میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست
سرخط خبرها

تست کرونا از زوار اربعین به محض بازگشت به کشور گرفته می شود

  • کد خبر: ۸۲۰۲۱
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تست کرونا از زوار اربعین به محض بازگشت به کشور گرفته می شود
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تست کرونا در زمان بازگشت زائران از کربلا توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمدی‌فر با اشاره به انتقال ۶۰ هزار نفر از مردم کشور به عتبات عالیات از طریق مرزهای هوایی اظهار کرد: پروازهای رفت اربعین شب گذشته به پایان رسید و تمام زوار عازم شدند.

وی افزود: بخشی از زوار در مرزها تجمع داشتند و دولت عراق عبور و مرور از مرز زمینی را نپذیرفت، ولی با رایزنی‌های گسترده، مسئولان عراقی پذیرفتند تعدادی از زوار در مرز که دارای مدارک قانونی بودند، بتوانند در این سفر شرکت کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تعدادی از مردم بدین شکل از مرز شلمچه و مهران عبور داده شدند، گفت: برای برنامه بازگشت، مرز مهران تخصیص داده شده و مرز هوایی مشخص و تمهیدات لازم پیش‌بینی‌شده است.

محمدی‌فر همچنین تاکید کرد که تست کرونا در زمان بازگشت این افراد توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین به تهیه اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل در مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین برای تعیین نرخ‌های مصوب کار کرده است و تلاش داریم سفر راحتی در بازگشت صورت گیرد. سازمان هواپیمایی کشوری با وجود اختلال و چالش‌های تخلف‌زا، تلاش کرد اعزام‌ها توسط پروازهای مصوب انجام شود؛ هرچند برخی شرکت‌ها نیز خارج از چارچوب‌های برنامه‌ریزی‌شده اقدام و نرخ‌های بالاتری را مطالبه می‌کردند که عمدتاً شرکت‌های هواپیمایی خارجی را شامل می‌شدند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی معتقد است نظارتی گسترده بر مراکز فروش تا امروز صورت‌گرفته و شکایت‌ها در رابطه‌با تهیه بلیت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه دولت عراق تردد از مرز مهران را نپذیرفت و صرفاً مرز هوایی را در نظر داشت، با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار شد استثنائاً امکان حضور تعدادی از مردم در عراق فراهم شود. تعدادی هم تلاش کردند از مرزهای غیرمجاز تردد کنند که دچار مشکل شدند و حتی حوادثی برایشان پیش آمد و در خاک عراق دستگیر شدند.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->