نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ثبت اقتدار

  • کد خبر: ۸۵۵۷
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
ثبت اقتدار
نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد در کمتر از ۲۴ ساعت، ۳ حریف خود را خاک کرد
مرتضی اخوان - درست ۶ سال از آخرین حضور و قهرمانی خراسان در لیگ برتر کشتی آزاد می‌گذرد؛ روز‌هایی که کشتی خراسان با تیم ثامن‌الحجج (ع) در لیگ برتر هت‌تریک قهرمانی خود را جشن گرفت. اما اگر بخواهیم به سبقه حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر کشتی نگاه کنیم، باید باز به عقب‌تر برگردیم؛ جایی که راه‌آهن با امیر توکلیان چندسالی در بالاترین سطح کشتی کشور، جوان‌های زیادی را به ورطه آزمایش کشتی در دایره طلایی انداخت. تیمی که قهرمانی لیگ برتر را به دست نیاورد، اما دست‌کم تنور کشتی را در شهر گرم نگه داشته بود. حالا بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از آن روزها، بار دیگر کشتی مشهد با یک تیم در لیگ برتر حاضر است؛ تیمی که بعد از ۲ هفته مبارزه بیرون از خانه، پنجشنبه و جمعه گذشته طی برنامه‌ای فشرده ۳ بار در سالن بهشتی به روی تشک رفت و هت‌تریک پیروزی را مقابل چشمان علاقه‌مندان مشهدی کشتی به ارمغان آورد.

غوغاکده‌ای که جهنم حریفان شد
سالن شهید بهشتی میزبان بازگشت پُرشور کشتی به شهر بود؛ جایی که تیم «#تا_ثبت_جهانی_توس» برابر رعد پدافند ساری، دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و هیئت کشتی خرم‌آباد به میدان رفت. سالن در طول تمام این ۳ رویارویی نماینده استان با حریفان، مملو از تماشاگر بود. تماشاگران مشهد، بهشتی را به غوغاکده‌ای برای حریفان تبدیل کرده بودند و شاگردان مجید خدایی در تیم خراسان نیز با نمایش‌هایی پُرشور و جذاب، بر آتش این تنور افزودند. عدم بلیت‌فروشی برای این مسابقات، اقدام خوبی بود که هواداران کشتی‌دوست بیشتری را به سالن کشانده بود. بااین‌همه حضور ستاره‌هایی، چون حسن یزدانی، جبرئیل حسن‌اف و اسماعیل نجاتیان در ترکیب تیم مشهد، از علل مهم حضور پُرشور هواداران در سالن بود.

هت‌تریک شیرین در برد
تیم «#تا_ثبت_جهانی_توس» مشهد که از ۲ دیدار ابتدایی خود یک پیروزی و یک شکست را به دست آورده بود، برای قطعی‌کردن صعودش به دور بعدی مسابقات، به پیروزی در هر ۳ بازی نیاز مبرمی داشت. ازسوی‌دیگر برد برابر دانشگاه آزاد، رقیب اصلی تیم مشهد در مسیر قهرمانی، حائز اهمیت بود. مردان خراسان می‌دانستند با برد برابر دانشگاه آزاد اسلامی مازندران می‌توانند تا حد زیادی سرگروهی‌شان را نیز مسجل کنند. تیم مشهد در مبارزه اول با نتیجه ۸ بر ۲ مقتدرانه تیم ساری را از پیش‌رو برداشت. مردان کشتی آزاد خراسان در دیدار برابر هیئت کشتی خرم‌آباد نیز کار سختی نداشتند و ۹ بر ۱ پیروز شدند. اما حساس‌ترین بازی این هفته از مسابقات نبرد «#تا_ثبت_جهانی_توس» با دانشگاه آزاد اسلامی مازندران بود؛ دیداری که به‌دلیل حضور ستاره‌های زیاد در ترکیب ۲ تیم و البته مدعی‌بودن هر ۲ تیم از حساسیت بالایی برخوردار بود. شاگردان خدایی باید در حالی به‌مصاف مردان حبیبی و علیرضا رضایی می‌رفتند که در دیدار رفت نتیجه مسابقه را ۷ بر ۳ به حریف واگذار کرده بودند. نبردی که دست‌آخر با درخشش ستاره‌های تیم مشهد ۵ بر ۵ به تساوی رسید و با امتیاز ۲۲ بر ۱۷ به سود میزبان پایان یافت.

مبارزه حساس؛ نجات با نجاتیان
پیروزی هارتونیان ارمنی در نبرد نخست برای «تا ثبت جهانی توس»، سالن را به هوا برد؛ بردی که با امتیاز کامل به دست آمد و هارتونیان ۱۳ بر ۲ سرلک را شکست داد. اما بعد از این مبارزه بود که قرعه بدشانسی به نام آزادکاران تیم مشهد درآمد. دانیال حجتی، امیرحسین مقصودی و جعفری، ۳ کشتی‌گیر تیم مشهد بودند که با‌وجود امتیاز مقابل رقبا، به سبب امتیاز درشت یا امتیاز آخری که حریف گرفته بود، بازنده این ۳ وزن اعلام شدند. بعد از این ۳ مبارزه هم نوبت محمد نخودی بود تا با یک نمایش ضعیف روی تشک، قاعده را به اسدی از دانشگاه آزاد ببازد و نتیجه ۴ بر ۱ به سود تیم میهمان شود؛ نتیجه‌ای که نگرانی را به سکو‌های سالن شهید بهشتی و هوادارانی که برای تماشای برد و صدرنشینی تیمشان آمده بودند، منتقل کرد. اما طبق پیش‌بینی‌ها، کشتی‌گیران اوزان بالا، امید‌های تیم «تا ثبت جهانی توس» بودند. جبرئیل حسن‌اف، علیرضا کریمی و حسن یزدانی، ۳ آزادکار تیم مشهد بودند که در اوزان بالا یکی پس از دیگری حریفان را بردند تا همه‌چیز به تساوی کشیده شود. ۴ برد در برابر ۴ برد. بی‌تردید مبارزه اسماعیل نجاتیان از مشهد با عزیزی، آزادکار دانشگاه آزاد، حساس‌ترین دیدار این مسابقه برای تیم مشهد بود؛ چراکه اگر نجاتیان بازنده بازی بود، سخت به نظر می‌رسید در مبارزه پایانی و با توجه به مصدومیت جعفر شمس، حریف مازنی بازنده بازی ۱۲۵ کیلو باشد. نجاتیان که ستاره مشهدی تیمش و قهرمان مسابقات قهرمانی کشور است، در مبارزه‌ای جانانه با خلیلی ۴ بر ۰ پیروز شد تا تیمش با دستان توانمند او حریف را محکوم به شکست کند.

سالن تحت‌تأثیر یزدانی‌ها
حضور حسن یزدانی در ترکیب «تا ثبت جهانی توس» و رضا یزدانی در تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران یکی از جذابیت‌های ویژه این مسابقه بود. یزدانی جوان‌تر که با سابقه قهرمانی المپیک و جهان به مشهد آمده بود تا برای تیم خراسان مبارزه کند، حالا به سوژه داغ هواداران در سالن برای گرفتن عکس سلفی بدل شده بود. ازسوی‌دیگر رضا یزدانی، پلنگ قدیمی جویبار، که چندوقتی از کشتی دور بود و قرار است بار دیگر با پیراهن تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به میدان برود، برای حمایت از هم‌تیمی‌هایش به سالن آمده بود و در میان تماشاگران نشسته بود. در یک سوی سالن، تماشاگران با یزدانی جوان سلفی می‌گرفتند و در سوی دیگر، بهشتی در قرق سلفی‌گیران با یزدانی کهنه‌کار بود. حتی چندبار تماشاگران از روی نرده‌ها به کف سالن آمدند تا با حسن یزدانی عکس یادگاری بگیرند که به‌سرعت توسط نیروی انتظامی و حراست حاضر در سالن، به روی سکو‌ها هدایت شدند.

حمایت تمام‌قد شهری و باقی ماجرا
بازگشت شور کشتی به سالن بهشتی بعد از سال‌ها پُر از اتفاقات و حاشیه‌های ریزودرشت بود. از حمایت همه‌جانبه علاقه‌مندان به کشتی از کشتی‌گیران بگیرید تا حضور مسئولان شهری در سالن و اعلام حمایتشان از ورزش کشتی. از شهردار و معاون فرماندار بگیرید تا پیش‌کسوتان و موسپیدان دایره طلایی. حمایتی که فعلا در آوردگاه ۳ مبارزه خانگی «#تا_ثبت_جهانی_توس» مؤثر واقع شد و تیم مجید خدایی توانست ۳ پیروزی شیرین و شور و حرارتی وصف‌ناشدنی را به مردم کشتی‌دوست مشهد هدیه بدهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->