طوفان شدید مشهد جان درختان را گرفت | سقوط ۵۵ اصله درخت در سطح شهر (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فروش ۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد در سال گذشته آذین بندی و نورپردازی ۲۳۲ کیلومتر از معابر مشهد همزمان با دهه کرامت جشن‌های دهه کرامت از ۱۱ اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود افزایش سقف شارژ من‌کارت شهروندی مشهد تا ۲۰۰ هزار تومان مشهد در وضعیت هشدار | تمهیدات ویژه شهرداری مشهد برای مقابله با بارندگی و سیلاب (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آماده‌باش شهرداری مشهد برای مقابله با وزش باد شدید و رگبار باران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای قدیمی در محله توحید مشهد | پاچناری که گلشن شد اطلاعیه تعطیلی ۵ بوستان مشهد به دلیل شرایط ناپایدار جوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) دو پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل متروپلیس برای توجه ویژه به کودکان و مردم غزه مطالبه ساکنان محله سجادیه مشهد برای بازگشت مشوق‌های بافت فرسوده ثبت ۱۰ رویداد گردشگری مشهد مقدس در تقویم ملی عضو شورای اسلامی شهر مشهد: خیلی مهم بود که اتصال مترو به حرم مطهر رضوی در دوره ششم شورا انجام شود رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: تحولات زیادی در دوره اخیر شورا در حوزه بانوان رخ داده است | به دنبال نگاه زنانه و مادرانه به شهر بودیم دبیرکل انجمن کلان‌شهر‌های جهان: مشهد به‌زودی از یک شهر مشهور، به بازیگر بین‌المللی تبدیل خواهد شد نگاه سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به عملکرد شورای ششم | این دوره، فعال‌ترین شورای شهر مشهد است مرور کارنامه شورای ششم از زبان رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد | این شورا دستاورد‌های بزرگی داشته است پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان برای تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری در متروپلیس + فیلم هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهر مشهد از نگاه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد | فراوانی طرح‌های دوفوریتی، چالش بزرگ شورای ششم بود ناصحی: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است
سرخط خبرها

شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال

  • کد خبر: ۸۰۸۷۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
شهروندان از شلوغی ثبت‌ احوال مشهد گلایه دارند | ثبت شلوغی در ثبت احوال
وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ وضعیت شهر هر رنگی داشته باشد و اوضاع کرونایی باشد یا غیر از آن، ادارات همیشه ارباب رجوع خود را دارند؛ زیرا فرایند تکمیل مدارک و اسناد هرگز تمامی ندارد. یکی از همین ادارات همیشه شلوغ و همواره پر از متقاضی، ثبت احوال است که گذر خیلی از ما به آن افتاده، اما در چند روز اخیر، گلایه‌هایی از سوی شهروندان در اعتراض به وضعیت شلوغی آن و احتمال سرایت ویروس کرونا در چنین شرایطی به شهرآرانیوز رسیده است که با ذکر آن ها، پاسخ مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان را در این باره جویا شدیم و به گزارش افزودیم.

۵۰ نفر زیر یک سقف

از شیوه نگارش پیامش پیداست چقدر شاکی شده. سعید به محض اتمام کار و خروج از اداره ثبت احوال با ارسال یک عکس برایمان نوشته: امروز برای رفع یک مشکل در صدور شناسنامه ام به اداره کل ثبت احوال که واقع در بولوار خیام است، مراجعه کردم. در تصویر مشخص است؛ شاید به راحتی ۵۰ نفر در یک صف داخل همان سالن اصلی منتظر بودند.

وی ادامه داده است: همه درخواست‌ها به یک اتاق ختم می‌شود و رسیدگی در آن یک اتاق هم معطلی زیادی دارد. همین باعث شده یک صف طولانی تشکیل بشود که مغایر با پروتکل هاست. اگر یک نفر آنجا به کرونا مبتلا یا ناقل بوده، به طور حتم به راحتی می‌توانسته دیگران را مبتلا کند.‌ای کاش مسئولان اداره برای افزایش تعداد اتاق‌ها و رسیدگی به این وضعیت فکری کنند.

مخاطب دیگری نیز در پیامک خود به شلوغی اداره ثبت احوال اذعان کرده و نوشته است: صف پاسخ گویی معاون فناوری اطلاعات اداره ثبت احوال مرکزی مشهد در ساعات ابتدایی روز که بقیه اداره خلوت است، ازدحام زیادی دارد، آن هم در شرایط قرمز کرونایی و وضعیت بحرانی شهر. شهروندان کنار هم منتظرند و اغلب فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. به این ترتیب انجام یک کار ضروری اداری به قیمت آسیب به سلامتی تمام می‌شود.

در زمان اوج مراجعه، شلوغی داریم

این پیام‌ها و دیگر گله‌های شهروندان، دلیلی می‌شود برای اینکه به سراغ نریمان مرادی برویم که مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان است. وی البته پیش از هرچیز به مسئله رعایت پروتکل‌ها همچون تغییر ساعت کاری کارمندان و کاهش ساعات حضور نیرو‌ها به یک سوم در هفته اشاره می‌کند، اما همین عامل را یکی از دلایل شلوغی و ازدحام هم می‌داند: از سویی ملزم به رعایت پروتکل‌های اداری هستیم و از سوی دیگر هربخش ارباب رجوع دارد و این باعث معطلی شهروندان خواهدشد.

وی در عین حال، دلیل دیگر این انتظار را ایام خاص و زمان شلوغی حضور مراجعان می‌داند: برخی ایام خاص در سال همچون هنگام ثبت نام مدارس تعداد مراجعان بیشتر است؛ مثلا تعدا د ارباب رجوع برای عکس دارکردن شناسنامه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع نیز به شلوغی روز‌های عادی دامن خواهدزد.

بیشتر خدمات را به دفاتر پیشخوان ارجاع داده ایم

مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان ادامه می‌دهد: برای کاهش میزان حضور شهروندان به ادارات، بخش زیادی از کار‌ها را به دفاتر پیشخوان شهر واگذار کرده ایم که هم اکنون بخش بزرگی از متقاضیان به آنجا مراجعه می‌کنند. درخواست آنان به صورت الکترونیک به ثبت احوال ارجاع داده شده است و مدارک هویتی از طریق پست به دستشان می‌رسد. تنها بخش کوچکی از مشکلات باید با حضور افراد در ادارات حل شود.

به گفته مرادی، اداره کل واقع در خیام، اداره مرکزی مشهد است و درنتیجه مراجعان بیشتری دارد: هم اکنون سه منطقه در مشهد داریم، اما هنوز تعداد مراجعان اداره کل زیاد است. با قراردادن سیستم نوبت دهی و تمرکز خدمات به میز خدمت که همان دو اتاق مورد نظر مخاطبان و محل ارائه خدمات تخصصی است، خدمت رسانی را متمرکز کرده ایم که همه اتاق‌ها شلوغ نباشند. از طرف دیگر شهروندان به پیشخوان ارجاع داده می‌شوند تا سرعت خدمات افزایش پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->