این استان گرفته‌اند.

 

علی خادمی روز جمعه با بیان اینکه با تعطیلی این روزنامه ۴۰ نفر بی‌کار می‌شوند ادامه داده است: هزینه‌های بالای فعالیت، به‌ویژه قیمت بالای کاغذ، سبب شده تا ادامه فعالیت میسر نباشد و میزان درآمدها جوابگوی هزینه‌ها نیست. اکنون تمامی روزنامه‌های محلی این استان تعطیل و یا نیمه‌فعال است و به لحاظ اقتصادی در شرایط نامناسب به سر می‌برند.

 

وی خواستار حمایت مسئولان برای تداوم فعالیت روزنامه خراسان شمالی شده است: یکی از راهکارها برای حمایت از رسانه‌ها، انتشار آگهی‌ها در روزنامه‌های الکترونیکی است، با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ، روزنامه به‌صورت الکترونیکی و در فضای مجازی منتشر شود و آگهی‌ها هم به‌صورت الکترونیکی انتشار یابد، این اتفاق برای پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها هم می‌تواند محقق شود و در این صورت بخش زیادی از مشکل مالی رسانه‌ها حل می‌شود.

 

وی درباره روزنامه‌های دارای مجوز این استان گفته است: در خراسان شمالی چهار روزنامه شامل خراسان شمالی، اترک، نسیم و اتفاقیه دارای مجوز است که همه تعطیل و یا نیمه‌فعال است. هم اکنون ۴۰ رسانه دارای مجوز در این استان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ پایگاه خبری، چهار روزنامه، هشت هفته‌نامه، چهار ماهنامه و هشت فصلنامه است. همچنین در استان ۱۲ دفتر خبرگزاری کشوری از جمله ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، فارس، پانا، شبستان، برنا و ایکنا  فعال هستند.

 

رییس خانه مطبوعات خراسان شمالی درباره فعالین رسانه ای خراسان شمالی گفته است: ۲۱۵ نفر فعال رسانه‌ای در استان هستند که از این تعداد ۱۸۹ نفر تایید شده است و مابقی حذف شده‌اند. خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و از جمله استان هایی است که شاخص مطبوعات و رسانه های آن وضعیت خوبی ندارد.

 

خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و  به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->