فرماندار مشهد: ۳۰۰ شرکت افغانستانی در این شهر فعالیت می کنند نخستین سکوی شفافیت مالیاتی کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی شد | شهردار مشهد: درآمدهای مالیاتی شهر شفاف می‌شود + فیلم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد خبر داد: اضافه‌شدن حدود ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان شهری تا پایان سال ۱۴۰۴ توسعه حمل‌ونقل عمومی و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی از اولویت‌های شورای ششم شهر مشهد است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با تمام توان در مسیر گسترش حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌دارد شهردار مشهدمقدس: دوره ششم مدیریت شهری مسئله‌محور بود | توسعه حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های شهری در دستورکار است + فیلم الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ درباره منطقه‌ای در مشهد که آغاز بسیاری از طبیعت‌گردی‌هاست | چشمه بلوط، طعم گوارای طبیعت ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یورو ۵ به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۴) روایتی از دغدغه مسافران طولانی‌ترین مسیر بی آرتی مشهد | ۵  ساعت با مسافران خط ۸۳۰ مشهد، میزبان وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور | تمرکز بر شفافیت مالی و حمایت از صنایع استان شهردار مشهد مقدس از اجرای طرح‌های شهری بر پایه رضایت مردم و سرعت‌بخشی در توسعه مناطق آبکوه و وکیل‌آباد خبر داد اجرای قانون ثبت رسمی معاملات املاک در مشهد، الگوی ملی خواهد شد | حل معضل املاک قولنامه‌ای در دستورکار + فیلم ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های پیرامون حرم مطهر رضوی حناچی: باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری اداره امور شهر کاهش پیدا کند معاون وزیر راه و شهرسازی: حکمروایی محلی زمینه مشارکت همه ذی‌نفعان را در توسعه شهری فراهم می‌کند عضو شورای اسلامی شهر مشهد: از نظرات علمی و پژوهشی در حوزه مدیریت اجرایی استفاده می‌کنیم مشهد، میزبان آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین اردوی ملی دانش‌آموزان عشایر کشور | دانش‌سرای جامع عشایری احداث می‌شود + فیلم شهردار مشهدمقدس: با تحقق حکمروایی شهری و محلی، مشکلات دولت در شهر‌ها حل می‌شود ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال

  • کد خبر: ۸۰۸۷۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال
وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است که گذر خیلی از ما به آن افتاده، اما در چند روز اخیر، گلایه‌هایی از سوی شهروندان در اعتراض به وضعیت شلوغی آن و احتمال سرایت ویروس کرونا در چنین شرایطی به شهرآرانیوز رسیده است که با ذکر آن ها، پاسخ مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان را در این باره جویا شدیم و به گزارش افزودیم.

۵۰ نفر زیر یک سقف

از شیوه نگارش پیامش پیداست چقدر شاکی شده. سعید به محض اتمام کار و خروج از اداره ثبت احوال با ارسال یک عکس برایمان نوشته: امروز برای رفع یک مشکل در صدور شناسنامه ام به اداره کل ثبت احوال که واقع در بولوار خیام است، مراجعه کردم. در تصویر مشخص است؛ شاید به راحتی ۵۰ نفر در یک صف داخل همان سالن اصلی منتظر بودند.

وی ادامه داده است: همه درخواست‌ها به یک اتاق ختم می‌شود و رسیدگی در آن یک اتاق هم معطلی زیادی دارد. همین باعث شده یک صف طولانی تشکیل بشود که مغایر با پروتکل هاست. اگر یک نفر آنجا به کرونا مبتلا یا ناقل بوده، به طور حتم به راحتی می‌توانسته دیگران را مبتلا کند.‌ای کاش مسئولان اداره برای افزایش تعداد اتاق‌ها و رسیدگی به این وضعیت فکری کنند.

مخاطب دیگری نیز در پیامک خود به شلوغی اداره ثبت احوال اذعان کرده و نوشته است: صف پاسخ گویی معاون فناوری اطلاعات اداره ثبت احوال مرکزی مشهد در ساعات ابتدایی روز که بقیه اداره خلوت است، ازدحام زیادی دارد، آن هم در شرایط قرمز کرونایی و وضعیت بحرانی شهر. شهروندان کنار هم منتظرند و اغلب فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. به این ترتیب انجام یک کار ضروری اداری به قیمت آسیب به سلامتی تمام می‌شود.

در زمان اوج مراجعه، شلوغی داریم

این پیام‌ها و دیگر گله‌های شهروندان، دلیلی می‌شود برای اینکه به سراغ نریمان مرادی برویم که مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان است. وی البته پیش از هرچیز به مسئله رعایت پروتکل‌ها همچون تغییر ساعت کاری کارمندان و کاهش ساعات حضور نیرو‌ها به یک سوم در هفته اشاره می‌کند، اما همین عامل را یکی از دلایل شلوغی و ازدحام هم می‌داند: از سویی ملزم به رعایت پروتکل‌های اداری هستیم و از سوی دیگر هربخش ارباب رجوع دارد و این باعث معطلی شهروندان خواهدشد.

وی در عین حال، دلیل دیگر این انتظار را ایام خاص و زمان شلوغی حضور مراجعان می‌داند: برخی ایام خاص در سال همچون هنگام ثبت نام مدارس تعداد مراجعان بیشتر است؛ مثلا تعدا د ارباب رجوع برای عکس دارکردن شناسنامه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع نیز به شلوغی روز‌های عادی دامن خواهدزد.

بیشتر خدمات را به دفاتر پیشخوان ارجاع داده ایم

مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان ادامه می‌دهد: برای کاهش میزان حضور شهروندان به ادارات، بخش زیادی از کار‌ها را به دفاتر پیشخوان شهر واگذار کرده ایم که هم اکنون بخش بزرگی از متقاضیان به آنجا مراجعه می‌کنند. درخواست آنان به صورت الکترونیک به ثبت احوال ارجاع داده شده است و مدارک هویتی از طریق پست به دستشان می‌رسد. تنها بخش کوچکی از مشکلات باید با حضور افراد در ادارات حل شود.

به گفته مرادی، اداره کل واقع در خیام، اداره مرکزی مشهد است و درنتیجه مراجعان بیشتری دارد: هم اکنون سه منطقه در مشهد داریم، اما هنوز تعداد مراجعان اداره کل زیاد است. با قراردادن سیستم نوبت دهی و تمرکز خدمات به میز خدمت که همان دو اتاق مورد نظر مخاطبان و محل ارائه خدمات تخصصی است، خدمت رسانی را متمرکز کرده ایم که همه اتاق‌ها شلوغ نباشند. از طرف دیگر شهروندان به پیشخوان ارجاع داده می‌شوند تا سرعت خدمات افزایش پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->