سرخط خبرها

آیا «مارول» و «سونی» حق مالیکت «مرد عنکبوتی» را از دست خواهند داد؟

  • کد خبر: ۸۱۸۶۳
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
آیا «مارول» و «سونی» حق مالیکت «مرد عنکبوتی» را از دست خواهند داد؟
نبرد حقوقی برای مالکیت قانونی «مرد عنکبوتی» به جایی رسیده است که مارول و سونی ممکن است حق استفاده از این شخصیت محبوب را بعد از حدود سی سال از دست بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز - نبرد حقوقی بر سر مالکیت قانونی «مرد عنکبوتی» به جایی رسیده است که مارول و سونی ممکن است حق استفاده از این شخصیت محبوب را در سال ۲۰۲۳ و بعد از حدود سی سال از دست بدهند.

Spider-Man یا «مرد عنکبوتی» از سال ۱۹۶۲ در کمیک‌های «مارول» حضور دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های فرهنگ عامه محسوب می‌شود.

«سونی پیکچرز» در اواخر دهه ۱۹۹۰ حقوق قانونی فیلم «مرد عنکبوتی» را به دست آورد و همچنان آن را حفظ کرده است. با وجود اختلاف‌نظر‌هایی، مارول و سونی به توافق مشترک خود برای مالکیت این شخصیت ادامه می‌دهند، اما به نظر می‌رسد مشکلات دیگری سد راه این دو کمپانی بزرگ شده است.

آیا «مارول» و «سونی» حق مالیکت «مرد عنکبوتی» را از دست خواهند داد؟

اولین حضور «مرد عنکبوتی» در شماره ۱۵ کمیک Amazing Fantasy Vol. ۱ سال ۱۹۶۲ بود که استن لی و استیو دیتکو فقید به صورت مشترک نوشته بودند.

ماه گذشته، وارثین دیتکو اخطاریه‌ای ارائه کرد که می‌تواند مالکیت «مرد عنکبوتی» را به خانواده دیتکو برگرداند. گفته می‌شود این اخطاریه از قوانین خاصی پیروی می‌کند که باعث می‌شود مالکیت قانونی آثار مکتوب از ناشر به نویسنده اصلی (یا وارثان آن‌ها) برگردد.

اگر اخطاریه‌های فسخ به تصویب برسد، هر دو کمپانی «مارول» و «سونی» مالکیت قانونی Spider-Man را از دست خواهند داد. این موضوع حتی برای استودیو‌ها مارول خسارات بیشتری نیز به همراه خواهد داشت، زیرا سایر شخصیت‌های محبوب مارول از جمله «مرد آهنی»، «دکتر استرنج» و «فالکون» نیز در خطر هستند.

هالیوود ریپورتر امروز گزارشی منتشر کرده است که «مارول» نیز علیه وارثین دیتکو شکایت می‌کند و ادعا دارد که اخطاریه‌های فسخ ارائه‌شده به دلیل کار‌های انجام‌شده غیرقابل قبول است. اما در صورت شکست مارول و سونی، این دو شرکت مالکیت معنوی مرد عنکبوتی را در ژوئن سال ۲۰۲۳ از دست خواهند داد.

این اتفاق برای مخاطبان هم می‌تواند ناامیدکننده باشد، زیرا شخصیت‌هایی مانند «پیتر پارکر» (تام هالند)، «استیون وینسنت استرنج» (بندیکت کامبربچ) و «سم ویلسون» (آنتونی مکی) قرار است آینده دنیای سینمایی مارول را تشکیل دهند. 

 

منبع: ویجیاتو

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->