نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

واکنش وزیر ارتباطات به احتمال قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام

  • کد خبر: ۸۳۴۷۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
واکنش وزیر ارتباطات به احتمال قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام گفت که این جزو تصمیماتی نیست که در اختیار این وزارتخانه باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصدی برای مسدودسازی دسترسی کاربران به برخی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی وجود دارد یا خیر، گفت: ما حتما باید در فضای مجازی شرایطی را فراهم کنیم که از حقوق مردم در این فضا حمایت کنیم. وقتی تمام زندگی مردم با فضای مجازی گره خورده حتما و قطعا باید دولت زیرساخت هایی را در این زمینه فراهم کند که از حقوق مردم حمایت کند، این به هیچ وجه به معنای مسدودسازی نیست بلکه به معنای قانومند کردن و نظام مند کردن است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به فناوری اطلاعات نگاهی فرصت محور است، گفت: ما از این ابزار می‌توانیم برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم، ارتقای کارآمدی، سرعت دادن به کارها، استقرار دولت هوشمند، حذف امضاهای طلایی و ...  همگی جزو ظرفیت هایی است که این ابزار برای ما فراهم کرده است و می توان از آن برای ارائه خدمات به مردم استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما حتما و قطعا حداکثر استفاده را از این فناوری برای حل مشکلات مردم خواهیم کرد.

زارع پور درباره اینکه آیا این سخنان شما به این معناست که مردم و صاحبان کسب و کارها نگرانی بابت قطع اینستاگرام و ... نداشته باشند، به ایسنا گفت:  این ها تصمیماتی نیست که وزارت ارتباطات بگیرد و به هرحال نهادهای تصمیم گیر در این حوزه باید تصمیم گیری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نگاه ما این است که حداکثر استفاده را از این ابزار برای حل مشکلات کشور داشته باشیم. در عین حال فضا باید قانونمند باشد تا اگر حقی از کسی ضایع شد، بتواند آن را پیگیری کند. اما تصمیمات درباره اینکه چه پلتفرمی استفاده بشود یا نشود، در اختیار وزارت ارتباطات نیست. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->