کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

چرا قسمت پنجم سریال «قبله عالم» پخش نشد؟

  • کد خبر: ۸۱۲۸۹
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
  • ۵
چرا قسمت پنجم سریال «قبله عالم» پخش نشد؟
چندهفته پیش حامد محمدی، کارگردان سریال «قبله عالم»، از سانسور‌های اعمال‌شده روی این سریال گله کرد و گفت قصد دارد به نشانه اعتراض تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال را حذف کند. اما دیروز (یکشنبه/۲۸ شهریور) کل قسمت پنجم این سریال حذف شد.

به گزارش شهرآرانیوز - روابط عمومی «فیلیمو» اطلاعیه‌ای درباره پخش‌نشدن قسمت جدید سریال «قبله عالم» منتشر کرده است:

مخاطبان عزیز و پیگیر سریال قبله عالم

به دلیل مشکلات پیش‌آمده در صدور مجوز پخش قسمت پنجم این سریال، قبله عالم یکشنبه این هفته پخش نخواهد شد.

تیم تولید تلاش می‌کند تا با برطرف کردن موارد ممیزی، اجازه پخش را به دست آورد تا در اسرع وقت سریال قبله عالم، منتشر شود.

توقف و بی‌نظمی در پخش خسارت مادی و معنوی زیادی برای تیم تولید، فیلیمو و مخاطبین در پی دارد، از همه شما که شرایط را درک می‌کنید و همراه ما هستید، متشکریم.

حالا دیگر سانسورهای زیاد و مجوزنگرفتن قسمت‌هایی از سریال‌های نمایش خانگی به یک رسم تبدیل شده است و تقریبا برای تمام سریال‌های پلتفرم‌های پخش آنلاین باید منتظر یک ممیزی یا جلوگیری از پخش یک قسمت باشیم. پیش از این هومن سیدی از سانسور‌های سریال «قورباغه» و محمدحسین مهدویان از سانسور‌های سریال «زخم کاری» گله کرده بودند، اما سابقه نشان داده است که این گله و شکایت‌ها معمولا به یک نرمش و کوتاه‌آمدن سازندگان ختم می‌شود تا سریال به پخش برگردد.

چرا قسمت پنجم سریال «قبله عالم» پخش نشد؟

در این میان بازیگران «قبله عالم» به سانسورهای گسترده این سریال واکنش نشان داده‌اند. هادی کاظمی حدود دوهفته پیش در اینستاگرامش در این‌باره نوشت:

«این سریالی که می‌بینید (قبله عالم) کاری نیست که من بازی کردم. زمین تا کهکشان تفاوت دارد. می‌خواستیم کاری بسازیم که در این عصر بی‌خنده، احوالاتمان جا بیاید و لبخندی داشته باشیم؛ اما...اما نمی‌گذارند. کمدی یعنی لحظه و تک‌تک لحظه‌ها زیر تیغ سانسور رفت. بعضی وقت‌ها با درآوردن یک کلمه بار معنایی یک جمله به‌هم می‌ریزد؛ شما حساب کنید که کلمه یا جمله یا تصویر، پلان یا سکانس، وقتی حذف بشود چه بلایی سر یک فیلم می‌آید؟ این فیلم با این حجم از سانسور و ممیزی در طول عمر هنری‌ام بی‌سابقه است. دوستان و همکاران پروژه قبله عالم ۶ ماه تلاش کردید و زحمت کشیدید....دست تک‌تک شما را می‌بوسم و بابت تمام زحمت‌هایی که کشیدید خدا قوت.» 

شقایق دهقان هم همان‌زمان در اینستاگرام از سانسورهای این سریال انتقاد کرد:

«سانسور و حذف کردن سلیقه‌ای هم از اون دست اتفاق‌هایی که هیچوقت بهش عادت نمی‌کنیم، مثل خیلی چیزهای دیگه‌ای که ممکنه تحت فشاری بپذیریمش؛ اما عادت نمی‌کنیم...»

«قبله عالم» نگاهی طنزآمیز به دوره قاجار و پادشاهی ناصرالدین شاه دارد و نام هرکدام از قسمت‌های آن از رمان‌های معروف گرفته شده است: «شاهزاده و گدا»، «غرور و تعصب»، «بربادرفته»، «آرزو‌های بزرگ».

حامد کمیلی، شقایق دهقان، هادی کاظمی، مارین ون هولک، سوگل خلیق، سام درخشانی، اردشیر رستمی، پژمان بازغی، سروش صحت و سمانه پاکدل در سریال «قبله عالم» بازی می‌کنند.

 



 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنیاد
United States of America
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
سلام خدمت کارکنان این سایت ببخشید بابت پخش مرتب سریال قبله عالم میخواستم بپرسم چرا همی سریالی که تاحالا ضبط شود به ارشاد اسلامی تحویل داده نمیشود تا هم رو برسی کنند وبعد به نمایش خانگی در بیاید این نزه من هست چون دیگر بهانی برای سانسور کردن باقی نمیماند...


....
مدیر پایگاه سلام دوست عزیز
برای گرفتن پاسخ این مطلب را مطالعه بفرمایید:

https://shrr.ir/000LAn
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
1
فیلمش قشنگه
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
1
واقعا متاسفم خیلی قشنگ بود ولی الان چند هفتس منتظرم منتشر بشه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
1
کلا تنها کشوری هستیم که به هیچ گیر میدیم من به خاط تایید اسم ایلیا برایدپروانه کسبم ۳ ماه دوندگی کردم و ارشاد همش گیر میداد که اسم مذهبی نباید روی کسب و کار بمونه بعد اونوقت بد حجابی تو کشور بهتره بگم بی غیرتی بیداد میکنه خواهش مسولان به خودتون بیاید و نگید به ما ربط نداره وقتی تو مغازه ها شلوار بزرگتر از ۸۰ نیست پس . . . مانتو ها که قربونشون برم همه جلو باز
ص
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
0
یعنی واقعا حیفه آدم وقتشو بزاره برا سریالای ایرانی
توهین به شعور مخاطبه
یعنی چی هر هفته به یه بهانه ای نمیاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->