نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم پوتین: روابط مسکو و پکن بر اساس منافع متقابل بنا شده است + فیلم مخبر برای حضور در اجلاس شانگهای عازم قزاقستان شد شلیک بیش از ۸۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در مشهد: موهبت انقلاب اسلامی، آزادی و حق انتخاب در پای صندوق‌های رأی است + عکس اختلافات آمریکا و اوکراین درباره جنگ
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

امیرعبداللهیان وارد مسکو شد

  • کد خبر: ۸۲۹۹۱
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
امیرعبداللهیان وارد مسکو شد
"حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره موضوعاتی از جمله برجام، افغانستان، اوضاع دریای خزر و منطقه قفقاز جنوبی و نیز مسائل خاورمیانه عصر روز سه شنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود وارد مسکو شد.

وزرای خارجه ایران و روسیه قرار است فردا چهارشنبه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو بپردازند.

به گزارش فارس، دولت فدراسیون روسیه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در تاریخ ششم اکتبر (چهارشنبه /۱۴ مهر ماه) با همتای ایرانی خود در مسکو دیدار و رایزنی می‌کند. بر اساس بیانیه، یکی از محور‌های دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و روسیه، وضعیت افغانستان از جمله نحوه ارسال کمک‌ها برای بازسازی این کشور است.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به مسکو پس از تصدی وزارت امور خارجه است. وزیر امور خارجه پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفت و از آنجا برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد.

وی همچنین در سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وی را همراهی کرد و در اواخر شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت.

سعید خطیب زاده دیروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر امیرعبداللهیان به بیروت اعلام کرد که این سفر دو ایستگاه توقف دارد. تشکیل دولت در لبنان خواسته دیرینه ما بود و برای تبریک تشکیل دولت به مقامات و مردم لبنان و البته رایزنی برای روابط دوجانبه این سفر انجام خواهد شد.

 

منبع:فارس

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->