نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

فقط یک هفته تا آوارگی

  • کد خبر: ۸۱۳۴
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
فقط یک هفته تا آوارگی
مادر و دختر مهاجر همچنان نیازمند کمک هستند
سارا رنگیان| گزارش «رنج زندگی در شش‌ونیم متر» روایت شهرآرا از بلاتکلیفی مادر و دختر مهاجری بود که همه دار‌و‌ندارشان در اتاقی به مساحت شش‌ونیم متر خلاصه می‌شد. سکینه‌خانم در «شلوغ‌بازار» گلشهر لباس دست‌دوم می‌فروشد و دخترش هم از ساعت ۷صبح تا ۸شب در کارگاه خیاطی کار می‌کند و روزی ۱۵هزار تومان دستمزد می‌گیرد، اما آن‌ها باز هم حریف اجاره‌خانه‌ها نشدند؛ حتی بخش زیادی از اسباب و اثاثیه‌شان را برای پرداخت اجاره‌خانه فروختند، اما باز هم زورشان به اجاره‌خانه نرسید و اوایل آبان صاحب‌خانه وسایلشان را بیرون ریخت و آن‌ها آواره کوچه و خیابان شدند. بعد از این اتفاق مؤسسه خیریه‌ای به‌صورت موقت و به مدت یک هفته به آن‌ها پناه داد. ما نیز نهم آبان امسال در شهرآرا گزارشی از اوضاع و احوال و زندگی سکینه‌خانم و دختر ۱۸ ساله‌اش منتشر کردیم که این موضوع و پیگیری‌ها باعث شد تا مبلغی برای آن‌ها جمع‌آوری شود، اما این ۱۲ میلیون تومان هم کفاف رهن خانه را نمی‌دهد و با این رقم هیچ خانه‌ای پیدا نمی‌شود. حتی سکینه‌خانم هم می‌گفت که زیر ۳۰ میلیون تومان جایی را اجاره نمی‌دهند.
۳ روزی از انتشار گزارش «رنج زندگی در شش‌ونیم متر» می‌گذرد و سکینه‌خانم و دخترش مکان موقتی اولشان را ترک کردند و به اجبار به مدت یک‌هفته به خانه یک خیر دیگر نقل مکان کردند و هنوز بلاتکلیف هستند؛ چرا که با ۱۰- ۱۲ میلیون تومان کسی به آن‌ها خانه نمی‌دهد. در شرایطی که این مادر و دختر آه در بساط ندارند و دمای هوا هم کاهش یافته است، چیزی هم به پایان زمان اسکان یک‌هفته‌ای سکینه‌خانم و بی‌سرپناه شدنشان نمانده و آن‌ها همچنان چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->