افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فواید گوشت بلدرچین و مضرات آن برای بدن

  • کد خبر: ۸۴۲۶۱
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
فواید گوشت بلدرچین و مضرات آن برای بدن
گوشت بلدرچین به عنوان یک ماده غذایی رژیمی با ارزش محسوب می شود و مردم مدت هاست از فواید این محصول مطلع هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، بلدرچین دارای خواص منحصر به فردی است و شفادهندگان شرق برای قرن های متمادی از گوشت این پرنده برای درمان بیماری های خاص استفاده می کردند. 

ترکیب بندی گوشت بلدرچین
گوشت آبدار و نرم این پرنده کوچک طعم بسیار خوبی دارد و در ویژگی های تغذیه ای خود گوشت مرغ را نیز دور می زند. گنجاندن این محصول در رژیم غذایی در درمان بیماری های بسیاری از اندام های داخلی گنجانده شده است. گوشت بلدرچین وضعیت را در بیماری های مزمن بهبود می بخشد، همچنین ضمن بهبود تون عضلانی استخوان ها را نیز تقویت می کند.

مقدار زیاد ویتامین و مواد مغذی لازم در گوشت بلدرچین برای عملکرد طبیعی بدن وجود دارد. چنین ترکیب غنی باعث بسیاری از ویژگی های درمانی می شود. محصول رژیمی که ارزش انرژی آن 134 کیلو کالری در 100 گرم است، عبارت است از:

فسفر و گوگرد. گنجاندن گوشت بلدرچین در رژیم غذایی راهی عالی برای عادی سازی فرآیندهای متابولیک بدن محسوب می شود. این محصول به خلاص شدن از شر اضافه وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

پتاسیم. با توجه به مقدار زیاد این عنصر کمیاب در گوشت بلدرچین مزایای ارزشمندی برای عملکرد مغز به ارمغان می آورد و به سازماندهی کار سیستم قلبی عروقی نیز کمک می کند. استفاده از گوشت بلدرچین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عالی در برابر آریتمی و فشار خون پایین است.

ویتامین PP. این ماده تاثیر مثبتی بر عملکرد قلب و عروق خونی دارد، به بهبود میکروسیرکولاسیون خون کمک می کند، از تشکیل تومورهای بدخیم جلوگیری می کند، بر پوست تاثیر مثبت می گذارد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

ویتامین A و D. در صورت مصرف منظم گوشت بلدرچین سیستم عصبی تقویت می شود. علاوه بر این، گوشت این پرنده به دلیل وجود این ویتامین ها از بروز راشیتیسم و بیماری های مربوط به بینایی جلوگیری می کند، متابولیسم را عادی می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

ویتامین های گروه B. ویتامین های گروه ب برای عملکرد مناسب بسیاری از سیستم های حیاتی مانند قلب و عروق، سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش ضروری هستند.

کبالت، مس و سایر عناصر کمیاب گوشت بلدرچین را به ابزاری ضروری برای کمک به بهبود حافظه و ترکیب خون تبدیل می کند.

متخصصان تغذیه چه توصیه هایی می کنند؟
بر اساس اظهارات کارشناسان در صورت مصرف مرتب گوشت بلدرچین بسیاری از بیماری های مربوط به کلیه ها، اندام های تنفسی و کبد درمان می شوند. علاوه بر این، این محصول سیستم اسکلتی را تقویت می کند، متابولیسم را عادی می کند و عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود می بخشد.

برای آقایان گوشت بلدرچین دارای مزیت مضاعف است. مقدار زیاد پروتئین موجود در آن به عضله سازی و سوزاندن چربی کمک می کند. علاوه بر این، گوشت بلدرچین برای حفظ تون عضلانی و افزایش قدرت مورد نیاز است.

گوشت بلدرچین برای کاهش وزن
هرگونه محصول حاوی مقدار زیادی پروتئین راه عالی برای خلاص شدن از شر اضافه وزن و بهبود فرآیندهای متابولیک در نظر گرفته می شود. افرادی که این محصول را در فهرست روزانه خود قرار می دهند سه برابر سریع تر از افرادی که از آن استفاده نمی کنند لاغرتر می شوند.

گوشت بلدرچین چه فایده ای دارد؟
گوشت خوشمزه این پرنده کوچک تاثیر مفیدی بر پردازش بسیاری از اندام های داخلی دارد، به درمان و کنترل بیماری های زیر کمک زیادی می کند:

دیابت. این محصول برای افراد مبتلا به دیابت مفید است زیرا سریع و راحت جذب می شود.

بیماری های قلبی. در صورت در نظر گرفتن خواص مفید و ترکیب منحصر به فرد این محصول رژیمی مشخص می شود چرا در تغذیه درمانی افرادی که از کم خونی ناشی از فقر آهن و بیماری های مربوط به دستگاه گوارش رنج می برند، گنجانده شده است.

تصلب شرایین. گوشت بلدرچین حاوی مقدار زیادی کلسترول است و برای افراد مسن مبتلا به تصلب شرایین گزینه ایده آلی محسوب می شود.

دوره بهبودی. این محصول پس از بیماری و درمان سنگین گزینه مفیدی محسوب می شود زیرا از قدرت پشتیبانی می کند. برای بچه ها گوشت بلدرچین در صورت جوشاندن، تهیه سوپ، کتلت منفعت زیادی دارد. بزرگسالان پس از درمان از جمله جراحی برای بازگرداندن سلامتی مطلوب است که در رژیم غذایی خود آبگوشت های مبتنی بر گوشت بلدرچین و غذاهای پخته شده با بلدرچین اضافه شود.


مضرات مصرف گوشت بلدرچین
عدم تحمل نسبت به گوشت بلدرچین بسیار نادر است. در این صورت مصرف گوشت بلدرچین باید کنار گذاشته شود. علاوه بر این، معایب مصرف گوشت پرنده را فقط می توان به برخی نکات نسبت داد.

این محصول دارای کالری کمی است، بنابراین با افزایش فعالیت بدنی علی رغم ارزش تغذیه ای نمی توان ذخایر نیروها را به میزان کافی پر کرد. گوشت بلدرچین اسیدهای اشباع شده کمی دارد، بنابراین در مقایسه با انواع چربی تاثیر مثبت کمتری روی سیستم عصبی دارد.

طرز پخت گوشت بلدرچین
گوشت بلدرچین در سوپر مارکت ها، بازار یا فروشگاه ها موجود است. در بیشتر موارد به صورت منجمد به فروش می رسد، اما در صورت خرید لاشه تازه آن نخست باید آن را پاک کنید. برای انجام این کار گردن، پاها و انتهای بال ها را که ارزش غذایی خاصی ندارند باید برش دهید، اما می توان از آنها در تهیه آبگوشت استفاده کرد.

مرحله بعدی تمیز کردن سوزاندن لاشه با آب جوش و کندن پرهای آن است. پس از آن پرها به نخ های نازکی تبدیل می شوند که با استفاده از شعله قابل پاک کردن است. البته استفاده از گوشت و تخم مرغ بلدرچین پرورش یافته در مزارع خصوصی مفیدتر از گزینه های موجود در فروشگاه های بزرگ هستند. به طرق مختلف گوشت بلدرچین قابل استفاده است:

کباب کردن
با سبزیجات
آسیایی ها گوشت بلدرچین را به پلو اضافه می کنند
ایتالیایی ها بلدرچین را می جوشانند و از آب گوشت آن برای تهیه سوپ استفاده می کنند
در یونان بلدرچین سرخ شده با سالاد زیتون سرو می شود
بر اساس اظهارات پزشکان در صورت پخت گوشت بلدرچین که شکم آن با گندم سیاه پخته، پیاز و هویج سرخ شده پر شده باشد فواید زیادی برای سلامتی دارد.

منبع: مجله پزشکی دکتر سلام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->