سرخط خبرها

نتفلیکس از سریال «بازی مرکب» چقدر سود کرد؟

  • کد خبر: ۸۴۶۷۶
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
نتفلیکس از سریال «بازی مرکب» چقدر سود کرد؟
سود نتفلیکس از سریال کره ای Squid Game در حال رسیدن به عدد سرسام آور ۹۰۰ میلیون دلار قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز،  سریال Squid Game در مورد گروهی از افراد بالغ است که مجبور می شوند یک سری بازی های کودکانه با عواقب مرگبار را برای بدست آوردن یک جایزه ۴۵.۶ میلیارد وونی انجام دهند. داستان این سریال در سال ۲۰۰۸ توسط کارگردان و نویسنده آن، هوانگ دونگ-هیوک شکل گرفته اما هیچ جایی ساخت آن را نپذیرفت تا اینکه نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ متوجه پتانسیل بالای داستان شده و با بودجه ای اندک دستور ساخت آن را داد که بدنبال انتشار در ۱۷ سپتامبر گذشته به پربیننده ترین سریال تاریخ این سرویس تبدیل گردید.

علاوه بر تبلیغ شخص به شخص که مهم ترین عامل در محبوبیت این سریال کره ای بود، فراگیر شدن بحث در مورد آن در شبکه های اجتماعی و تقلید از هر چیزی که مربوط به آن است، بیش از پیش Squid Game را به یک پدیده فرهنگی تبدیل کرد. اکنون هستند بسیاری از کسانی که لباس های این سریال را برای هالووین می پوشند و فروش ون های شبیه ون های سریال نیز با بیش از ۷,۸۰۰ درصد افزایش روبرو شده است. علاوه بر همه اینها، ورایتی مدعی شده که نتفلیکس سود بسیار سرسام آوری از این سریال کره ای داشته و این سود همچنان در حال افزایش است. بودجه تخصیص داده شده به این سریال، ۲۱.۴ میلیون دلار گزارش شده، در حالی که «ارزش اثر» آن بیش از ۸۹۱ میلیون دلار بوده است. این ارزش شامل مقدار مشترکان جدیدی است که به خاطر سریال Squid Game به این سرویس استریمینگ می پیوندند و بدین ترتیب نتفلیکس دستکم ۴۰ برابر هزینه ای که برای سریال کرده، بازگشت سرمایه داشته است.

در هنگام نوشتن این مطلب، بینندگان سریال Squid Game در سرویس نتفلیکس به بیش از ۱۳۲ میلیون مشترک رسیده که بیش از نیمی از ۲۰۹ اشتراک فعلی این سرویس استریمینگ در کل جهان است. بر اساس اطلاعات داخلی، تاکنون این سریال کره ای بیش از ۱.۴ میلیارد ساعت دیده شده است. اکنون دقیقاً یک ماه از انتشار سریال Squid Game می گذرد و در ایالات متحده پس از فصل سوم سریال You در رتبه دوم پربیننده ترین سریال قرار دارد در حالی که تا پیش از انتشار فصل سوم سریال پن بجلی، در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان در صدر پربیننده ترین سریال های نتفلیکس قرار داشت. اگر چه ساخت فصل دوم سریال Squid Game هنوز توسط نتفلیکس تایید نشده، این موضوع کاملاً محتمل و حتی قطعی به نظر می رسد. با توجه به محبوبیت و درآمدزایی قابل توجه این سریال کره ای برای نتفلیکس، به نظر می رسد فصل دوم Squid Game با بودجه ای بسیار بیشتر از فصل اول ساخته شود.

منبع: روزیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->