جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد ادامه رشد ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار سرمایه تولید وانت‌بار جدید در خراسان رضوی تأییدیه استاندارد گرفت
سرخط خبرها

شرایط پیش‌فروش «ایران خودرو» و «سایپا» تغییر می‌کند (۱۷ مهرماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۳۲۴۵
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
  • ۲
شرایط پیش‌فروش «ایران خودرو» و «سایپا» تغییر می‌کند (۱۷ مهرماه ۱۴۰۰)
اولین پیش‌فروش پاییزی خودرو با کاهش مبلغ پیش‌پرداخت آغاز شد. طبق یک آیین‌نامه، حداکثر مبلغ قابل دریافت در قرارداد‌های پیش‌فروش معادل ۵۰درصد قیمت فروش نقدی خودرو است. با این حال این نرخ در اولین پیش فروش پاییزی به دو دلیل از ۵۰درصد به ۴۰درصد کاهش یافته است. دلیل اول به مصوبه آخر شورای رقابت و دلیل دوم به تاکتیک تحریک تقاضا بر‌می‌گردد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایران‌خودرو نخستین پیش‌فروش پاییزی خود را چهارشنبه گذشته کلید زد. این پیش‌فروش، اما تغییر اساسی با دیگر پیش‌فروش‌های ایران‌خودرو دارد و آن کاهش مبلغ پیش پرداخت است؛ دلیل این موضوع نیز به طور حتم مصوبه آخر شورای رقابت مبنی بر «عدم مشمولیت تورم برای پیش‌پرداخت مبلغ خودرو» است تا در موعد تحویل خودرو، مبلغ بیشتر باقی‌مانده از وجه خودرو مطابق تورم محاسبه شود.

همان‌طور که عنوان شد در بخشنامه نخستین طرح پیش‌فروش پاییزی مبلغ پیش‌پرداخت محصولات نسبت به طرح مشابه در مردادماه، بین ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان کمتر شده است و در حقیقت مبلغ علی‌الحساب پرداختی به‌جای ۵۰ درصد مبلغ فعلی خودرو به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس روز گذشته «ایسنا» به مقایسه دو پیش‌فروش مرداد و مهرماه پرداخت و در این مقایسه تاکید کرد که پیش‌پرداخت پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای که در طرح فروش مردادماه ۱۰۸ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، در این طرح جاری (مهرماه) به ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان کاهش یافته است.

در واقع با کاهش مبلغ واریزی علی‌الحساب در سال جاری که مشمول تورم هم نمی‌شود، مشتری سهم بیشتری از مبلغ خودرو را در موعد تحویل خودرو که حدودا یک‌سال آینده خواهد بود و قطعا در آن زمان قیمت‌ها دستخوش افزایش قیمت و مشمول تورم خواهند شد، بپردازند؛ بنابراین روشن است که رایزنی خودروسازان برای حذف این مصوبه راه به جایی نبرده و خود مسیر جدیدی برای کاهش زیان تولید تعبیه کرده است.

هر چند سایپا اعلام کرده تا برقراری این مصوبه، پیش‌فروشی انجام نمی‌دهد، اما همان‌طور که عنوان شد این روش مهمترین بخش از تامین نقدینگی خودروسازان محسوب می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند به راحتی از این مسیر چشم‌پوشی کنند. علاوه بر این تا پیش از مصوبه شورای رقابت، آمار‌ها از کاهش مشارکت‌ها در پیش فروش‌ها حکایت داشت، حال آنکه اجرای این مصوبه در کنار تمهیدات خودروسازان می‌تواند بار دیگر مشارکت در این روش فروش را رونق دهد.

ویژگی پیش‌فروش‌های جدید

مصوبه شورای رقابت در ارتباط با نحوه اجرای طرح پیش‌فروش خودروسازان که در اوایل شهریورماه امسال از سوی این شورا به دو خودروساز بزرگ کشور ابلاغ شد به نوعی مسیر اجرای این طرح فروش را در ۶ ماهه دوم سال تغییر خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود که نخستین تغییر عدم پیش‌فروش محصولات پرتیراژ باشد. البته نگاهی به پیش‌فروش‌های صورت گرفته در نیمه اول سال گویای این نکته است که خودروسازان طی مدت زمان یاد شده تنها محصولات کم تیراژ را در پیش‌فروش‌های خود عرضه کردند و خبری از خودرو‌های پرتیراژ آن‌ها نبود. اما این گمانه وجود داشت که خودروسازان در ۶ ماهه دوم سال جاری بار دیگر محصولات پرتیراژ خود را در قالب طرح‌های پیش‌فروش به متقاضیان عرضه کنند، اما مصوبه شورای رقابت در ارتباط با نحوه پیش‌فروش برنامه‌های خودروسازان را در این زمینه به هم ریخت. تغییر بعدی که در ارتباط با فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور می‌توان به آن توجه کرد، نحوه برخورد هر یک از خودروسازان است.

ایران‌خودرو و سایپا هر یک مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند. در شرایطی که مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش و خدمات پس از فروش خودروسازی سایپا در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد که این شرکت خودروساز مخالف مصوبه شورای رقابت است، بنابراین علاوه بر پیگیری اعتراض خود در مراجع بالا‌دستی تا پایان سال هیچ‌گونه طرح پیش‌فروشی را اجرا نخواهد کرد و تنها محصولات خود را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه می‌کند، اما دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو با وجود اعتراض به مصوبه شورای رقابت ترجیح داد تا با فرمول جدید که مصوبه شورای رقابت را نیز به نوعی رعایت می‌کند پیش‌فروش را همچنان در دستور کار داشته باشد.

به نظر می‌رسد ایران‌خودرویی‌ها به دنبال این هستند که همچنان از مسیر پیش‌فروش به تامین مالی بپردازند از این رو همراه با تغییراتی، مصوبه شورای رقابت را عملی کردند. اما آبی‌های جاده مخصوص از چهارشنبه گذشته در مجموع ۵ محصول را در طرح پیش‌فروش خود عرضه کردند که ۴ محصول آن در لیست محصولات جدید این خودروساز قرار دارد. پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس دستی، رانا پلاس، سمند سورن پلاس، دنا پلاس با گیربکس دستی و دنا پلاس با گیربکس اتومات سبد محصولاتی این خودروساز را در آخرین طرح پیش‌فروش آن را تشکیل می‌دهد. مقایسه مبلغ پیش‌پرداخت مهر نسبت به مرداد حکایت از آن دارد که این خودروساز در پیش‌فروش پژو ۲۰۷ مبلغ ۱۸ میلیون تومان کمتر دریافت کرده، این در شرایطی است که در فروش خودرو رانا پلاس نیز حدود همین مبلغ را کمتر از مشتری اخذ کرده است.

دیگر خودروی پیش‌فروش شده در این طرح سمند سورن پلاس است که در مهرماه نسبت به مرداد مبلغ پیش‌پرداخت آن ۲۰ میلیون تومان کمتر شده است. از پیش‌پرداخت دنا‌پلاس دستی نیز در مهرماه بیش از ۲۸ میلیون تومان کاسته شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
3
واقعا شماها مسئولین خودرویی کشور چقدر از انسانیت دور شدید خودروهای قراضه رو بملت مظلوم ستم دیده با قیمت بالا ک دوبرابر خودرو بنز آلمان قالب میکنید حالا بخاطر ده میلیون پول پیش کمتر میخواد بگیرید و ماها مردم منتظر میزارید منت هم میزارزد اصلا بوی انسانیت نمیدی اشکال نداره دور دورشماست بزودی توکل به خدای خالق طوری عذاب بکشید که التماس مردم مظلوم بکنید ولی خبراز بخشش نباشه پشیمان بشید از کارهای بدتون
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
این همه توضیح دادین درست بهتر بود اینو بنویسید که دو خودروساز خونخوار ایران هیچ طرح رو ارائه نمیکنن که برای ملت بدبخت ایران سود داشته باشه همشون دنبال راههای جدید برای سرکیسه کردن مردم بدبخت هستش وسلام
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->