خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

عفونت گوش شناگر چیست؟

  • کد خبر: ۸۲۹۲۱
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
عفونت گوش شناگر چیست؟
عفونت گوش شناگر بعد از گذراندن مدت طولانی در آب یا خارج از خانه در معرض باد و باران ایجاد می شود. روی پوست که مجرای گوش بیرونی را می پوشاند و به پرده گوش منتهی می شود تاثیر می گذارد. بر اساس اعلام دانشگاه آیووا، با وجود نام آن عفونت گوش شناگر در افرادی که شناگر نیستند شایع تر است. افرادی که زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند مانند کشاورزان اغلب به این عفونت مبتلا می شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، نام پزشکی عفونت گوش شناگر اوتیت خارجی است. باکتری ها می توانند در آب جمع شوند. هنگام شنا به عنوان مثال، در مناطقی از آب شیرین برخی وارد گوش می شوند و برای مدت طولانی باقی می مانند به ویژه اگر آب توسط جرم به دام بیفتد.

گوش راه‌هایی برای محافظت از خود در برابر عفونت دارد، اما زمانی که ناحیه خشک است بهترین عملکرد را دارد. در صورت مرطوب بودن گوش باکتری‌ها رشد کرده در نتیجه باعث عفونت می‌شوند. عفونت قارچی نیز می‌تواند در گوش ایجاد شود. با این حال، در ۹۸ درصد موارد در آمریکای شمالی، گوش شناگر از قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها ناشی می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، گوش شناگر مسئول ۲.۴ میلیون ویزیت مراقبت‌های بهداشتی سالانه در ایالات متحده محسوب می‌شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در بیشتر موارد پزشک به راحتی می‌تواند عفونت را درمان کند و درمان زودهنگام از بروز عوارض نیز جلوگیری می‌کند.
علائم عفونت گوش شناگر
سه نوع اوتیت خارجی وجود دارد.

گوش شناگر (اوتیت خارجی حاد و منتشر)

این شایع ترین نوع اوتیت خارجی محسوب می شود که می تواند تا سه هفته طول بکشد و بر کل مجرای گوش تاثیر می گذارد. بثورات می تواند به گوش خارجی و پرده گوش نیز گسترش یابد. علائم و نشانه ها عبارتند از:

قرمزی و تورم در گوش خارجی و مجرای گوش

درد در ناحیه

پوست پوسته که داخل و اطراف مجرای گوش ایجاد می شود

ترشحات آبکی یا چرکی که ممکن است بوی بدی بدهد

خارش و سوزش داخل و اطراف مجرای گوش

حساسیت هنگام حرکت دادن گوش یا فک

درد و تورم غدد لنفاوی یا “غدد” در گلو

انواع دیگر اوتیت خارجی

اوتیت خارجی موضعی حاد زمان عفونی شدن فولیکول مو در گوش ایجاد می شود. این نوع عفونت به شکل برآمدگی دردناک و پر از چرک در مجرای گوش مشاهده می شود این عفونت نوعی فورونکولوز است.

اوتیت مزمن خارجی می تواند ناشی از عفونت، آلرژی یا بیماری پوستی مانند اگزما باشد. برای تایید تشخیص علائم باید حداقل سه ماه ادامه داشته باشند حتی تا سال های می تواند طول بکشد.

منبع: مجله پزشکی دکتر سلام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->