اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی
سرخط خبرها

چگونه نرم کننده پارچه درست کنیم؟

  • کد خبر: ۸۵۸۳۹
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
چگونه نرم کننده پارچه درست کنیم؟
استفاده از مایع نرم‌کننده پارچه موجب می شود، هم اتوکشی لباس‌ها راحت‌تر شود و هم از میزان الکتریسیته ساکن در آن‌ها بکاهد.

امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ استفاده از ماشین و پودر‌های شوینده برای شست‌وشوی لباس‌ها خواه ناخواه شما را از استفاده از مایع نرم‌کننده پارچه ناگزیر می‌کند تا هم اتوکشی لباس‌ها راحت‌تر شود هم از میزان الکتریسیته ساکن در آن‌ها بکاهد. اگر از هزینه‌ای اضافی که به سبد اقتصادی خانواده تحمیل می‌شود چشم‌پوشی کنیم، از حساسیتی که این مواد ممکن است به‌ویژه برای بچه‌ها ایجاد کند و آسیبی که ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها به محیط زیست می‌زند نمی‌توان راحت گذشت. برای همین، این هفته می‌خواهیم دستور تهیه مایع نرم‌کننده خانگی برای پارچه را آموزش بدهیم. این نرم‌کننده را باید پس از پایان شست‌وشو و قبل از مرحله آب‌کشی، به لباس‌ها اضافه کنید.

نیم‌لیتر سرکه سفید، یک لیتر آب و ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین همه موادی است که برای تهیه مایع نرم‌کننده لباس در خانه نیاز دارید. همه را با هم ترکیب کنید. جوش‌شیرین که حل شد، مایع را به لباس‌ها اضافه کنید. اگر از شست‌وشوی دستی هم استفاده می‌کنید، دست‌کم ۱۰ دقیقه زمان برای خیس‌کردن لباس‌ها در مایع وقت بگذارید. افزون بر این، این ترکیب لباس‌ها را تمیز و لکه‌بری هم می‌کند. ترکیب یک لیتر سرکه سفید، ۷۵ گرم جوش‌شیرین، ۲۵۰ گرم نمک دریا و ۱۵ قطره از هر روغن گیاهی که بوی آن را دوست دارید هم می‌تواند ترکیب فوق‌العاده دیگری برای نرم‌کردن پارچه‌ها باشد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب برای هر مرحله شست‌وشو کافی است.

نرم‌کننده پارچه نخرید، درست کنید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->