سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

تراکتور در چنگال دیاباته

  • کد خبر: ۸۰۸۰
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
تراکتور در چنگال دیاباته
خودزنی دنیزلی در شب اوج‌گیری استقلال


هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از پنجشنبه شروع شد. نکته جالب اینکه روز اول بازی‌ها هیچ برنده‌ای نداشت و همه بازی‌های این هفته با نتیجه مساوی به پایان رسید. سپاهان صدرنشین بهترین فرصت را در جم داشت تا فاصله امتیازات خود با سایر مدعیان را بیشتر کند؛ اما کی‌روش استنلی با ضربه پنالتی که از دست داد، همه امیدهای قلعه‌نویی را به سراب تبدیل کرد تا بازی این 2 تیم با نتیجه یک‌بر‌یک به پایان برسد. 4 بازی دیگر این روز هم با نتیجه مشابه بدون گل به پایان رسید تا یکی از کم‌گل‌ترین هفته‌های لیگ برتر را شاهد باشیم. پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی متوقف شد و فولاد هم امتیازات شهرآورد جنوب را با نفت مسجدسلیمان تقسیم کرد. شاگردان مهاجری هم در نساجی نتوانستند در مقابل صنعت‌نفت آبادان گل‌زنی کنند. از آخرین برد این تیم در لیگ، 5 هفته می‌گذرد. این هفته از رقابت‌ها عصر دیروز با برگزاری 3 مسابقه به پایان رسید. در سیرجان، بازی گل‌گهر مقابل پیکان بدون گل به پایان رسید و در اصفهان نوار ناکامی‌های منصوریان پاره شد و ذوب‌آهن با 2 گل از سد شاهین شهرداری بوشهر گذشت. پرگل‌ترین بازی این هفته هم در تبریز انجام شد که استقلال در روز درخشش تنومند خود موفق شد با نتیجه 4بر2 تراکتور را شکست دهد و به رده هفتم جدول صعود کند.

پرسپولیس در راه صدر چپ کرد
پنالتی دقیقه90 علی علیپور اگر به تور دروازه حامد لک می‌رسید، خستگی تلاش پرسپولیسی‌ها را حسابی از تن آن‌ها بیرون می‌کرد و یک شب خاطره‌انگیز را برای هواداران رقم می‌زد؛ اما آقای گل پرسپولیس، پنالتی را به بدترین شکل ممکن هدر داد تا آب سردی بر پیکره هواداران و بازیکنان ریخته شود. شاگردان کالدرون بهترین فرصت را برای کم‌کردن فاصله با صدر جدول از دست دادند تا در شبی که سرمربی آرژانتینی سرخ‌پوشان تهرانی تغییرات تاکتیکی تازه‌ای در ترکیب تیمش به وجود آورده بود، بازهم ناکام باشند. اولین تغییر محسوس ترکیب پرسپولیسی‌ها حضور شجاع خلیل‌زاده در پست دفاع راست بود و دیگری فرستادن وحید امیری به خط حمله تیمش بود تا در کنار علیپور خط حمله سرخ‌ها را تقویت کند که البته ناگفته پیداست این تدبیرها اثری نداشت. امیری در این بازی 4 تکل موفق داشت و 2 بار هم مدافعان ماشین‌سازی را مجبور به انجام خطا روی خودش شد. او همچنین 3 سانتر موفق انجام داد و روز خوبی را پشت‌سر گذاشت. شماره19 پرسپولیسی‌ها 23 پاس موفق نیز به هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد و نقش پررنگی در بازی‌سازی داشت. این نمایش در حالی رقم خورد که عملکرد تیمی پرسپولیسی‌ها مورد انتقاد بسیاری از هواداران بود؛ اما امیری توانست دراین‌زمینه موفق عمل کند.



جشن قهرمانی تلخ قرمزپوشان
بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از دیدارشان با ماشین‌سازی کاپ سوپرجام فصل گذشته را بالای سر بردند. مسابقه سوپرجام که بین تیم‌های قهرمان جام حذفی و لیگ برتر برگزار می‌شود، در فصل گذشته به‌خاطر قهرمانی پرسپولیس در هر 2 جام برگزار نشد تا سازمان لیگ، پرسپولیس را قهرمان این جام در نظر بگیرد. در لحظاتی که بیشتر سکوهای ورزشگاه آزادی خالی بودند و علی علیپور، شجاع خلیل‌زاده و چند بازیکن دیگر هم در رختکن حضور داشتند، بقیه سرخ‌پوشان با پیراهن سفید آل‌اشپورت که به 7 جام دوران برانکو اشاره داشت و به هواداران نیز تقدیم می‌شد، وارد زمین شدند و به‌سمت جایگاهی که قرار بود جام اهدا شود، حرکت کردند. چهره‌هایی اخمو که هیچ تمایلی به جشن‌گرفتن در صورتشان دیده نمی‌شد، اما بالاجبار این مسیر را طی کردند و در غمگین‌ترین جشن قهرمانی تاریخ خود حضور یافتند. احد نوراللهی، حسین ماهینی و سیدجلال حسینی که پیش‌تر 5 بار با چهره‌های بشاش، جام بالای سر برده بودند، این‌بار با ابروهای درهم‌رفته و دست‌های به‌سینه‌چسبیده این کار را انجام دادند و راهی رختکن شدند.

توقف سپاهان در جنوب
تیم پارس جنوبی در خانه موفق شد تیم سپاهان را متوقف کند. این بازی که در ورزشگاه تختی جم برگزار شده بود، با حملات اولیه شاگردان فراز کمالوند همراه بود؛ اما فرصت‌های ایجاد‌شده درنهایت به گل تبدیل نشد. در ادامه حملات سپاهان آغاز شد و شروع حملات سپاهان، گل اول مسابقه را به‌همراه آورد. در دقیقه۳۸ رضا میرزایی با دریافت توپ در محوطه جریمه پارس جنوبی جم، با یک شوت پای راست محکم، موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. با گل اول سپاهان، تیم پارس جنوبی به فکر جبران نتیجه افتاد و حملاتی را روانه دروازه شاگردان امیر قلعه‌نویی کرد که درنهایت در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول یک پنالتی به سود پارس جنوبی اعلام شد و محمد نوری موفق شد از روی نقطه پنالتی گل اول پارس جنوبی را به ثمر برساند و رکورد گل‌نخوردن پیام نیازمند را بشکند. روی این ضربه پنالتی که البته خیلی هم مشکوک بود، داور مسابقه دستور تکرار داد که محمد نوری، هافبک باتجربه جمی‌ها، برای دومین مرتبه نیز موفق به گل‌کردن آن شد. در نیمه دوم، شرایط بیشتر به سود سپاهان بود و موقعیت‌های ایجادشده، توسط شاگردان قلعه‌نویی صورت گرفت؛ اما هیچ‌کدام از فرصت‌های ایجادشده در نیمه دوم برای سپاهان به گل تبدیل نشد. این بازی اتفاقات خاصی هم داشت. کی‌روش استنلی، مهاجم گل‌زن طلایی‌پوشان سپاهان، در دقیقه59 یک ضربه پنالتی را از دست داد تا سپاهان بهترین موقعیت برای فاصله‌گرفتن از صدر جدول را از دست بدهد. همچنین محمد محبی، پدیده این فصل تیم قلعه‌نویی، تا آخر بازی در زمین دوام نیاورد و از دقیقه87 با دریافت دومین کارت زرد، از بازی اخراج شد.

دیاباته تراکتور را زمین‌گیر کرد + فیلم گل‌ها

تراکتور که با توقف سایر مدعیان این فرصت را داشت که صدرنشین لیگ شود، بازی را توفانی آغاز کرد و در دقیقه۲۰ توسط محمدرضا آزادی به گل رسید. شیخ دیاباته، مهاجم استقلال، که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، گل‌زنی خود را از این بازی آغاز کرد و توانست هشتمین هت‌تریک تاریخ استقلال در لیگ برتر را رقم بزند تا استقلال از حریف ۳بر1 پیش بیفتد. تراکتور با ضربه سر ساسان انصاری اختلاف را به حداقل رساند و امیدوارانه به بازی ادامه داد؛ ولی شوت از راه دور علی کریمی تیر خلاصی بود بر پیکر تراکتور، و استقلال روند عالی خود را در این بازی نیز ادامه داد. این نتیجه تأثیرچندانی در موقعیت 2 تیم در جدول نداشت و تراکتور با ۱۷امتیاز در همان رده دوم باقی ماند و استقلال با یک پله صعود و با ۱۵امتیاز در جایگاه هفتم جای گرفت. این بازی ششمین برد پیاپی استقلال در لیگ و جام حذفی است و این تیم بسیار امیدوارانه فصل را ادامه خواهد داد.

خودزنی دنیزلی
نخستین و سنگین‌ترین باخت خانگی تراکتور در حالی در این فصل رقم خورد که مصطفی دنیزلی در این مسابقه تغییرات زیادی در ترکیب تیمش به وجود آورد و بدون تردید همین مسئله در کسب پیروزی استقلال بی‌تأثیر نبود. رضا اسدی که یک هافبک‌دفاعی تخصصی است، به پست دفاع میانی رفته و جانشین محمدرضا خانزاده شده بود. ازسوی‌دیگر، مسعود شجاعی که می‌توانست در این بازی بزرگ کمک‌حال تراکتور باشد، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و در حضور تعویضی‌اش توانست یک پاس گل بدهد؛ ضمن اینکه نیمکت‌نشین‌کردن هم‌زمان ساسان انصاری و کوین فورچونه نیز از دیگرعلامت‌سؤال‌های ترکیب تراکتور بود که دنیزلی تشخیص داده بود «آزادی» جوان را به جای آن‌ها بازی بدهد.

استقلال، اولین هزارتایی تاریخ لیگ
تیم فوتبال استقلال با زدن 4 گل در تبریز عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آنِ خود کرد. آبی‌پوشان با 16 گل زده بالاتر از سپاهان صدرنشین و تراکتور که 11 گل زده‌اند، در صدر جدول بهترین خط حمله قرار گرفتند. تیم فوتبال استقلال با برد دیشب به بالاترین تیم لیگ برتر از نظر امتیازی و به یک رکورد جدید در فوتبال ایران رسید. استقلالی‌ها تا قبل از بازی دیروز در کل تاریخ ادوار لیگ برتر موفق به کسب 998امتیاز شده بودند و حالا بعد از پیروزی مقابل تراکتور به اولین تیم 1001امتیازی تاریخ لیگ برتر تبدیل شدند.

استراماچونی: امیدوارم شبیه دنیزلی شوم
استراماچونی پس از برتری تیمش برابر تراکتور در نشست خبری این بازی گفت: ما باید مقابل تراکتور هجومی بازی می‌کردیم؛ زیرا برابر مربی و تیم خوبی بازی می‌کردیم. با ذهنیت برد به میدان آمدیم و استحقاق آن را داشتیم. در تبریز زدن ۴ گل به تراکتور کار سختی است. به تیم حریف هم بابت این بازی تبریک می‌گویم؛ زیرا بازی باکیفیتی در حد لیگ ایران به نمایش گذاشتند. دنیزلی یکی از بهترین مربیان لیگ است و نکات خوبی را از او قبل از بازی شنیدم. او از من بزرگ‌تر است و من به دنیزلی احترام زیادی می‌گذارم. امیدوارم در هفتادسالگی شبیه او شوم. سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که تیمش چه در زمان عقب‌افتادن و چه در زمان پیشی‌گرفتن از حریف، منظم و با سیستم ۳-۴-۳ بازی کرد، توضیح داد: ما روی این روش کار ‌کرده‌ایم. در دیدار با پرسپولیس ما ۷۰ دقیقه این‌گونه بازی کردیم و در این دیدار ۹۰دقیقه ۳-۴-۳ بازی کردیم. دیاباته درخشش زیادی داشت و می‌توانست گل‌های بیشتری را هم به ثمر برساند. هر کسی که عاشق فوتبال است، دوست دارد تیمش با چنین‌سبکی بازی کند. وی درباره تراکتور گفت: من به تیم حریف احترام می‌گذارم؛ زیرا بازیکنان خوبی دارد. بعضی از بازیکنان مهم این تیم در این بازی به میدان نرفتند، اما بازیکنانی مثل مازولا خوب بودند. تراکتور یکی از تیم‌هایی است که مدعی این فصل خواهد شد.

دنیزلی: نتیجه می‌توانست برعکس باشد
مصطفی دنیزلی پس از شکست ۴بر۲ تیمش برابر استقلال گفت: این بازی به لحاظ حساسیت، مهم‌ترین بازی هفته بود. بازی زیبایی را شاهد بودیم. هفته گذشته هم شکست خوردیم؛ اما باخت قبلی با این شکست متفاوت بود. موقعیت‌های زیادی را ایجاد کردیم، اما نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. اشتباهات فردی نتیجه این دیدار را رقم زد. البته این به این معنا نیست که از تیمم راضی نباشم. من برای یک هدف به تراکتور آمده‌ام و هنوز در مسیر آن قدم برمی‌داریم و به هواداران تیم قول می‌دهم به آن هدف می‌رسیم. سرمربی تراکتور اضافه کرد: بازیکنان مصدومی داشتیم که نمی‌توانستند بازی کنند. دژاگه دوهفته‌ای است که با تیم تمرین نکرده و سوگیتا هم به جمع آن‌ها اضافه شد. بازیکنانی بودند که با وجود مصدومیت‌های کوچک، فداکاری کرده و بازی کردند. مازولا، فورچونه و آزادی از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکردند. نتیجه می‌توانست برعکس باشد. تفاوت ما این بود که رقیب از فرصت‌هایش استفاده کرد. امیدوارم پرشورها از شکل بازی ما خشنود باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->